Een schrijver van het online hiphopmagazine State is bedreigd door een geïnterviewde. In het redactioneel commentaar in de State nieuwsbrief van gisteren zegt hoofdredacteur Job de Wit dat indien er geen excuus wordt aangeboden er geen aandacht meer zal worden besteed aan deze artiest. ”Afgelopen week bestond iemand het om een State-schrijver te bedreigen omdat deze, goh, had opgeschreven wat hij hem verteld had”, schrijft De Wit.
In een reactie geeft de hoofdredacteur aan dat hij voor de openheid heeft gekozen “omdat het mij sterk bezighield”. “Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en hoop dat met een excuus de zaak afloopt met een sisser.”
Uit angst voor eventuele gevolgen heeft De Wit ervoor gekozen de naam van de artiest niet naar buiten te brengen: “Als iemand een bedreiging uit, houd je er altijd rekening mee dat er nog echt iets gaat gebeuren. Daarom lijkt het me niet verstandig om er verder over naar buiten te treden. Ik wil mijn personeel beschermen.”
Vooralsnog is er geen aangifte gedaan. De Wit sluit niet uit dat dit nog wel gaat gebeuren. “Ik hoop dat de zaak zichzelf oplost en er geen aangifte nodig is. Er zou meer moeten gebeuren wil ik aangifte gaan doen.”
Dit is geen openheid natuurlijk. Moeten we alle recente State interviews gaan doorpluizen om te kijken wie iets gezegd heeft waarvan je zou denken ‘Nou hier heeft ie misschien later spijt van gehad’.
het zal wel weer zo’n achterlijke wannabe gangster zijn zoals thc of kempi inderdaad… wat een trieste figuren lopen er toch rond in hiphopland ![]()
Vind het ook maar een raar verhaal waarom ze niet willen vermelden over wie het gaat, whats the deal?
Het niet willen melden kan ik nog iets voor zeggen, maar dit bericht plaatsen en geen aangifte doen is gewoon lompigheid te top (lees pure marketing).
Ben benieuwd hoe dit rolt. Als dit marketing blijkt te zijn, zou me dat zwaar tegenvallen van Job de Wit.
Ben benieuwd hoe dit rolt. Als dit marketing blijkt te zijn, zou me dat zwaar tegenvallen van Job de Wit.
Er werd eerst gezegd dat het om iemand ging die recent een interview had gegeven dus dan zou het gaan om Def P, Jay Colin of GMB. Ik kan me niet voorstellen dat het een van de drie betreft. Ik gok dat er dadelijk wordt gezegd dat de betreffende artiest zijn excuses heeft gemaakt en dat het daarom niet naar buiten wordt gebracht.
ze hebben ook recentelijk sticks , ghettoflow, opposites, dubsteb, gmd , en 50 cent geinteriviewed. van deze hele lijst lijk 50 mij het waarschijnlijkst, echt zon type die ff een dreigen berichtje in de voicemail stopt.
wat zal fifty nou een nederlands magazine verrekken, die vent kan waarshcijnlijk geeneens nederlands lezen
maareh ff serieus trowuens, yid, zou jij de naam van het betreffende artiest wel plaatsen ? als mensen die onder mij werken , mij vragen van “joh doe dit nou mischien niet, straks staat ie nog voor mn deur” zou ik wel degelijk bergip hebben voor het persoon…
maareh ff serieus trowuens, yid, zou jij de naam van het betreffende artiest wel plaatsen ? als mensen die onder mij werken , mij vragen van “joh doe dit nou mischien niet, straks staat ie nog voor mn deur” zou ik wel degelijk bergip hebben voor het persoon…
ja wij zijn ook weleens indirect bedreigd maar om dat online te vermelden en dan mysterieus gaan lopen doen kom op zeg
word staat straks de hele kerken gemeenschap bij state op de stoep met bijbels te meppen.. ohnee vrede toch
maareh ff serieus trowuens, yid, zou jij de naam van het betreffende artiest wel plaatsen ? als mensen die onder mij werken , mij vragen van “joh doe dit nou mischien niet, straks staat ie nog voor mn deur” zou ik wel degelijk bergip hebben voor het persoon…ja wij zijn ook weleens indirect bedreigd maar om dat online te vermelden en dan mysterieus gaan lopen doen kom op zeg
nu je het toch online gemeld hebt… wie waren het??
Zet je marketingmasker eens af en kom op met die namen….
nu je het toch online gemeld hebt… wie waren het??maareh ff serieus trowuens, yid, zou jij de naam van het betreffende artiest wel plaatsen ? als mensen die onder mij werken , mij vragen van “joh doe dit nou mischien niet, straks staat ie nog voor mn deur” zou ik wel degelijk bergip hebben voor het persoon…ja wij zijn ook weleens indirect bedreigd maar om dat online te vermelden en dan mysterieus gaan lopen doen kom op zegZet je marketingmasker eens af en kom op met die namen….
Ill Bill en dat is geen grap
waarom dat dan haha?
wegens een recensie waarbij zijn gewicht meerdere malen werd aangehaald en dat kon hij niet waarderen.
mm wat was de relevantie dan om zijn gewicht te noemen als het om een optreden cq album ging?
Maar goed, het zijn allemaal trieste figuren die gasten die zo nodig moeten dreigen
waarom dat dan haha?wegens een recensie waarbij zijn gewicht meerdere malen werd aangehaald en dat kon hij niet waarderen.
haha geniaal
mm wat was de relevantie dan om zijn gewicht te noemen als het om een optreden cq album ging?Maar goed, het zijn allemaal trieste figuren die gasten die zo nodig moeten dreigen
was recensie waarin stond dattie zn vocalen niet trok omdattie geen conditie had en beter aan zn gewicht kon gaan werken zodattie en goede stage performance neer kon zetten en meer zou kunnen klinken als de Studio recordings. (die context herinner ik me).
oowja dat ging over dat optreden in roosje, was gewoon de waarheid want dat ging nergens over.