reviews interviews galleries videos forum members login signup
436 bezoekers en 1 lid online.
Yo-Riz
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Shelter
Shelter

Iemand bekend met deze vechtsport oorspronkelijk uit Israel?
Ben van plan ermee te beginnen volgende week… ziet er zeer vet uit.
Ik heb ff geen links maar als je ff googled is er genoeg.

12 Jan ’08 – 16:24
soar
soar

Mosad power?

12 Jan ’08 – 16:35
napoleon
napoleon

het is afhankelijk van wat je uit de sport denkt te halen, maar het is in ieder geval verdomd effectief

@ soar:
dubbel S ouwe

12 Jan ’08 – 16:47
rara
RaRa

is toch een soort tai chi maar dan even anders

12 Jan ’08 – 19:57
Shelter
Shelter

flink anders dan haha

12 Jan ’08 – 19:57
Shelter
Shelter

flink anders dan haha

http://www.kravmaga.nl/

12 Jan ’08 – 19:58
12 Jan ’08 – 20:09
rara
RaRa

idd wat bruuter allemaal en meer voor combat. Maar met tai chi heb je ook dat je moet aanpassen aan de tegenstander, en met zijn beweging meegaan, waardoor je zijn kracht tegen hemzelf gebruikt. Als iemand voor je staat met een geweer pak je die onder de loop beet, draai je die in de richting van zijn gezicht, met als resultaat dat hijzelf zn finaleschot lost in zn gezicht.
Steven Seagal gebruikt dat ook in zn films

12 Jan ’08 – 20:18
Shelter
Shelter

ik dacht altijd dat tai chi meer een dansvorm was met gevechtselementen… mijn moeder doet het ook en het ziet er allemaal niet echt verdedigend uit… misschien doet ze een ander sooort of zo.
Dat gebruik maken vand e kracht van je tegenstander komt veel voor bij Aikido dacht ik.
Wilde eerst pencak silat gaan doen, maar vind dit toch wat vetter.

12 Jan ’08 – 20:45
Loki
Loki

Tai Chi is eigenlijk een meditatie-vorm van martial arts. Al je bewegingen zijn in feite een schijngevecht met een of meerdere denkbeeldige tegenstanders. De bewegingen die je leert zijn dus wel toepasbaar in een gevecht.
Aikido is inderdaad gebasseerd op het overnemen van de kracht van je tegenstander, meer dan bij judo of jui jitsu zelfs, hoewel dat principe daar dus ook vaak toegepast wordt.

12 Jan ’08 – 21:24
shiryu
shiryu

heb zelf op kickbox en karate gezeten, zit nu op muay thai en jeet kun do, heb nu al enkele van die krav maga filmpjes gezien de laatste dagen, het lijkt me wel een degelijke zelfverdedigings sport, efficient en praktisch. Ik las ook al meermaals de opmerking dat je al snel op het niveau bent waarmee je je uit een goede ouderwetse knokpartij werkt, maar tegenover een andere martial arts beoefenaar zal het heel wat minder zijn, niet mijn woorden tho. In de filmpjes herken ik het meest van al jeet kun do uit de dingen die ik zelf al heb gedaan, wat zeker geen minpunt is.

12 Jan ’08 – 23:34
Logical
Logical

Je hebt verschillende soorten Tai Chi, je hebt van die oma-ochtendgymnastiek dat gebaseerd is op de vechtkunst tai chi en je hebt verdomd harde tai chi (chuan).

Verder is Krav Maga geen vechtsport, het zijn gewoon een serie technieken. Zelf denk ik dat je beter een paar jaar een echte vechtsport kan doen voordat je hieraan begint. Als je straks een paar trucjes leert, maar zo fit bent als een dwijl en niet een normaal potje kan sparren heb je er nog niets aan.

edit

Ok, die post hierboven was er net nog niet. Als je al ervaring hebt met vechtsporten kan het wel interessant zijn. Hopelijk wel van een goede docent. Was bang dat je zo’n drol was van “zo gevaarlijk mogelijk want das vet gaaf cool enzo”.

edit

Weer edit, deze post hierboven was niet van Shelter. Was een beetje moe, dus vandaar.

12 Jan ’08 – 23:37
soar
soar

vechtsport is voor mietjes… grab a gun…

13 Jan ’08 – 00:17
Shameless
Shameless

krav maga is geen vechtsport maar een survivaltechniek… het is erop gebrand om je tegenstander zo snel en effectief mogelijk uit te schakelen in het geval dat je in nood verkeerd. met alle middelen die je hiervoor kunt gebruiken… sierlijkheid is hier dus absoluut niet van belang, efficiente zeer zeker… het wordt idd getraind aan de israelische special forces en mossad…

13 Jan ’08 – 04:36
Shelter
Shelter

Het lijkt me wel vet omdat je het snel leert en de efficiency, andere vechtsporten wil ik misschien later doen.
Beetje omgekeerde wat Logical zegt hehe. Maar ik begrijp wel de motivatie om het andersom te doen.
Nu heb ik al wel 8 jaar judo gedaan dus heb wel wat ervaring… maar is wel een tijd geleden hehe.
Ik zie het ook als een middel nog fitter te worden, want had wat trainingen gezien en is best wel drillwerk…ik zie het dan meer als uitdagend voor mezelf. Ik fitness 2 tot 3x in de week en voetbal 1x in de week, dus ik zie het als een mooie combi.
Maar ik heb inderdaad er ook wel over gedacht dat het aan de ene kant wel jammer is dat je wat technieken leert voor bepaalde situaties maar niet een complete vehcter wordt… maar goed aan de andere kant die efficientheid vind ik erg vet en completer worden kan altijd nog.

13 Jan ’08 – 11:25
Christov
Christov

maar van me doet t nou dies uitsmijter en vubd t vet

ik moet ook echt es fanatiek gaan sporten trouwens

13 Jan ’08 – 12:34
13 Jan ’08 – 14:03
rara
RaRa

nee ik bedoel wel tai chi. gaat veel om anatomie en de wet van newton.

13 Jan ’08 – 15:27
listig
listig

ik had tai chi op de kunst academie paar jaar terug iedere donderdag ochtend

13 Jan ’08 – 15:44
Derico
Derico

Als je kijkt bij de 2e keer dat die man neer wordt geslagen lijkt het net alsof er een baby nast hem opstaat

!!

13 Jan ’08 – 16:46
livio
livio

Heb tijdje krav maga gedaan, het is wel aardig, maar puur als verdedigingssport. Het is simpelweg de bedoeling om je tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen.

Ligt eraan wat je wil, als je een toffe vechtsport wilt doen zou ik dit niet kiezen, maar als je gezond wil bezig zijn en ook nog wil leren rammen dan is dit zeker wel een goede optie.

14 Jan ’08 – 20:06
Shelter
Shelter

ja de keuze is nu tussen krav maga en ninjitsu… ik ga beide op proefles…maar op dit moment denk ik dat ik krav maga toffer vind. Gewoon die efficiency man, is toch wel vetjes

14 Jan ’08 – 22:38
livio
livio

Je moet wel via ikmf gaan trainen van Franklyn Hartkamp, hij is wel echt nummer 1 op gebied van Krav Maga. Heb zelf bij hem getraind in Rotterdam.

15 Jan ’08 – 11:38
Shelter
Shelter

ja das het plan ook … ergens bij gerdesiaweg/voorschoterlaan

15 Jan ’08 – 18:08
Lepricon
Lepricon

Als je kijkt bij de 2e keer dat die man neer wordt geslagen lijkt het net alsof er een baby nast hem opstaat !!
HAHAHA, geniaal!

15 Jan ’08 – 18:23
listig
listig

whhaha te vet ik ga stuk hier!

15 Jan ’08 – 23:24
Larixk
Larixk

hehe, flv-compressie ftw

15 Jan ’08 – 23:29