alexmarvel, Derico, Jurian, livio, lostsun, M030NE, RIOT, RaRa, Rik, Roodbloed, Scraffitio, Stone A Pig, Yid, ZiekeSais
Die gast zit gewoon nog steeds aan de harddrugs, had ik niet gedacht. Die rijm die die dropte was wel aardig maar het lijkt mij veel doper en interessanter als ie zichzelf gaat tonen ipv braggen en boasten. Een album met trax over z’n levensverhaal dus. 5% gaat de nieuwe single zijn lijkt mij meer dan terecht; “Gooi je handen in de lucht en dan zwaai ik terug”
Zorgvliet; Net MC Miker G bij De wereld draait door. Wat een king is die gast, hij moet echt met de exter-o-naldus mee komen 15 februari.
Wat inderdaad erg dope wat ie spitte, dope dat ie er was. Het zou me niet verbazen als Kees hem tekent op TN, zou een erg vette zet zijn. Vond z’n bijdrage op 5% wel meevallen, maar dat stukkie wat ie net deed klonk veel doper.
5% is een koningsnummer. Zou wel lache zijn als ie op TV komt, maar hoeft niet per se. Beter is ie erbij de 15e in de Effenaar.
Ja, was. ![]()
Zou dope zijn als ie wat van z’n ervaringen in een album kwijt kan. En dat ie van de crack afkomt natuurlijk.
was leuk om te zien ja, komt sympathiek over maar of ik dan meteen op een album van die gast zit te wachten… als ie mee tourt met Extince zou wel lachen zijn.
Ja, ook gezien. Wel dope om te zien zo en wat te horen over hem en wat er met hem is gebeurd. Hij is wel TE scheel, lol.
Wil graag weer meer van hem horen.
Wat is er toch veel vernanderd, Miker G durfde zich destijds niet meer op parties te vertonen, simpelweg omdat ie dan afgerost werd… nu wil iedereen hem ineens weer horen en zien.
Maar hij kwam idd sympathiek over, heb hier nog een oud album van ’m staan… weer ’s ff checken.
Wat is er toch veel vernanderd, Miker G durfde zich destijds niet meer op parties te vertonen, simpelweg omdat ie dan afgerost werd… nu wil iedereen hem ineens weer horen en zien.Maar hij kwam idd sympathiek over, heb hier nog een oud album van ’m staan… weer ’s ff checken.
Als ik het goed heb zat 80% die in deze topic heeft gereageerd nog in de luiers ofzo ghehehe. Ik moest nog zelfs geboren worden in 1987.
Ik stond meiden te hosselen (versieren heette dat toen nog) op de dansvloer op de Holiday Rap.
Ik was toen nog urban. ![]()
Hij ‘structureel gebruiker’, maar ik denk dat ‘ie idd ’gestructureerd’ bedoelt.
Misschien dat een positieve boost aan z’n carriere wel kan helpen om die habit te kicken.
Hij ‘structureel gebruiker’, maar ik denk dat ‘ie idd ’gestructureerd’ bedoelt.En dat bedoelde ik natuurlijk ook, JPK
Wat is er toch veel vernanderd, Miker G durfde zich destijds niet meer op parties te vertonen, simpelweg omdat ie dan afgerost werd… nu wil iedereen hem ineens weer horen en zien.Maar hij kwam idd sympathiek over, heb hier nog een oud album van ’m staan… weer ’s ff checken.Als ik het goed heb zat 80% die in deze topic heeft gereageerd nog in de luiers ofzo ghehehe. Ik moest nog zelfs geboren worden in 1987.
Dat is inderdaad zo… ik ben zelf uit de jaren 70… hoe dan ook, of je toen al geboren was of niet, destijds was de minstate onder hiphoppend nederland dat als je zulke crap als holiday rap maakte dat je een verader, sell-out was…
Nu is dat blijkbaar niet meer, wanneer je ook geboren bent je hoort toch wel dat holiday rap niet echt hardcore hiphop is?
Ik vind het overigens wel in orde dat de minstate is bijgesteld… maar vind het wel een opmerkelijke ontwikkeling.
Dat is inderdaad zo… ik ben zelf uit de jaren 70… hoe dan ook, of je toen al geboren was of niet, destijds was de minstate onder hiphoppend nederland dat als je zulke crap als holiday rap maakte dat je een verader, sell-out was…Nu is dat blijkbaar niet meer, wanneer je ook geboren bent je hoort toch wel dat holiday rap niet echt hardcore hiphop is?Ik vind het overigens wel in orde dat de minstate is bijgesteld… maar vind het wel een opmerkelijke ontwikkeling.Wat is er toch veel vernanderd, Miker G durfde zich destijds niet meer op parties te vertonen, simpelweg omdat ie dan afgerost werd… nu wil iedereen hem ineens weer horen en zien.Maar hij kwam idd sympathiek over, heb hier nog een oud album van ’m staan… weer ’s ff checken.Als ik het goed heb zat 80% die in deze topic heeft gereageerd nog in de luiers ofzo ghehehe. Ik moest nog zelfs geboren worden in 1987.
Mindstate is zeker niet bijgesteld. Kijk maar hoe Ali B, Lange Frans & Baas B en The Opposites de afgelopen jaren zijn uitgekotst door de “hardcore” hiphopperts. En tuurlijk is Holiday Rap fucking crap hehe.
Mindstate is zeker niet bijgesteld. Kijk maar hoe Ali B, Lange Frans & Baas B en The Opposites de afgelopen jaren zijn uitgekotst door de “hardcore” hiphopperts. En tuurlijk is Holiday Rap fucking crap hehe.Dat is inderdaad zo… ik ben zelf uit de jaren 70… hoe dan ook, of je toen al geboren was of niet, destijds was de minstate onder hiphoppend nederland dat als je zulke crap als holiday rap maakte dat je een verader, sell-out was…Nu is dat blijkbaar niet meer, wanneer je ook geboren bent je hoort toch wel dat holiday rap niet echt hardcore hiphop is?Ik vind het overigens wel in orde dat de minstate is bijgesteld… maar vind het wel een opmerkelijke ontwikkeling.Wat is er toch veel vernanderd, Miker G durfde zich destijds niet meer op parties te vertonen, simpelweg omdat ie dan afgerost werd… nu wil iedereen hem ineens weer horen en zien.Maar hij kwam idd sympathiek over, heb hier nog een oud album van ’m staan… weer ’s ff checken.Als ik het goed heb zat 80% die in deze topic heeft gereageerd nog in de luiers ofzo ghehehe. Ik moest nog zelfs geboren worden in 1987.
ja maar lange Frans maakte ook een track met extince en dat veranderde niet. Ik vind die veranderde houding tov Miker G wel beetje beunhaas, gast trad tot vorig jaar alleeen nog op bij van die kut back to the 80s feesten en night of the proms ofzo. Dat iedereen nou ineens sympathiek doet snap ik echt niet. Sellout is toch sellout? Anders kan Iedereen die t maaschappelijk beetje kut heeft wel track op nemen met extince…snap dit niet
ja maar lange Frans maakte ook een track met extince en dat veranderde niet. Ik vind die veranderde houding tov Miker G wel beetje beunhaas, gast trad tot vorig jaar alleeen nog op bij van die kut back to the 80s feesten en night of the proms ofzo. Dat iedereen nou ineens sympathiek doet snap ik echt niet. Sellout is toch sellout? Anders kan Iedereen die t maaschappelijk beetje kut heeft wel track op nemen met extince…snap dit niet
word
denk je nu echt dat de kids van nu , straks in een platenwinkel de aankomende cd van een junk die geen eigen dak boven zijn hoofd heeft gaan aanschaffen? en van zijn “looks” hoeft ie het ook niet te hebben, hij heeft nog wel letterlijk street credits dat scheelt dan weer he
wat mij betreft eens een sellout, altijd een sellout!
en zand er over!
Wel bijzonder dat je je post afsluit met een quote uit een Extince-track, Miker Dvd. ![]()
Ik hoor nooit peeps erover dat de Rock Steady Crew sell-outs zijn, omdat ze een wereldhit scoorden.
Miker G heeft, wat Rik ook zegt, hetzelfde gedaan wat Ali B en Opposites. Hij is pop gaan maken en later zelfs de house-scene in gegaan.
Ik vond Holiday Rap vroeger tof. Maar wat ik al zei: ik was in die tijd urban.
Wel bijzonder dat je je post afsluit met een quote uit een Extince-track, Miker Dvd.
Ik hoor nooit peeps erover dat de Rock Steady Crew sell-outs zijn, omdat ze een wereldhit scoorden.
Miker G heeft, wat Rik ook zegt, hetzelfde gedaan wat Ali B en Opposites. Hij is pop gaan maken en later zelfs de house-scene in gegaan.
Ik vond Holiday Rap vroeger tof. Maar wat ik al zei: ik was in die tijd urban.
wat mij een beetje tegen staat is dat hij nu opeens neer gezet word als pionier van hiphop in nederland.. in mijn optiek is dat té veel eer voor de beste man, dat hij een pionier is van de poprap is aannemelijker .
zodra er wat negatiefs ( wat feitelijk waar is) gezegt word over bepaalde pop rappers in nederland dan krijg je taferelen zoals in dat vpro ding , waar All star fresh gewoon mond dood werd gemaakt, schadalig vond ik dat
ik kan ook niet wachten tot er bepaalde prominente personen op staan in nederland, en de feiten op tafel gaan gooien zo als het werkelijk gegaan is back in the days, die feiten lees ik niet terug in bepaalde “geschiedenis boeken” van hiphop in nederland, dit kan haast geen toeval zijn! kids van nu hebben recht op de waarheid, hoe vervelend dat ook gaat worden voor bepaalde personen ![]()
Ik heb laatst een waarheid gelezen, dat Osdorp Posse hiphop verneukt heeft.
Wat ik wil zeggen is dat ieder z’n eigen waarheid heeft gemaakt, blijkbaar. Zoals jij vind dat Extince een beperkte woordenschat heeft, zijn er mensen die anders tegen hiphop aan kijken. Reno Raines heeft hier op HIJS ooit uitgewijdt over de kwaliteiten van Miker G, die op diverse tapes te horen was. Ik heb daar geen idee over, omdat ik toen nog niet met underground hiphop bezig was als de laatste jaren.
Voor mij blijft Miker G een jeugdheld. Of het nou credible is of nie. Blijkbaar hoor ik bij die 5%.
kids van nu hebben recht op de waarheid, hoe vervelend dat ook gaat worden voor bepaalde personen
@ Yeroen: Miker G scoorde samen met DJ Sven in de jaren 80 een wereldhit in 34 landen met Holiday Rap. Een raptrack gebaseerd op Holiday van Madonna. Nu is hij te horen op het nummer ‘5%’ van Extince. Op die gruwelijke Turrie beat.
Check: http://nl.wikipedia.org/wiki/MCMikerG&DJ_Sven
Ik heb laatst een waarheid gelezen, dat Osdorp Posse hiphop verneukt heeft.Wat ik wil zeggen is dat ieder z’n eigen waarheid heeft gemaakt, blijkbaar. Zoals jij vind dat Extince een beperkte woordenschat heeft, zijn er mensen die anders tegen hiphop aan kijken. Reno Raines heeft hier op HIJS ooit uitgewijdt over de kwaliteiten van Miker G, die op diverse tapes te horen was. Ik heb daar geen idee over, omdat ik toen nog niet met underground hiphop bezig was als de laatste jaren.Voor mij blijft Miker G een jeugdheld. Of het nou credible is of nie. Blijkbaar hoor ik bij die 5%.
klopt en aangezien het feit dat iedereen zijn eigen waarheid heeft gemaakt, zou het eens tijd worden om de juiste personen bij elkaar te zetten om dit voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen .
wat mij opvalt is dat er verschillende “kampen” in de loop der jaren zijn ontstaan in hiphop nederland..wat ik jammer vind aangezien het feit iedereen dezelfde liefde deelt namelijk : HipHop
dat bijv de O.P op een smerige manier is gestigmatiseerd door bepaalde personen omdat hun juist tegen de stroom in gingen en juist anders klonken (of het je ding was of niet) en niet kneedbaar waren is ook een feit .
ik betreur dat het allemaal zo is gelopen en als ik dan naar andere gernes kijk en vergelijk, bijv in de rock/metal scene hebben ze bijna allemaal RESPECT voor hun pioniers en hun gedane werk
zo kortzichtig is dus HipHop in Nederland
Word.
Die kampen zijn niet in de loop der jaren ontstaan, maar zijn er al tijden, schijnbaar. Volgens mij zijn Ex en OP al eeuwig geen vrienden van elkaar.
Het zou zeker goed zijn om gasten uit de oldschool bij elkaar te zetten en het verhaal te vertellen. Ik denk alleen niet dat iets verandert, want ieder heeft z’n eigen opvatting.
Ik roep al jaren dat er meer samen gewerkt moet worden, maar blijkbaar moet iedereen vooral z’n éigen ding doen. En daarom blijft hiphop versnipperd.
1!