reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Yid
Yid

Snoop Dogg is de hiphop zat
Uitgegeven: 12 januari 2008 14:18
Laatst gewijzigd: 12 januari 2008 15:42

Rapper Snoop Dogg heeft in een interview met MTV News laten weten dat hiphop hem niet meer kan boeien en dat hij zich in 2008 gaat storten op het maken van rockmuziek.
ANP

In het interview vertelde hij dat hij al een lijst heeft opgesteld met daarin de artiesten die hij gaat benaderen om mee samen te werken. De bekendste namen daarop staan zijn die van Bono, Madonna en Mick Jagger.

Verder verklaarde hij dat rappers op muzikaal gebied te kortzichtig zijn en dat zijn collega’s hun muzikale grenzen zouden moeten verleggen.

Metallica

Het is niet de eerste keer dat Snoop Dogg flirt met rockmuziek. Zo nam hij al een samen met Rage Against The Machine het nummer Snoop Bounce op en verraste hij Metallica met een cover van hun nummer Sad But True.

Overigens zal eerst in maart een regulier album van Snoop Dogg verschijnen. Ego Trippin’ moet deze gaan heten en hierop zal hij samenwerken met ondermeer Pharrell Williams.

Single

De eerste single van het album gaat Sexual Eruption heten (of Sexual Seduction in de gekuiste versie). Het nummer valt op doordat Snoop Dogg in het nummer zingt en door de hilarische videoclip.
© NU.nl/Marco

13 Jan ’08 – 00:46
Logical
Logical

Dit is nou eens dope nieuws. Snoop heeft mij sinds Doggystyle niet meer kunnen boeien, op een paar dingen met Dre na dan. De laatste tijd luister ik zelf ook nog maar weinig hiphop en heb ik al tijden in dat genre ook niets meer gekocht. Ben blij dat er meer zijn die niet meer worden verrast door rapmuziek.

Wel jammer vind ik dat hij mensen zoals Bono en Madonna noemt, die associeer ik nou niet echt met rock. Kan me niet voorstellen dat het album mij zal aanspreken, maar mijn interesse is in elk geval gewekt om het eens te proberen.

13 Jan ’08 – 02:09
MistaSweet
MistaSweet

ik zou bijna denken dat het 1 april is…

wat wil hij gaan doen dan? zingen? vind zijn stem niet echt bij rock passen ofzo

13 Jan ’08 – 04:02
Shelter
Shelter

Hij heeft nu zo’n zangnummer toch… die clip stond ook bij dat artikel volgens mij.

Ik vind rap en rock standaard niet samen gaan, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Overigens ff offtopic nu rap/rock combi toch valt; weet iemand misschien waar ik het eerste album van smokin suckaz wit logic kan halen??? Ik loop me rot te zoeken naar dat album…

13 Jan ’08 – 11:37
Tobi
Tobi

http://www.youtube.com/watch?v=f2ibn_PXtfg

Aardig voorbeeld van te verwachten materiaal? (ging wel redelijk stuk toen ik het zag…)

13 Jan ’08 – 11:44
Shelter
Shelter

http://www.youtube.com/watch?v=f2ibn_PXtfgAardig voorbeeld van te verwachten materiaal? (ging wel redelijk stuk toen ik het zag…)

o ja die bedoelde ik inderdaad

13 Jan ’08 – 11:53
Check
Check

die clip is totaal niet-hilarisch. maar wel dope nieuws, en ben het zeker eens dat die man zegt dat veel rappers kortzichtig zijn.

13 Jan ’08 – 15:18
Lepricon
Lepricon

http://www.youtube.com/watch?v=f2ibn_PXtfgAardig voorbeeld van te verwachten materiaal? (ging wel redelijk stuk toen ik het zag…)
Haha, go Snoop!

13 Jan ’08 – 16:05
Bora
Bora

hij is niet de enige…. er gebeurd gewoon niks meer met rap… hiphop is eigenlijk wel een beetje “dead”…

analyse:
de albums waar ik me verheugde op 2007 waren AOTP, atmos, en buck65 (om beetje mijn taste te illustreren).

aotp: oninspireerd en slecht album.
atmos: mooi kleine ep’s maar het is ook allemaal van hetzelfde
buck65: voor mij mischien wel de album van het jaar, maar na 6-7 spins is het ook weer gebeurd..

dan check ik de laatste babyshambles album (for example) en het “vult” me gewoon… zelfde gaat met de datsuns, en andere groepen zoals the long blondes, pixies, etc…

het gaat niet goed met rap.

13 Jan ’08 – 17:31
Mip
Mip

Hiphop is Snoop Dogg zat

13 Jan ’08 – 17:45
Christov
Christov

anders zat leuke cds uitgekomen afgelopen jaar

13 Jan ’08 – 17:46
Witflits
Witflits

er komt idd genoeg leuks uit.
En Snoop moet niet liegen, die is gewoon met een hiphopalbum bezig.

13 Jan ’08 – 21:28
elastiekje
elastiekje

lachwekkend dit. hij wil rockmuziek maken en dan hookt ie up met madonna?

15 Jan ’08 – 21:50