93blackout, Borriegineel, D-vide, elastiekje, Jakanus, El Matador, Paars, Rauf, SpoorlooZ, Xwisit
sommige beats vind m,n moeke ook best wel tof,bv troy donnit,s let,s go (instumental dus)
of dug infinite&no i d ;the reaql weight. zelf basic beats van m,n eigen vind ze nice, (leuk om te horen)
“Ruim die cd’s is op anders gooi ik ze weg, want als ik die teksten zo lees word ik daar niet vrolijk van”
Mijn moeder over een paar non phixion cds ![]()
haal die boem boem der uit of doe em zachter , ik zit beneden te trillen op de bank . krijg ik ook wel eens ter horen.
toeval of niet, maar elke keer als net 1 van me ouders me kamer binnen stapt, hoor je altijd het woord ‘fuck’. btw me ma vind eminem wel goed haha..en me pa was helemaal weg van i’ll be missing you van diddy
mooie topic…
mijn moeder haat het… zelfs mellow atmos tracks doen het niet goed…
arctic monkeys, die gozers luistert ze wel….
mijn moeder vindt het dope.. reactie van mijn pa “ow daar heb je weer zo’n iemand die voorleest uit een boek” ![]()
‘Yeah man, motherfucking dit, fucking dat’Dat is een beetje het beeld wat ze heeft.
das niet gek als jij zonbeetje alleen the game, stropstrikkers en jedi mind tricks luisterd hahaha ![]()
ons ma vind t wel leuk dat ik t maak, maar vooral erg leuk dat ik t in Nijmegen maak. Nu heb ik mn buurjongen reason gemaakt en die zit heel de dag hardcore te programmeren en nu vind ze hiphop nog leuker. Op die dreun na en die teksten dan., maar soms vindt ze t wel lachen.
sommige dingen kunnen m’n pa en ma wel waarderen, sommige dingen ook totaal niet. M’n vader houd vooral van muzikale beats.
mn pa kwam gister ineens aankakken met een quasi moto track
Ik gelijk; pa, zit je aan de skunk ofzo? flikker op met die hippiehop
later stond er een verzamelcd op van jamie cullum, komt er ineens een track van clipse voorbij, vond ie ook wel dope
normaal vind ie t ook maar stoer gelul met suffe muziek eronder. Hij hoort alleen maar nigga thit, gunz that, motherfucker
hij vond unorthodox wel flex
Mijn pa vind het ‘herrie’ en ‘dat is toch geen muziek’.
Mijn ma is wat coulanter, en kan sommige dingen wel waarderen, vroeger ook de ‘ossie posse’ O.P. dus.
Mijn vader kan het zeker waarderen, hij heeft zelfs platen van Public Enemy en destijds die DITC cd gekocht. Ook The Roots en Pete Philly enzo vind ie heel tof en heb ik ook met em live gezien. Maar hij houd zo goed als van elke muziek behalve nederlandstalig, dance trance house etc, harcdcore en metal.
Mijn moeder vind het minder, al hoor ik zo nu en dan nog wel een positieve opmerking bij rustige beats. Maar meestal het bekende ‘kan die dreun wat zachter’ idd hehe.
Ze volgt een beetje wat er in de krant staat en op tv komt qua hiphop, maar meestal is dat crap en zeg ik dat het niet representatief is voor wat ik luister.
Als ik lp’s heb gekocht (bijna elk weekend als ik bij m’n ouders ben) dan vindt ze het altijd wel leuke muziek die ik draai zoekend naar samples.
M’n pa vraagt elke keer wanneer ik nou is genoeg platen heb. Hij gaf me laats nog de tip de dozen een beetje te verdelen over de kamer omdat het een oud huis is. ![]()
Maar er is niet zo veel hiphop die m’n ouders tof vinden ofzo.
Ons Mam: “Mag ik dat album van King Geedorah lenen voor in de winkel?” Hehehe als het maar een beetje jazzy is dan vind ze het echt vet, voor MF Doom en The Roots…oh en Donuts vind ze ook cool
Ze houdt niet van hiphop, ze snapt het niet.. Ik snap haar niet, heb haar al tijden niet meer gesproken.
ik ken veel shit van doggystyle en meer shits van die tijd eerst uit de auto van de muziek die me ouders draaien , en in de auto van me me liggen altijd mijn cd’s meestal een beetje oldskool delasoul en biz markie vond ze wel tof , wat duistere hiphop zoals mobb deep , wu tang enzo vind ze saai
Ze houdt niet van hiphop, ze snapt het niet.. Ik snap haar niet, heb haar al tijden niet meer gesproken.
![]()
ik haal bijna weekelijks ook nieuw vinyl (cd,s) dan is,t weer… alweer platen? heb je dan nog niet genoeg?
NEE! er komt elke week weer nieuw spul uit.
mijn ouders hebben er niks mee, alleen orishas (cubaanse Hip Hop)vinden ze prachtig, vooral mijn moeder dan he , vader is niet echt muzikaal.
laatste wat ik ze voorschotelde was salah edin , vonden ze geen vrolijke man