reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
5 Dec ’07 – 15:36
Derico
Derico

Ik vind het op dat moment echt fok-op om tegen die juffrouw te zeggen, ‘yo, niet m’n kind’.

YO !→whaha

Maar ik vind dat het nu best wel eens afgelopen mag zijn met alleen (zwarte) pieten… die kinderen geloven het toch wel

5 Dec ’07 – 15:43
JPK
JPK

Pfff… whatever.

Ik ga hier gewoon eens een keer geen mening meer over hebben.

Wel koren op de molen van Wilders dit. Qua Nederlandse feesten en tradities enzo.

5 Dec ’07 – 16:37
Rusp
Rusp

Zo zielig dit.

5 Dec ’07 – 17:33
Loki
Loki

Sint stemde afgelopen verkiezingen op Wilders en heeft samen met Verdonk dat UZC bij Schiphol aangestoken, nou goed? Gemauw ammaal…

5 Dec ’07 – 17:36
Logical
Logical

Deze discussie is zooooo 2006….

5 Dec ’07 – 17:58
Christov
Christov

sinterklaas racistisch? flikker toch op

5 Dec ’07 – 18:02
Zorgvlied_Zuid
Zorgvlied-Zuid

Sinterklaas is zelf een ouwe vieze trekpop. Zwarte pieten zijn lief.

5 Dec ’07 – 18:04
Arie_Ribbens007
alpaca

het is gewoon een goede afspiegeling van hoe het er in de wereld aan toe gaat, meer zwarten als witten en toch heeft wit het voor het zeggen.

5 Dec ’07 – 18:28
JPK
JPK

het is gewoon een goede afspiegeling van hoe het er in de wereld aan toe gaat, meer zwarten als witten en toch heeft wit het voor het zeggen.

Mooi verwoord, gehaktbal.

5 Dec ’07 – 18:29
maxamillion
max

Prachtig…..

Wel triest om te zien dat HIJS de grootste dichtheid heeft qua racisme en kortzichtigheid.

Wel raar dat er hier zo weinig mensen posten, of misschien toch niet bij nader inzien?!?!

5 Dec ’07 – 19:19
JPK
JPK

Prachtig…..Wel triest om te zien dat HIJS de grootste dichtheid heeft qua racisme en kortzichtigheid.Wel raar dat er hier zo weinig mensen posten, of misschien toch niet bij nader inzien?!?!

Triest dat je zo’n kortzichtige conclusie trekt, Maxamillion.

5 Dec ’07 – 19:33
Swenus
Sven.

haha eerste naam die ik lees is ook meteen blaxtar

ze zouden voor de verandering de kinderen eens moeten vragen die hebben geen idee van de overeenkomst

5 Dec ’07 – 19:34
JPK
JPK

Het wachten is nu op de Sate Magazine posse track ‘Dutch Rappers Against Sinterklaas’.

5 Dec ’07 – 19:37
Rik
Rik

sorry voor bepaalde mensen, maar ik ga bij een kinderfeest niet nadenken over racisme en de slavernij. gewoon een leuk pokkefeest voor kinderen die wat kado’s krijgen van een ouwe lul en wat pieten. fuck it. is het nou echt zo’n maatschappelijk probleem dat donkere mensen STRUCTUREEL (dus niet incidenteel zoals in dat State artikel) door kinderen als zwarte piet/slaven (van de sint/iemand anders) worden gezien?

begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen iedere vorm van racisme, maar dit vind ik niet onder racisme vallen om heel eerlijk te zijn. Het is natuurlijk wel fokop als er van die incidenten plaatsvinden, maar dan is het niet meteen een maatschappelijk probleem en shit.

5 Dec ’07 – 19:39
warhead
warhead

Zwarte Piet heet niet voor niets ook wel Pieterbaas.

5 Dec ’07 – 19:54
JPK
JPK

Schijnbaar is het voor een aantal donkere medemensen een probleem. De verhalen van Surinamers die verward worden met Zwarte Piet zijn wel heftig. Ik kan daar niet over oordelen. En dat komt door m’n kleur.

Laat ik het dicht bij mezelf houden:

Toen ik zelf kind was en nog in Sinterklaas geloofde heb ik ook veel Zwarte Pieten gezien. En ik zou mezelf, ook bijna 40, nu toch niet een racist willen noemen. Integendeel. Dus vraag ik me oprecht af of die impact wel zo groot is op kinderen als met name Mis, Murth en Cane stellen in het artikel.

Ik vind het jammer dat in hiphop nog steeds discussies over racisme oplaaien. Terwijl hiphop júist een ‘tool’ is gebleken die rassen verbindt. Of krijgen we dan weer de discussie dat hiphop door blanken is afgepakt van de zwarte pioniers? Is Kempi dan toch de Zwarte Piet van Sinterkees de Koning?

…zit ik hier toch weer een soort van mening te droppen.

5 Dec ’07 – 20:08
JPK
JPK

Laat maar…

5 Dec ’07 – 20:10
Derico
Derico

Ik weet eigenlijk niet of ik als kind door zwarte pieten anders over negers en negerinnen ben gaan denken… misschien omdat ze zo nerveus rondspringen de hele dag dat ik er als klein kind een beetje bang voor was ?

Ik zie soms ook een “zwart” kind raar naar me kijken zoals ik vroeger naar zwarte mensen keek… dusja.. :S

5 Dec ’07 – 21:43
KaRelax
Carlos

Ik weet niet ik vind het feest ook niet helemaal juist, ik bedoel het blijft toch echt een hele boel negers die voor een blanke ouwe lul werken he. Ook nog allemaal kunstjes kunnen enzo blabla. Kapot veel negers ervaren het als racistisch en hoe kan je als blanke nou oordelen over hoe een neger zich voelt bij het zien van zwarte pieten. Noem me maar moraal ridder maar ik ben voor pieten in elke kleur. Zowieso vind ik sinterklaas nep, 3 koningen jeweet

5 Dec ’07 – 21:43
Zorgvlied_Zuid
Zorgvlied-Zuid

stel zeiksmoelen

5 Dec ’07 – 21:52
Lepricon
Lepricon

http://nl.wikipedia.org/wiki/NicolaasvanMyra

Da’s de enige echte Sinterklaas, de rest is allemaal namaak

5 Dec ’07 – 22:27
Swenus
Sven.

en sowieso wattefak hoelang wonen er wel niet allochtonen in dit land? weer juist in dit geertwilders tijdperk weer allemaal gezeik erover

5 Dec ’07 – 22:55
KaRelax
Carlos

je ben niet meer persee racisist ofzo als je st klaas gewoon lache feest vind enzo maar ik bedoel alleen, snap wel dat negers enzo zich genaaid voelen door dit feest.

Verder 3 koningen

5 Dec ’07 – 22:59
ricktorious
rtorious

BIERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

5 Dec ’07 – 23:45
warhead
warhead

Noem me maar moraal ridder maar ik ben voor pieten in elke kleur. Zowieso vind ik sinterklaas nep, 3 koningen jeweet

Tijd voor de terugkeer van de Geuzen.

5 Dec ’07 – 23:57
Nappie
Nappie

Ik vind dat Lange Frans wel wat zinnigs zegt:
Het is altijd lastig want wij hebben vorig jaar in Ahoy’ in Rotterdam op het grote sinterklaasfeest gestaan, waar ik niet echt trots op ben als keiharde hiphopper zijnde maar we doen alles voor de kids. Als je daar dan kinderen van Surinaamse, Antilliaanse en Turkse afkomst ziet meezingen met de liedjes, zie je dat het ze niet op deze manier raakt. De manier van de toekomst is om de nieuwe generatie op te laten groeien met verschillende kleuren pieten."
Verschillende kleuren pieten vind ik een goed plan.
Dat mensen aangesproken worden als zwarte piet , zoals meerdere malen in het artikel verteld wordt, kunnen inderdaad ano 2007 echt niet.
Wat ik wel overigens vreemd vind in het artikel is dat er over ‘jullie hollanders’ gepraat wordt… erg generaliserend en wellicht discriminerend als je het mij vraagt. Verder hoor ik mensen aan het woordt die in hun teksten regelmatig ‘the N word’ gebruiken…. dus het is ook meten met 2 maten wellicht.

6 Dec ’07 – 00:01
Christov
Christov

verschillende kleuren pieten vind ik zon kutidee, dat zie je alleen op totaal neger en turkvrije scholen en verder nergens heb ik t idee.

verder mag iedereen hollander roepen, ik ben GEEN hollander dus ik voel me niet aangesproken. Onzin allemaal. Als je alles politiek correct wil maken kan dat niet. Ik zie er geen racisme in en ik ga mn kindjes later ook lekker sinterklaas laten vieren, ik ben dr alles behalve racist van geworden.

Ik vind Sinterklaasfeest gewoon een onderdeel van de Nederlandse cultuur waar ik persoonlijk wel trots op ben, een leuk kinderfeest. Iedereen kan wel politiek correct doen van je die gasten hebben gelijk, maar iedereen weet nog wel hoe vet t vroeger was als dr keihard op t raam geramt werd, pepernoten door de kamer vlogen en daarna cadeautjes uitpakken, die liedjes zingen, sinterklaas binnenhalen in t dorp, al die spanning weken ervoor.

dat ga ik mn toekomstige kinderen echt niet ontnemen. Overigens heb ik altijd meegekregen dat zwarte piet zwart was omdat ie door de schoorsteen kwam. Als je achter zwarte piet een neger zoekt kun je sinterklaas kwa uiterlijk ook vergelijken met bin laden, flikker toch op met die onzin allemaal. ga je druk maken om Wilders, niet om een kinderfeest…

6 Dec ’07 – 00:46
livio
livio

Ik heb zwarte Piet nog nooit horen klagen.

Mensen moeten eens ophouden met altijd maar zinlose discussies aan te zwengelen en daarmee alleen maar olie op het vuur gooien. Ik vraag me af wiens denkwijze daadwerkelijk door Zwarte Piet is beïnvloedt.

Misschien zou iemand eigenlijk eens tegen Blaxtar moeten vertellen dat het niet echt is. Kreeg hij vroeger nooit cadeautjes ofzo? De knuppels.

6 Dec ’07 – 01:07
KaRelax
Carlos

tsja jullie zien mss geen racisme in christof maar andere mensen wel en die worden er de hele tijd mee geconfronteerd dan. Daarom is beetje moeilijk

6 Dec ’07 – 13:50