Ik was gister avond alleen thuis. Nouja alleen. De kinderen lagen op bed en de vrouw was weg. Ik zat lekker rustig achter het internet en hoorde boven een bonk en gehuil. Ik naar boven, ik denk die kleine jongen heeft zijn hoofd gestoten aan het bed en huilt. Maar ik kom boven, kijk door de kier van de deur en die jongens slaapt als geen ander, ook even kijken bij de kleine meid maar die slaapt ook als een roosje.
Ik kom beneden ga verder met waar ik mee bezig was en ’n aantal minuten later psies hetzelfde.. loop naar boven en ook alles is rustig… weer naar beneden en er gaat denk ik iets van ’n uur voorbij. Ik hoorde wat vallen, echt hard. Ik loop met een vaart naar boven, maar alles sliep. Ik kijk rond, kijken of er wat gevallen is, in alle kamers maar helemaal niks…
Dit ook was echt lang geleden: Ik was in Tilburg geweest en had op de terug weg, hard de radio aan. Ik was alleen in de auto en op een gegeven moment, hoorde ik keihard boven de muziek uit een harde stem die zei ‘He".. shit man, schrok me kapot heb de radio zachter gedaan, en geen spier meer verrekt tot ik thuis kwam. Die ’He’ zat ook niet in de muziek…
strange huh, wie heeft er ook wel eens zoiets mee gemaakt???
Smoke je veel of heb je veel gesmoked?
Een van de gevolgen van veel smoken is dat je meer dan gemiddeld geluiden hoort die er helemaal niet zijn.
Dit ook was echt lang geleden: Ik was in Tilburg geweest en had op de terug weg, hard de radio aan. Ik was alleen in de auto en op een gegeven moment, hoorde ik keihard boven de muziek uit een harde stem die zei ‘He".. shit man, schrok me kapot heb de radio zachter gedaan, en geen spier meer verrekt tot ik thuis kwam. Die ’He’ zat ook niet in de muziek…strange huh, wie heeft er ook wel eens zoiets mee gemaakt???
duidelijk geval van spookradio
heheh, ik herken het wel. Voor dat met die muziek dat het lijkt of iemand mad hard wat tegen je roept. Sta je daar ineens om je heen te kijken en shit.
nou, heb liever dat ze ’n gezellig avondje met me filmpjuh gaan kijjken ofzo.. Casper het vriendelijke spookje of poltergeist…
tja soms gebeuren er dingen die niet te verklaren zijn, vaak zat gehad en ja ook voor ik smookte
herken het ook wel, en toevallig gisteravond toen ik achter de computer zat gebeurde er weer zoiets. Toen ging de tussendeur zeg maar open alsof er ook echt iemand aan de klink zat, maar er was niemand. Op datzelfde moment kwam m’n moeder uit haar bed omdat ze dacht dat ze iemand zag en hoorde lopen. Die shit geeft je de creeps en moet je ook niet te lang over nadenken.
toen ik nog bij mijn ouders woonde, zaten we in de woonkamer tv te kijken toen ineens de klok stil stond terwijl die gewoon door had moeten lopen (zo’n ouderwets opwind ding, waarbijje aan de staafjeshoogte kan zien of je hem moet opwinden).
Paar uur later kregen we te horen dat mijn opa was overleden en je raadt het al precies op het tijdstip dat de klok stil stond.
Ik lag te slapen en droomde van een hond, ijs en een donker figuur wat erbij liep. Kon niet zien wie het was. Het voelde heel kil en ongenaam aan terwijl er eigenlijk niks gebeurde. Toen ik wakker werd was ik geschokt terwijl er helemaal niks in de droom gebeurde. Paar weken erna was ik op een feestje… leraar van onze school belde op om een vriend van mij te vertellen dat zijn moeder overleden was. Ze was de hond aan het uitlaten op het ijs en was in een wak terecht gekomen. Ik heb het overigens nooit aan hem verteld, want ik vond het te freaky.
Een vriend van mij was toen ik 13 was plotseling uit nederland gevlucht en terug gekeerd naar Chili (waarschijnlijk verbleven ze illegaal). 1 kaart gehad een jaar later voor de rest niks. 10 jaar daarop belde mijn moeder op, hee ik moet je iets leuks vertellen…. dus ik zei Marco is daar (die gast uit chili dus). Ikw eet niet hoe ik erop kwam, het kwam er gewoon uit. End at was dus ook zo.
Gewoon freaky shit weetjewel!
als ik iets hoor zijn t mn buren die met de hele stam in een huis wonen ofzo, volgends mij smackt die gast zn wijf ofzo…
toen ik nog bij mijn ouders woonde, zaten we in de woonkamer tv te kijken toen ineens de klok stil stond terwijl die gewoon door had moeten lopen (zo’n ouderwets opwind ding, waarbijje aan de staafjeshoogte kan zien of je hem moet opwinden).Paar uur later kregen we te horen dat mijn opa was overleden en je raadt het al precies op het tijdstip dat de klok stil stond.Ik lag te slapen en droomde van een hond, ijs en een donker figuur wat erbij liep. Kon niet zien wie het was. Het voelde heel kil en ongenaam aan terwijl er eigenlijk niks gebeurde. Toen ik wakker werd was ik geschokt terwijl er helemaal niks in de droom gebeurde. Paar weken erna was ik op een feestje… leraar van onze school belde op om een vriend van mij te vertellen dat zijn moeder overleden was. Ze was de hond aan het uitlaten op het ijs en was in een wak terecht gekomen. Ik heb het overigens nooit aan hem verteld, want ik vond het te freaky.Een vriend van mij was toen ik 13 was plotseling uit nederland gevlucht en terug gekeerd naar Chili (waarschijnlijk verbleven ze illegaal). 1 kaart gehad een jaar later voor de rest niks. 10 jaar daarop belde mijn moeder op, hee ik moet je iets leuks vertellen…. dus ik zei Marco is daar (die gast uit chili dus). Ikw eet niet hoe ik erop kwam, het kwam er gewoon uit. End at was dus ook zo. Gewoon freaky shit weetjewel!
ik heb mn opas horloge gekregen nadat hij ongeveer 2 jaar geleden overleed , dat ding liep nog gewoon volgends mn oma ,maar stond precies stil op de tijd dat hij overleed. kan t niet over mn hart krijgen om m te maken ofzo ,draag m stilstaand
ja draag m nou ook niet maar das meer omdat t bandje beetje kapot is .
mja ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind t fijn om iets van m om te hebben ofzo
Mijn vrouw die werd laatst wakker en begon te schreeuwen en helemaal in paniek mij wakker te maken, ze zat helemaal in tranen. Bij de deur opening zag ze een clown… Echt freaky, ze was wakker.. Maar ik zag nikss…
Mijn schoonmoeder vertelde me een keer, dat als je droomt dat je kiezen eruit vallen, dat er dan iemand in je familie kring zal te komen overlijden. Uiteraard vertelde me ze dat dit ´n bijgeloof is in Indonesië (waarschijnlijk nog wel meer landen). Maar op een gegeven moment kreeg ik zo’n droom, echt heel lelijk was dat en ik werd naar wakker. Een week later stierf mijn opa.
Volgens mij noemt men dergelijke gebeurtenissen “toeval”, of “waanbeelden”.. Maar ik kan er ook naast zitten..
Mijn vrouw die werd laatst wakker en begon te schreeuwen en helemaal in paniek mij wakker te maken, ze zat helemaal in tranen. Bij de deur opening zag ze een clown… Echt freaky, ze was wakker.. Maar ik zag nikss…Mijn schoonmoeder vertelde me een keer, dat als je droomt dat je kiezen eruit vallen, dat er dan iemand in je familie kring zal te komen overlijden. Uiteraard vertelde me ze dat dit ´n bijgeloof is in Indonesië (waarschijnlijk nog wel meer landen). Maar op een gegeven moment kreeg ik zo’n droom, echt heel lelijk was dat en ik werd naar wakker. Een week later stierf mijn opa.
ik heb ook altijd van die gebitsdromen, maar hier gaat niemand echt door
[quote]heheh, ik herken het wel. Voor dat met die muziek dat het lijkt of iemand mad hard wat tegen je roept. Sta je daar ineens om je heen te kijken en shit.[/quote]
word.
oja en ik ga nu weg uit dit topic. ik heb hier letterlijk kippenvel. fok dit ik kan beter in een hoekje gaan zitten huilen. btw 9 vd 10 keer dat ik gestommel en sjit hoor zijn het de buren.
hmm ja veel shit is statistisch niet opzienbarend. Als je iets meemaakt en een week later je opa sterft is het een beetje krom om dit aan mekaar te linken.
Denk eens over de miljarden ervaringen en gedachten die je op een dag, laat staan in een week, hebt. Angstige of indrukwekkende momenten worden in de herinnering makkelijk gehecht aan een gebeurtenis die anders nauwelijks indruk maakt (zoals je er miljarden hebt).
Vreemde geluiden kan je trouwens vaak verhelpen door de lucht uit je leidingen te halen of eens met de buren te praten.
Vergeet niet dat iedereen een selectief geheugen heeft en je ontelbaar veel oninteressante ontoevalligheden vergeet en maar een paar toevalligheden meemaakt in je hele leven die blijven hangen als iets vreemds. Statistisch gezien is één keer toeval op miljarden keren onzin niet veel bijzonders.
Neemt niet weg dat je rond overlijden van naasten of andere nare zaken zeker dingen mee kan maken die opvallend zijn. De oorzaak hiervoor ligt alleen vooral in je eigen hoofd, in de manier waarop je dingen onthoudt. Dat maakt het daarentegen niet minder vreemd, mooi of verontrustend om mee te maken.
Nooit zoiets meegemaakt, wel eens dat ik toch echt dacht nog een briefje van 10 in me portemonnee te hebben, maar dat is een ander verhaal.
dat over Dromen van uitvallende tanden ken ik al heel lang..wij hadden vroeger een indo-buurvrouw die heeft dat ons verteld en sins ik dat weet, werkt t ook zeg maar…ik en mn moeder hebben alle 2 al aantal dromen gehad met uitvallende tanden..steeds ging er iemand dood..denk nu zo n 4 keer gebeurd is…toeval? hmmm…
nu moet ik echt weg latur
kom er nog op terug
Doet me een beetje aan een south park aflevering denken dit topic, biggest douche in the universe met john edwards.
Leuk hoe sommige mensen al die verhalen dan recht proberen te lullen. Zo zie je maar dat atheisme ook een vorm van geloof is. In plaats van de geruststelling dat er iets na de dood is, is het een geruststelling dat er niks is….
maar eigenlijk moet je het gewoon meemaken voor je het zeker weet.