reviews interviews galleries videos forum members login signup
352 bezoekers en 13 leden online.
Christov, Dja, Godsson, JPK, Jurian, killallhippies, Larixk, Mypoz, Rikers, Rusp, 0RuSt76, Stone A Pig, Tobi
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« Kick The Habit

JPK
JPK

Nee, niet kick the Hobbit, maar de Habit, ja.

En dus want?

Ik loop al een tijdje rond met het idee dat ik moet gaan stoppen met wiet smoken. Misschien kun je je nog herinneren dat ik vorig jaar een poging heb ondernomen met behulp van een dagboekje via www.jellinek.nl . Uiteindelijk heeft me dat niet geholpen en nu heb ik een stap gezet die wat rigoreuzer is. Na twee intake-gesprekken de afgelopen weken, ben ik vandaag voor een week in de Jellinek Kliniek zelf te vinden: detox, oftewel ontgiften. Zeven dagen achter elkaar met andere verslaafden ouwehoeren en medische tests doen.

Toen ik er vanmorgen naartoe ging had ik verwacht dat ik in een groepje met crackheads en ander straatspul terecht zou komen. Dus niet. Gewone mensen, aan wie je niet meteen denkt als je aan verslaafden denkt. Varierend tussen de 25 en 50 jaar ongeveer. Varierend van 5 flessen wijn per dag tot 2 gram wiet per dag. Geen heroine-spuiters, maar voornamelijk alcohol, canabis en een heel klein beetje coke.

Vandaag was de eerste kennismaking. De groep waar ik in zit bestaat uit 7 mensen met verschillende achtergronden: een saxefonist, een poetsvrouw, een advocate, twee werklozen en twee art directors. Vandaag was het vooral een beetje snuffelen aan elkaar; aanhoren wat ieders probleem is en wat hij/zij wil. Een beetje ongeorganiseerd, omdat iedereen tussendoor naar de arts moest voor bloed- en urine-onderzoek. Morgen zal het waarschijnlijk wat gestructureerder gaan.

Een tip van de Jellinek was om een dagboekje bij te gaan houden. Bij deze dus. Ik misbruik het HIJS forum als dagboek en misschien inspireer ik er nog iemand mee. In ieder geval wil ik m’n ervaringen de komende tijd hiero droppen, zodat ik het van me af kan schrijven. Is wel lekker. Zeker als je zin hebt in een jointje.

Dus… deze week voor mij geen ‘jeweettoch’, maar ‘jedetox’!

Wish me luck.

30 Oct ’07 – 22:04
Dja
Dja

Knap dat je die stap hebt gezet, kan me voorstellen dat er een behoorlijke drempel was/is om die stap te zetten. Succes ouwe!

30 Oct ’07 – 22:11
JPK
JPK

Was zeker wel een drempel, ja.
Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

30 Oct ’07 – 22:13
murph
Murph

Dit gaat je lukken ouwe!

30 Oct ’07 – 22:14
Swenus
Sven.

ja knap idd was laatst ook weer poging gedaan

duurde drie dagen

ik ben weak hehe

30 Oct ’07 – 22:28
rara
RaRa

succes vooral volgende weken. wel beter dat ze je tegenwoordig kunnen helpen. toen ik 16 was en veel problemen had met wiet werd ik min of meer uitgelachen bij verslavingzorg zo van, i dont see the problem. gelukkig heb ik het voor mezelf toen onder controle gekregen.

30 Oct ’07 – 22:32
Cyclus
Cyclus

Knap van je, succes man.

30 Oct ’07 – 22:34
Christov
Christov

succes drmee JPK!

30 Oct ’07 – 22:43
Bora
Bora

we got your back

laat me weten als je nieuw muziek nodig heb (indie rock shits natuurlijk )

30 Oct ’07 – 22:46
Yid
Yid

Succes JPKing!

30 Oct ’07 – 22:48
Loki
Loki

Succes gast.

30 Oct ’07 – 22:49
YoRiz
Yo-Riz

Dus de kans dat ik je bij best friends tegenkom is klein (niet dat ie zo groot was, aangezien ik je niet zou herkennen, maar toch ) Maar suc6 man! Maar laat je creativiteit er niet onder leiden!

30 Oct ’07 – 23:18
Godsson
Godsson

waarom wil je eigenlijk stoppen , en hoeveel smookte je dan?

en succes !

30 Oct ’07 – 23:43
JPK
JPK

Thanks voor de back-up y’all.

@Godsson:
Ik wil stoppen, omdat ik het beu ben om afhankelijk te zijn. En omdat m’n vriendin het wil natuurlijk.

Ik rook ongeveer een gram per dag. Niet extreem veel, maar wel dagelijks. In ieder geval al jaren iedere avond. En vaak ook ’s ochtends al een kleintje om wakker te worden. De laatste maanden smookte ik gedurende de hele dag. Geen dikke blunts, maar telkens sjekkies met wat wiet er in.

31 Oct ’07 – 00:50
Paco
Paco

fokit ik ben drokjlene en gewoon een sjekkiews sdraaien

31 Oct ’07 – 00:58
capi
de koe is di...

good luck

31 Oct ’07 – 07:39
Tystar
Tystar

Knap van je, succes man.

31 Oct ’07 – 09:22
Christov
Christov

fokit ik ben drokjlene en gewoon een sjekkiews sdraaien

hahahahaha

31 Oct ’07 – 09:36
Rusp
Rusp

Dikke big up naar jou JPK, je kan het! Heel veel succes ermee!

31 Oct ’07 – 11:30
Lepricon
Lepricon

Veel sterkte, JPK! Alleen, geldt er daar geen geheimhoudingsplicht ivm privacy van de andere clienten?!

31 Oct ’07 – 11:54
bleek
bleek

Maar laat je creativiteit er niet onder leiden!

fok wiet–het maakt je loom en a-produktief.

@jpk goede stap auwe–volhouden, ook strax als je buiten de kooi bent.

31 Oct ’07 – 12:18
YoRiz
Yo-Riz

fok wiet–het maakt je loom en a-produktief..

Als je inderdaad dagelijks veel smoked wel. Anders kan het juist een aanvulling zijn.

31 Oct ’07 – 12:29
Witflits
Witflits

aight klasse. succes JPK.

31 Oct ’07 – 12:56
Christov
Christov

fok wiet–het maakt je loom en a-produktief..
Als je inderdaad dagelijks veel smoked wel. Anders kan het juist een aanvulling zijn.

dan word je dr nogsteeds loom van, alleen dan alleen op t moment zelf

31 Oct ’07 – 16:41
nox
nox

goed bezig JPK !

ik ben vanaf afgelopen maandag maar weer eens cold turkey gegaan van de alcohol, 2 weken is ’t streven om daarna weer gedoseerd te werk te kunnen gaan.. soms moet je jezelf gewoon ff een slap in the face geven

gelukkig ben ik al 2 jaar van de wiet en co af, shit drove me mental

31 Oct ’07 – 22:29
Derico
Derico

Weet je wat t is… Wat bij mij helpt tenminste…

(Meer) sporten… En dan met voorkeur een competitieve sport… Je zal merken dat als je blowt (zoals 1 á 2 dagen ervoor) je prestaties minder zijn en als je de ander wilt verslaan ga je vanzelf wel meer sporten en dus ook minder smoken

Rook je JPK ? Dan moet het wat makkelijker zijn toch als je zin hebt om te blowen rook je gewoon een sigaretje…

Waar ik zelf een beetje last van had was dat ik teveel blowde… maar slechts blowde om mijn dagelijkse nicotine binnen te krijgen…

Zelf blow ik af en toe misschien 1x per week en ben vastbesloten om het niet méér te doen…

P.s. geef ons ff een update JPK.. Hoeissut >?

31 Oct ’07 – 22:49
JPK
JPK

Veel sterkte, JPK! Alleen, geldt er daar geen geheimhoudingsplicht ivm privacy van de andere clienten?!

Volgens mij breng ik de privacy van anderen niet in gevaar. Ik noem geen namen, toch?

Vandaag was het ietsje gestructureerder allemaal. Uiteraard werd er gevraagd hoe we de eerste avond waren door gekomen. Drie van de zeven hadden een ‘terugval’ gehad. Oftewel eentje had toch nog een flesje wijn weg getikt en twee hadden een half jointje gerookt. Da’s op zich niet zo’n probleem, maar als het een tweede keer gebeurt dan is het ‘exit’. Dan ben je er blijkbaar toch nog niet klaar voor. Eén van de drie heeft daarop besloten om zich volledig te laten opnemen. Dat houdt in dat je daar dag en nacht bent, zodat er geen verleidingen bestaan.

Verder hebben we onze risico-situaties in kaart gebracht. Wanneer kom je in de verleiding om te drinken/smoken dan? In mijn geval is elke situatie een risico. De ene keer rook ik om te ontspannen en de volgende keer rook ik juist om door te kunnen gaan met dingen maken. Moeilijk dus. De verleiding om ff te stoppen als ik langs een coffeeshop reed, was ook wel een valkuil. Er zitten er zoveel hiero, dat het haast onmogelijk is om ze te ontwijken.

Het laatste deel van de middag moest er gesport worden. En mensen die me een beetje kennen, weten dat dat niet helemaal mijn ding is. Of eigenlijk: helemaal niet. Ondanks dat ik na een uur beulen als een malle stond te zweten, gaf het me wel een lekker gevoel. Alleen had ik daarna meteen al spierpijn (niks gewend…) en trek in een blow. Als een soort beloning voor gedane arbeid.

Van de verpleegkundige kreeg ik 2 pilletjes Dipiperon mee. Dat wordt vooral voorgeschreven aan mensen met psychotische aanvallen en helpt ook tegen onrustigheid bij het afkicken. Die heb ik vanavond 1 genomen, omdat ik toch wel erg trek had om te smoken. Verder gaat ’ie goed zoals ’ie gaat. Morgen weer een dag. Ben benieuwd of de rest van de groep het ook redt zonder drank/drugs vanavond.

31 Oct ’07 – 22:49
Derico
Derico

oewh, jij kan snel typen…

31 Oct ’07 – 22:50
KaRelax
Carlos

gewoon vaporizen

31 Oct ’07 – 22:50
Derico
Derico

gewoon vaporizen