D-vide, livio, Nielsonwheels, Stone A Pig, warhead, Yid, Zorgvlied-Zuid
Eindelijk is ’ie ook hier op het forum: AQ!
Voor wie hem niet kent, check z’n profiel: Schrijver, fotograaf, verslaggever en praatjesmaker.
Maker van het legendarische hiphop-magazine Art.12.
Ik denk dat AQ duidelijk komt maken dat hiphop meer is dan een subcultuur.
Welkom, auwe! ![]()
Nah,
Mooi welkom. Nou dan zal ik maar meteen mijn stelling droppen:
Moet HIJS het magazine/krant zijn die alles brengt wat in het hokje HipHop past? Maw onder de noemer HipHop valt?
Of brengt HIJS nieuws, Human Interest etc. vanuit een HipHop standpunt?
Wordt het echt een lijfblad waar jongere generaties kunnen leren en navigeren? En de oudere, zoals JPK en mijzelfverder kunnen exploreren? Een ieder heeft een eigen horizon, groeit het blad mee met een steeds bredere horizon vanuit de HipHop background?
In het geval van het laatste denk ik dat we HIJS verder kunnen professionaliseren, Zodoende onafhankelijk bestaansrecht blijven garenderen en groeien.
zo hey
jij kent moeilijke woorden
hijs is wat t is
een hiphopsite met allemaal oudere mannetjes, geen chicks en veel van die puristen die geen humor hebben en overal te kritisch op zijn. Maar op hijs vindt je tenminste nog es reviews van cd’s die je niet kent en kom je geen topics tegen over stickz zn nieuwe kapsel of over wat je gaat eten vandaag. Verder is t lekker anti commercieel.
lifestyle hier is volgens mij: 25+’ ers die samenwonen, aan kinderen denken, beetje werken, in t weekend bij schoonouders of achteraan bij een concert kritisch zijn.
voel je niet aangesproken, ik heb geeneens een chick ![]()
Nou dan zal ik maar meteen mijn stelling droppen:Moet HIJS het magazine/krant zijn die alles brengt wat in het hokje HipHop past? Maw onder de noemer HipHop valt?
Of brengt HIJS nieuws, Human Interest etc. vanuit een HipHop standpunt?Wordt het echt een lijfblad waar jongere generaties kunnen leren en navigeren? En de oudere, zoals JPK en mijzelf verder kunnen exploreren? Een ieder heeft een eigen horizon, groeit het blad mee met een steeds bredere horizon vanuit de HipHop background?
In het geval van het laatste denk ik dat we HIJS verder kunnen professionaliseren, Zodoende onafhankelijk bestaansrecht blijven garenderen en groeien.
Weinig stelling, veel vragen.
HIJS is begonnen als een online magazine over hiphop in Nederland, bij gebrek aan iets dergelijks. En dat gegeven is over de jaren heen nauwelijks veranderd. Uiteraard worden er (door de wat oudere generatie medewerkers) af en toe wat human interest en algemener nieuws vanuit een hiphop-standpunt behandeld, maar dat is nog steeds niet de hoofdmoot. Momenteel heb ik nog geen idee of dit verder uitgebreid gaat worden of niet. Want wat voorop staat is dat HIJS vooral weergeeft wat de makers ervan beweegt en dus met de makers mee-evolueert.
HIJS = wat HIJS er zelf van maakt, aangezien het gros van de medewerkers het toch vooral voor de love doet en eigenlijk zijn eigen doelgroep is, zal HIJS altijd wel een bestaanrecht hebben.
ik denk dat als je zelf iets dopes schrijft dat t zo op de site geknald wordt
(aub geen in ’94 was alles beter verhalen)
ik denk dat als je zelf iets dopes schrijft dat t zo op de site geknald wordt(aub geen in ’94 was alles beter verhalen)
Ghehe. AQ heeft al wel een aantal dope HIJS-artikelen op z’n naam staan. Waaronder recentelijk http://www.hiphopinjesmoel.com/articles/2532
HIJS is begonnen als een online magazine over hiphop in Nederland, bij gebrek aan iets dergelijks.
hehe, die zin kunnen we op twee manieren interpreteren…
Of brengt HIJS nieuws, Human Interest etc. vanuit een HipHop standpunt?
wat is nu weer een hiphopstandpunt? iedereen hier op t forum heeft toch een andere mening, dus wat is dat een hiphopstandpunt?
Ik denk dat het ‘human interest’-stuk júist hier op het forum gebeurt. Dus goed dat je je er mee komt bemoeien, AQ. Ik ben benieuwd naar je speldenprikken.
Wat Chris zegt: ik ben benieuwd wat dat is, een hiphopstandpunt. Hiphop is dusdanig verwaterd dat alles een hiphopstandpunt kan zijn.
grappig, ik las vroeger nog wel eens art12, eigenlijk pas mee begonnen toen het al bijna klaar was (de papieren versie dan). In principe is het ook wel echt een voorganger te noemen van HIJS: enthousiast, nogal underground maar ook slecht geschreven en een beetje te puristisch.
Trouwens, zat AQ niet allang op dit forum? Of was dat Loot? En wie van de 2 werkt nou bij mediamarkt?
grappig, ik las vroeger nog wel eens art12, eigenlijk pas mee begonnen toen het al bijna klaar was (de papieren versie dan). In principe is het ook wel echt een voorganger te noemen van HIJS: enthousiast, nogal underground maar ook slecht geschreven en een beetje te puristisch. Trouwens, zat AQ niet allang op dit forum? Of was dat Loot? En wie van de 2 werkt nou bij mediamarkt?
vind je de artikelen hier zo slecht geschreven dan?
ZOO slecht… nou het wisselt nogal, maar ik heb het idee dat jullie eigenlijk niet aan eindredactie doen en dat dat video format tegenwoordig meer uit luiheid ontstaan is dan dat het nou echt wat toevoegt. Het is niet zo slecht dat ik het helemaal niet lees, maar geregeld sla ik grote stukken tekst over en bij die filmpjes is het vaak ook 1 doorlopend shot dat na 2 minuten gaat vervelen. Aan de andere kant snap ik wel hoe het gaat, en ik kan er wel in komen dat je niet alles kan oplossen met enthousiasme. Bij State erger ik me toch een stuk meer aan het gebrek aan professionaliteit, aangezien die mensen toch betaald krijgen.
allright duidelijk verhaal. we doen wel gewoon aan eindredactie en je mening qua artikelen deel ik persoonlijk niet. Qua video (die ik voornamelijk zelf maak) kan ik mij wel vinden ik leg de nadruk op de inhoud van de interviews en niet op het visuele aspect, wat natuurlijk super belangrijk is voor video, maar dat is een bewuste keuze.
allright duidelijk verhaal. we doen wel gewoon aan eindredactie en je mening qua artikelen deel ik persoonlijk niet. Qua video (die ik voornamelijk zelf maak) kan ik mij wel vinden ik leg de nadruk op de inhoud van de interviews en niet op het visuele aspect, wat natuurlijk super belangrijk is voor video, maar dat is een bewuste keuze.
Da’s geen bewuste keuze, Yid.
Da’s gebrek aan geld en skills.
Wel lekker puur. Dat wel.