Deja-Beats, Godsson, listig, Paars, pavlove, qup-of-T, Rize, sickah, Stone A Pig, UrbanSound, Waldie, Zorgvlied-Zuid
De jaarlijkse overzicht cd van State staat weer in de steigers. De mogelijkheid is er zoals altijd om je favo tracks aan te geven. Je mag ook zelf treks aandragen en . . . . Meeste stemmen gelden??? toch?!
De dik gedrukte zijn mijn 3.
Ali B, Yes-R, Gio & Darryl–Groupie Love
Appa featuring Mr. Probz–Kijk Door M’n Ogen
Appa featuring Sjaak–Ik Heb Schijt
Arts the Beatdoctor featuring Pete Philly–The Anthem
Beau Love–Emerald
Black Marvel–Tell Me
Blaxtar–De Tijd
Blocnotes–Geen Interesse
Brace featuring Heist Rockah, Rocks, Lange Frans & Baas B–Pomp Je Booty (Remix)
Brakko Trixxx–Uit Triple XXX
Brutus featuring Lange Frans & Zwarte Sjaak–Flappen
Cilvaringz–The Weeping Tiger
C-Mon & Kypski featuring Pete Philly–Make My Day
De Colombiaanse Bloedgroep featuring Pete Philly–Voel Je Me
Concrete–With Music
Def P featuring Neo & Manu–Vlucht X
DiggyDex–Vier Woorden
Dion–Geef Mij Maar de Zomer
DJ KnowHow featuring Murth the Man-o-Script–Straatwaarde
Duke & Gonzo–Pikeys
Duvelduvel–Leven
Eddy Ra–Big Business
Engel & Daniel featuring Tomster–Regen
Fata Morgana–Bet Moev
Flex featuring Rocks–Welkom in de Hel
Flinke Namen–Lichaamstaal
Fouradi–1 Ding
Ghetto Flow–Ñaka Ñaka
Giovanca–You Can Do it
GMB–Meanwhile
Hadrie–Doorzichtig
Heinek’n featuring aDiSon–Blijfstaan
James featuring Sticks–Toekomstmuziek
Jay Colin featuring George McCrae–Next to You
Jerome XL featuring Wordsworth–Trife Life
De Jeugd Van Tegenwoordig–Shenkie
Jiggy Djé–Check 1-2
Jimmy G featuring Tim Dennis T–Binnen
Keizer–Mijn Tijd
Kempi–Zet Um Op (Baby)
Kernkoppen–Zonne-energie
Keynote Speakerz–Don’t Stop
Kiddo-Cee featuring Wen Regal–Vieze Meid
Kubus & Bang Bang–Stop the Problems
Lange Frans–Stem van de Straat
Last Crewsaders–This is Me E
Lefties Soul Connection–Fais Do-Do
Louis Bordeaux–Galaxy
Mafe & Jordan–Jong Geleerd & Jong Gedaan
La Melodia–Time
Mini–Geschiedenis
Nina–2de Generatie
Ninthe–Rock Girl
Ntjamrosie–Bia Yon
Ojajoh?!–Beri Beri
Opgezwolle–80 Plussers
The Opposites featuring Dio & Willie Wartaal–Dom, Lomp & Famous
The Opposites–Geen Klasse, Geen Stijl
The Partysquad featuring Brainpower–Non Stop
Pax & Pry–Wanna Know
Perry Mystique–Cannot Give it Away
Pete Philly & Perquisite–Time Flies
PLS featuring Lange Frans–Buitenvrouw
PostMan–All Gone
Raymzter featuring Rick D & Rajae el Mouhandiz–Maak Lawaai
Reejon featuring LSD–Ik Dacht het Niet
Regga–Het is Over
Relax–My Spouse
Risskant de Woordvoerder–Woord Wakker (Ontwaak!)
Rosa Ana–Rauw Vlees
RSF–Zomerse Steez
Sabrina Starke–Always Searching
Salah Edin–Het Land van…
Soesi B–Amsterdam-Oost
Sotu the Traveller featuring Hicoup–Let ’em Know
Spinal & Steen–Hier een Pen
Steppin On Toes met Case–Potnat
Sticks & Delic–Gisteren/Vandaag
Stoute Papa–Suikerfeest
Stropstrikkers–Bedek Je Nek
THC featuring Miss Sophie–Je Weet et
Tim–Groeten van de Bodem
Tom Trago–Dirtdegree
Turk–Prelude
Typhoon–Brand Los
U-Niq featuring Feis & Yootha–Geen Verschil
Winne–Proost
Woordlooiers–Oh Nee Toch
Wudstik–Neem Me Niet Kwalijk
Yes-R featuring Soesi B–Hey Schatje!
Youssef & Kamal–Egte Soldaten
Ziggi–All Obstacles
CIPH BARKER–JAN PALACH
Mail je top drie naar homegrown@statemagazine.nl
Def P featuring Neo & Manu–Vlucht X
Kubus & Bang Bang–Stop the Problems
Last Crewsaders–This is Me E
The Opposites featuring Dio & Willie Wartaal–Dom, Lomp & Famous
Hmmm… twijfel…
Youssef & Kamal–Egte Soldaten
Heinek’n featuring aDiSon–Blijfstaan
duidelijk:
http://www.superchargerrecords.com/sc/downloads…
Black Marvel tell me
verder meanwhile van GMB en nog wat dope dingen erussen
Black Marvel–Tell Me
GMB–Meanwhile
Keynote Speakerz–Don’t Stop
Beetje die engelstalige hiphop steunen…
Black Marvel–Tell MeGMB–MeanwhileKeynote Speakerz–Don’t StopBeetje die engelstalige hiphop steunen…
ben wel eens met die 3….
Black Marvel–Tell MeGMB–MeanwhileKeynote Speakerz–Don’t StopBeetje die engelstalige hiphop steunen…
Juist!
staat ook weer ongelofelijk veel crap in die lijst
Black Marvel–Tell MeGMB–MeanwhileKeynote Speakerz–Don’t StopBeetje die engelstalige hiphop steunen…Juist!staat ook weer ongelofelijk veel crap in die lijst
Percies. Op die cd’s staat altijd wel een paar crap-tracks, dus dat niveau moet wel gehandhaafd blijven. Vandaar dat Sjaak er op moet. Goed om het tijdsbeeld vast te leggen. ![]()
black marvel–tell me
stropstrikkers–bedek je nek
salah edin–het land van
had graag op ciph gesteunt maar vind dat een van de mindere tracks op dat album, had Dark Skies er tussen gestaan had die track wel duidelijk in mn top 3 gestaan
wel irritant idd, je mag wel iets anders opdragen maar dat komt er toch nooit van z’n leven op.
Ik ga denk ik voor Blaxtar, Cilvaringz en GMB als ik de moeite neem om te stemmen.
black marvel–tell mestropstrikkers–bedek je neksalah edin–het land vanhad graag op ciph gesteunt maar vind dat een van de mindere tracks op dat album, had Dark Skies er tussen gestaan had die track wel duidelijk in mn top 3 gestaan
Ik heb zelf Jan Pallach er tussen gezet. vAnuit State staat Ciph er nie eens tussen!
wel irritant idd, je mag wel iets anders opdragen maar dat komt er toch nooit van z’n leven op. .
in het verleden is Mod & Ciph met Bilderburg er vanuit het nix opgekomen. Dus het is mogelijk maar dan moet je wel organiseren.
wel irritant idd, je mag wel iets anders opdragen maar dat komt er toch nooit van z’n leven op. .in het verleden is Mod & Ciph met Bilderburg er vanuit het nix opgekomen. Dus het is mogelijk maar dan moet je wel organiseren.
het was dan ook al schandalig dat die track er niet eens tussenstond..
als je deze lijst ziet valt het trouwens op dat de Engelstalige producten toch van een hoger nivo zijn vaak…
kan me vrij weinig schelen, hoef die cd toch niet. Meeste engelstalige dingen vind ik beter dan de nederlandse
Ik hoef die cd ook niet, maar ik vind het wel goed als het dope tracks op staan voor de mensen die alleen maar TopNotch-hiphop kennen.
Ik hoef die cd ook niet, maar ik vind het wel goed als het dope tracks op staan voor de mensen die alleen maar TopNotch-hiphop kennen.
word maar ik ben toch bang dat er zeer veel voorspelbare dingen op komen te staan met slechts enkele uitzonderingen
Sowieso is het TopNotch-gehalte niet erg groot.
tis ook om te peilen welke act er getekend moet gaan worden ![]()
sowieso moet arts the beatdoctor erop, liever blending quality o.i.d. Maar goed die gast verdient veel meer aandacht dan dat hij nu krijgt
sowieso moet arts the beatdoctor erop, liever blending quality o.i.d. Maar goed die gast verdient veel meer aandacht dan dat hij nu krijgt
krijgt toch zat aandacht?
Hmm…beetje mager jaar als je de boel zo overziet qua Nederlandse releases. Beter laat Extince in 2008 niks aan het toeval over en hoeven we niet eens te discussieren over die Homegrown 2008 cd.
Dj Know-How–Straight Spittin’ (ft. Complex, Funky Fresh, Skate The Great & Murth The Man O Script) (niet in lijst)
Louis Bordeaux–Galaxy
Arts The Beatdoctor–Fragments (niet in lijst)
sowieso moet arts the beatdoctor erop, liever blending quality o.i.d. Maar goed die gast verdient veel meer aandacht dan dat hij nu krijgtkrijgt toch zat aandacht?
Vergeleken met andere artiesten van Nederlandse bodem, vind ik van niet. Zeker niet de kwaliteit die hij levert, maar goed dat zal mischien persoonlijk zijn. Vind Transitions een van de betere zo niet de beste cd van Nederlandse bodem van dit jaar, tot nu toe.
Dj Know-How–Straight Spittin’ (ft. Complex, Funky Fresh, Skate The Great & Murth The Man O Script
wow, die trek heeft echter onder de maatse lyrics–komt wat mij betreft zeker niet in aanmerking!
dat snap ik dus echt niet volgens mij kan je als leek gewoon niet inschatten hoe moeilijk lyrics in elkaar zitten want het is echt niet het aantal rijmwoorden dat iets dope maakt….
dat snap ik dus echt niet volgens mij kan je als leek gewoon niet inschatten hoe moeilijk lyrics in elkaar zitten want het is echt niet het aantal rijmwoorden dat iets dope maakt….
inderdaad
Bleek is (was?) toch ook een mc, had die kukeleku-track een paar geleden op mijn comp staan dacht ik…………