Naar welk land zou jij willen emigreren? Nederlanders gaan massaal pleitte namelijk…
Ik zou wel graag naar California willen verhuizen.. Ze hebben daar Bernardus Chardonnay dicht bij huis en een droombaan waar ik over 10 jaar wil beginnen.. (scripts schrijven voor historische games..)
japan
extreem progressief en traditioneel conservatief
de uitersten van geluk en zelfmoord zonder gulden middenweg.
sushi unlimited!
scripts schrijven voor historische games: lijkt me wel wat, ja.
Wat emigreren betreft: Scandinavië heeft wel het cleane, gematigd progressieve, intellectuele, volvo-image wat me wel aanstaat. Maar Nederland heeft de liberale tolerante traditie die ik eigenlijk nergens zo terugzie. Jammer dat er de laatste tijd zoveel aan geknaagd wordt.
Voor mij geen noodzaak om te emigreren dus. Mocht de kans zich aan voordoen dan bekijk ik het dan wel
Ierland geen twijfel. Geweldig land en echt zeer chille mensen en die hele mentaliteit spreekt mij enorm aan. het is niet zo dat ik de komende jaren ga emigreren maar ooit ga ik naar Ierland dat staat vast.
Het staat al vast dat ik binnen 3 jaar naar Indonesie emigreer.
Mijn vriendin is indonesisch ik ben zelf half indonesisch, 80% van mijn familie woont daar, mijn zus met kind wonen er, ik heb er vrienden, het is er lekker warm, de mensen zijn vriendelijk, het eten is onwijs lekker, malls in overvloed… ik zie eigenlijk niet in waarom ik niet zou moeten gaan….
Andere bijkomstigheid ik heb het gehad met Nederland, het gaat hier helemaal de verkeerde kant op.
2 van de laatste 6 maanden heb ik in hamburg gewoond…. alles is goedkoper dan NL, de mensen (believe it or not) zijn aardiger, en er is een goede sfeer in de stad (especially met jongeren)… ik zou hier willen wonen.
istanbul is altijd mijn droomstad geweest, maar het is gewoon ZO busy dat het niet meer leuk is… 13 miljoen mensen… iederen heeft haast, en shit is duur. niets zal zo mooi zijn als de bosphorus, maar tsja, daar ga je ook niet iedere dag..
Op dit moment Zuid-Frankrijk of Spanje: rustige cultuur, mooi weer en je zit met het vliegtuig zo weer in Nederland.
NL vind ik eigenlijk wel mooi. Zou wel naar Scandinavie willen je heb toch altijd het idee dat alles daar okay is, Zweden lijkt me vet, mooie dames en dan kan ik echt voor Ibrahimovic rooten, back to Spain zal vast ook wel nog een keer gebeuren maar de plek waar ik het liefst ben is NL
België (is er leven op Pluto)
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng
’k Wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit dat is me te heet
En wat Amerika betreft
Dat land bestaat niet echt
Waar kan ik heen, ’k wil niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen, ik kan niet naar China
’k Wil niet naar China, dat is me te druk
’k Wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En de USSSR
Dat gaat me net te ver
Refrein:
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba
’k Wil niet naar Cuba, dat is me te zoet
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Polen
’k Wil niet naar Polen, daar gaat het te goed
’k Wil niet wonen in Lapland
Want Lapland dat is me te koud
En ik wil weg uit Nederland
Want hier krijg ik het benauwd
Refrein
’k Heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
’k Heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
’k stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
’k heb getwijfeld over België
’k stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
’k heb getwijfeld over België
België
België
België
België
Refrein
scandinavie is racistisch, duur, stug en bekrompen… ik trek groningen al amper…
belgie is tof, maar te dicht bij en heeft eigenlijk dezelfde problemen als NL..
dus ja naar canada.. ruimte, relexte mensen, goede gezondheidszorg en scholen, liberale overheid, pick up trucks, goeie comedy/tv/filmindustrie (werk). EN je kunt allerlei toffe shit uit de VS leechen, zonder in de VS te wonen..
Hehe, dacht dat dit topic betrekking had op die gelijknamige serie op NED1.
Heb daar een aantal afleveringen van gevolgd, waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien om te kunnen constateren dat sommige Nederlanders inderdaad gewoon totaal maf zijn geworden.
“We hebben het gehad met Nederland. Niemand zegt gewoon nog goedendag. Minder veilig, minder rust en mooie natuur etc.”
En dan vertrekt zo’n heel gezin met kids en al uit Nederland naar plekken die door God stiekem al op de schraplijst stonden genoteerd. Zitten ze in zo’n krot van een gebouw, zonder elektriciteit, geen mensen om zich heen… kids doodongelukkig.. maar we zijn toch maar mooi weg uit Nederland, ha!
Humor van de bovenste plank.
Aan elk land zitten z’n voor- en nadelen. Verenigde Staten zouden voor mij de grootste uitdagingen bieden. Al zou dat dan wel het stadsleven zijn en niet ergens in Texas op de prairie.
ik ben wel fan van het programma: " Ik vertrek"
Ik kijk die shit altijd op uitzendinggemist.nl.. sommigen doen het goed de meesten trouwens wel… ![]()
barcelona no diddoubt
catalanen vind ik echt kakkerlakken als je daar gaat wonen als gewone spanjaard moet je verplicht Catalaanse les gaan volgen.
ik zal nooit ergens anders willen wonen… tenzij de hele bende hier naar de kloten zou gaan… maar dat gebeurd toch niet.
ja das wel matig,maarja die scenery is wel dope daar!
ghehe alsof het pas ingericht is door Walt Disney of niet?
he soar ik begrijp dat je aandacht te kort komt zo op de zaterdag..maar laat mijn posts ff met rust ok
Heb 4 maanden door Azie gereisd (Thailand, Cambodja, Vietnam & Laos) en heb daar ook veel prachtige plekjes gezien! Indonesie staat nog op m’n places to go-lijstje ![]()
heb in Zuid Afrika gewoont en mn pa woont daar nogsteeds maar mij niet gezien , achterlijke rascistishe boeren daar met hun bijbeltje .
scandinavië lijkt me wel koel..
Ik ga naar Lauwert, of hoe zeggen ze dat daar, die Lauwert-Nimma connectie reppersenten en als ze me daar niet vreten kom ik bij Waldie’s mama wonen…