reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
*freakin
*freakin' MC*

Yeuw,

ik ga binnenkort met mn viendin naar A’dam een dagje rondlopen en winkelen enzo. Lijkt niet speciaal
maar ze komt niet uit mn omgeving, plus als ik in amsterdam eet is het meestal bij de KFC oid. Anyway,
het idee is om daar ook te “lunchen” aka een broodje kopen en in t vondelpark gaan zitten. Kent iemand hiero
een goeie broodjeszaak in de buurt van ’t Leidse/Vondelpark ?
Andere speciaal soort “restaurantjes” zijn natuurlijk ook het vernoemen waard…

bvd!

4 Aug ’07 – 23:00
livio
livio

Als je vanaf Leidseplein door de Leidsestraat richting station loopt, is het de eerste gracht links (even naam kwijt) en dan aan de rechterkant van die gracht. Aan het begin daar zit een slager die koningsbroodjes maakt.

4 Aug ’07 – 23:06
*freakin
*freakin' MC*

Prinsengracht ?

Thx.. nog aanraders qua broodjes ?

4 Aug ’07 – 23:07
JPK
JPK

Koeman is de koning!

…maar die is in ’t weekend wel dicht, dacht ik.

Op de Van Baerlestraat zitten een paar goeie broodjeswinkels, vlakbij het Stedelijk Museum. Aan de zelfde kant van de straat, op de andere hoek… 3 of 4 deuren verder. Volg je me nog? En aan de andere kant van het park, op de Overtoom, moeten er ook wel een paar zitten.

Of beter ga je naar De Prins, schuin tegenover Paradiso. Dan Max Euweplein overtsteken en zo, hopla, het park in door de hoofdingang.

Bij Wagamama op het Max Euwe noodles eten blijft ook een aanrader.

En hét restaurantje ín het Vondelpark is natuurlijk Vertigo bij het Flmmuseum. Zeker als het terras open is, is dat een goeie spot. Of het Theehuis midden in het park, maar ik weet ff nie zo goed hoe het eten daaro is.

Pizza halen bij de Pizzahut is ook een optie. Als je vanaf het Leidseplein naar het Vondelpark loopt, kom je erlangs. Naast het Marriot Hotel, dacht ik.

Have fun en eetze!

4 Aug ’07 – 23:25
Dekker
Dekker

ik ga binnekort ongeveer het zelfde doen, maar ik denk dat ik gewoon simpel wat ga eten op een terrasje, maar kan t niet laten om ergens broodjes kip kerrie te halen enzo ( of fu yong hai, of tsja chieuw etc hmmm ), vind alleen in Amsterdam die zakies vaak zo simpel en slecht eruit zien.. dus mijn vraag,

WAAR HALEN JULLIE DE BEST SURINAAMSE BROODJES ? :D

Verder, A’dam is wel chil om te zijn met je meissie, maar is doen binnekort… Ennuh wo ist de beste saunaplace ?

Ik hoor t wel, De zon innnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nu !

5 Aug ’07 – 14:00
paulpeters
Paul Peters

tssst, hij gaat naar ’t grootste bordeel van Europa en hij wil broodjes…

5 Aug ’07 – 14:12
*freakin
*freakin' MC*

Ik heb het door JP hehe.. probleem is wel geworden dat we nu op zondag gaan
..maar ook dan zijn de winkels en restaurants open toch ? In het vondelpark gaan zitten is zeker ook relax ja..
Ben wel is bij theehuis geweest, eten was wel ok, maar het t ken zeker beter. Pizza halen no way hehe, maar
thx. Ik check eerst die slager bij Prinsengracht wel ff, als et daar dicht is dan Prins.

En p2.. ik ga erheen met mn meisje… waarom in godsnaam naar de wallen gaan.
Ik ga wel naar de Johan Cruijff-schaal wedstrijd trouwens als je dat bedoelt. Ik mag op het veld lopen!

5 Aug ’07 – 16:12
Zorgvlied_Zuid
Zorgvlied-Zuid

Beter ga je een dagje naar Tilburg en haal je een Brooike Jantje bröön.

5 Aug ’07 – 16:27
ProZak
ProZak

Leidseplein is wel een kutplek om een relaxte broodjeszaak te zoeken, wat jpk zegt: van baerlestraat e.o. zitten wel wat goeie(dure) broodjeszaken (het blivjen broodjes dus nooit echt duur), dat is zeg maar de straat parallel aan vondelpark aan de zuidkant, waar de tram 2 rijdt.
De Prins is natuurlijk gewoon een snackbar die ook broodjes verkoopt. Als je toch voor dat soort tenten gaat raad ik maoz aan, zit in de leidsestr (en bij de munt en CS), verkopen broodjes falafel en humus met gratis salade, allemaal vers gemaakt, ik vond falafel nooit echt lekker maar die daar is echt de bom.
Oja vlak bij cs zit ook zo’n kaasboer/broodjeszaak, op dat pleintje bij de sluis aan de westkant, die is ook erg goed.

5 Aug ’07 – 22:37
Loud1
Loud1

Niet express broodjeszaak… maar als ik geen zin heb om zelf te koken eet ik vaak bij Ah-Lung in De Pijp, Van Woustraat 9, hoek Stadhouderskade (ook vlakbij het Frederiksplein). De gewone Chinese en Surinaamse gerechten, altijd goed en vooral goedkoop (het meeste 4-5 €). Duurder, maar dichter bij het Vondelpark is Joy Luck, Amstelveenseweg 87 (vlak bij Occii, andere kant van de straat).

5 Aug ’07 – 23:24
JPK
JPK

Nog een hele goeie:

Tjin’s Exotisch Broodjes! Op Van Woustraat 17.

Beste Surinaamse broodjes in Amsterdam ever.

6 Aug ’07 – 01:37
Loud1
Loud1

Dat is dit kleine eettentje, toch? Goeie tip, moet ik eens gaan checken, was daar nog nooit binnen.

6 Aug ’07 – 03:22
SunTzu
SunTzu

.. dus mijn vraag, WAAR HALEN JULLIE DE BEST SURINAAMSE BROODJES ? :D

Ben der al een tijdje niet meer geweest, maar: Kam Yin, begin van de Warmoesstraat. Een van de betere broodjes Pom zowiezo. ‘Pepel Zuul elbij???’

6 Aug ’07 – 09:47
Shameless
Shameless

Beste broodjes voor je geld in Amsterdam haal je bij broodje Bert! Niet normaal meer, een broodje is gewoon een fokking maaltijd daar…

6 Aug ’07 – 16:58
Shameless
Shameless

ik ga erheen met mn meisje… waarom in godsnaam naar de wallen gaan.

Omdat je meisje de wallen waarschijnlijk zelfs heel tof vind… ’t is ook gewoon een toeristische attraktie en ik vind als je meisje er nog nooit is geweest kun je er best is doorheen lopen, heb ik met mijn meisje ook gedaan…

6 Aug ’07 – 17:09
JPK
JPK

De Wallen is een meisjesding, ja. Algelopen weekend met m’n vriendin en m’n schoonmoeder over de Wallen gevaren. Ga ik toch liever met m’n zwager daarheen…

6 Aug ’07 – 18:17
Loud1
Loud1

Als je vriendin werk zoekt…

Een vrij bekende Surinaamse broodjeszaak zit in het metrostation Waterlooplein. Ik heb er nog nooit gegeten, maar wel goeds over gehoord.

6 Aug ’07 – 22:01
*freakin
*freakin' MC*

ik ga erheen met mn meisje… waarom in godsnaam naar de wallen gaan.

Omdat je meisje de wallen waarschijnlijk zelfs heel tof vind… ’t is ook gewoon een toeristische
attraktie en ik vind als je meisje er nog nooit is geweest kun je er best is doorheen lopen,
heb ik met mijn meisje ook gedaan…

True, maar ik bedoelde in de zin van ergens naar binnen lopen op de wallen .
We hebben et er de laatste keer over gehad.. en ze kon et zich niet voorstellen dat er echt
vrouwen achter ramen zaten enzo. hilarische gesprekken. Anyway, over wat jullie zeggen de
van Baerlestraat, ik kom daar aan met de 5, dus opzich moet t wel op wandelafstand zijn van Vondel als we
daar gaan zitten. Iedereen nog bedankt voor reacties enzo.

7 Aug ’07 – 00:26
KaRelax
Carlos

Ze kon het zich niet voorstellen? Komt ze uit Amerika of China ofzo?

7 Aug ’07 – 13:02
Nielsonwheels
Nielsonwheels

Op de overtoom zit (vanaf leidseplein lopend ongeveer 250m, na de stoplichten dan ergens op de hoek) een winkel die allemaal zelfgemaakt eten heeft (quiches, pasta’s etc), heet de Peperwortel. Weet niet of ze er broodjes hebben though, maar het eten heerscht iig.

7 Aug ’07 – 14:13
Loud1
Loud1

Beter ga je een dagje naar Tilburg en haal je een Brooike Jantje bröön.

Voordat ik naar Tilburg ga voor een broodje… dan liever gelijk naar Parijs en van echte Franse croissants genieten.

8 Aug ’07 – 05:35
listig
listig

ik zou gewoon voor king broodje Maos Falafel gaan! lekker!

8 Aug ’07 – 08:45
Shameless
Shameless

ik zou gewoon voor king broodje Maos Falafel gaan! lekker!

Falafel is nasty…. niet echt mijn ding….

8 Aug ’07 – 19:01
Shameless
Shameless

Is er hier dan niemand die broodjebert kent btw???

Broodje Bert is ECHT de shit, aanrader voor iedereen…. verse groenten, lekker vlees, heerlijk veel!

8 Aug ’07 – 19:04
Loud1
Loud1

en waar is bert?

8 Aug ’07 – 19:26
The Biz
The Biz

Broodjes Zaak Loekie is de beste.

Echte vreethoeren weten.

8 Aug ’07 – 20:29
Loud1
Loud1

adres?

8 Aug ’07 – 23:54
Shameless
Shameless

en waar is bert?

Singel 321…. helemaal de shit die broodjes… bert is overigens een turk hahaha wel heel mooi, maar probeer bijv is de bert’s lamb burger of de ernie chicken burger…. heerlijk!

Overigens daar vlakbij (Runstraat 7, in de 9 straatjes) zit de kaaskamer, met de lekkerste verse ingredienten op een broodje!

Zelfgemaakte salades etc. meesterlijk!

9 Aug ’07 – 13:20
Shameless
Shameless

s. overigens zijn de hele 9 straatjes een tip op zich… heerlijke vibe hangt daar!

9 Aug ’07 – 13:22
livio
livio

p.s. overigens zijn de hele 9 straatjes een tip op zich… heerlijke vibe hangt daar!

Ja mooi, ik werk daar pal om de hoek, haal mijn brood ook altijd daar bij een of andere bakker en kaas bij de kaaskamer inderdaad!

9 Aug ’07 – 17:52