Ik ben op zoek naar een alternatief voor Norton. M’n abonnement is afgelopen en ik ga niet verlengen vanwege de nadelen die ik heb ondervonden van dit programma. Men zegt dat free antivirus software net zo goed werkt, zo niet beter, en zo van het net te plukken is.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Aanbevelingen van gebruikers?
iedere scanner heeft zn voor en nadelen. wijzelf gebruikten (toen ik nog als systeembeheerder werkte) avg free als de klant een gratis oplossing wou. het is niet de beste die er is, maar wel het meest gebruiksvriendelijk en imo ook de scanner die de minste systeemresources gebruikt.
hitman pro is ook errug goed, alleen heb je van sommige progs een trial van een maand, maar over algemeen prima ding.
hitman pro is dope voor spyware, malware en al die andere zooi..je kan beter niet de virusscanners in hitmanpro gebruiken, maar gewoon een stand-alone virusscanner draaien op de achtergrond..dat is veel belangrijker als filescanning
nog veel belangrijker is gezond verstand: Hou je software up-to-date, wees voorzichtig met de bestanden die je opent en surf in firefox.
Ik doe al jaren zonder actieve virusbescherming.
AVG is wel de beste voor de gewone gebruiker.
Clamwin is ook wel leuk, vooral omdat het open source is.
word, ik gebruik zelf ook geen virusbescherming, maar het is in principe niet aan te raden als je nogal roekeloos met je shit bent
nog veel belangrijker is gezond verstand: Hou je software up-to-date, wees voorzichtig met de bestanden die je opent en surf in firefox.Ik doe al jaren zonder actieve virusbescherming.AVG is wel de beste voor de gewone gebruiker.Clamwin is ook wel leuk, vooral omdat het open source is.
Firefox is ook niet zaligmakend en hoe voorzichtig men ook is, een fout zit in een klein hoekje. Verder hoef je van virussen niet direct iets te merken. Het kan jaren op je systeem zitten en al je keystrokes doorgeven aan een Rus of je bandbreedte misbruiken voor DDoS aanvallen, zonder dat je er iets van merkt. Virussen van tegenwoordig verneuken allang niet meer slechts je bestanden, in weze zijn de gevaarlijksten degenen die op identiteitsdiefstal uit zijn.
Verder heb ik AVG een tijdje gebruikt en was er tevreden over, zodra m’n mcAfee met student license verloopt wordt dat de opvolger. Clamwin kende ik nog niet, wellicht dat ik die eerst ook een kans geef, want mijn voorkeur gaat ook uit naar open source.
Norton is inderdaad irritant, het is een erg AANWEZIG programma.
Ik gebruik ook NOrton. Wat zijn de nadelen?
Zoals Logical schreef is het een totaalpakket dat zich echt als een centrum gedraagt op je pc. Als je er zo min mogelijk last van wilt hebben moet je alles manueel gaan bijstellen, en dan nog popt ie veel vaker dan anders scanners. Mijn abo was verlopen en dan is Norton echt een programma dat blijft zuigen. Omdat je dus niet verlengt loop je updates mis, die het programma dan constant aan je gaat melden (pak ’m beet 2x in een uur) + blijft ie melden dat je abo is verlopen. Ondanks het feit dat je dus niet wilt verlengen en gewoon zonder verdere updates wilt doorgaan blijft Norton je pushen. Op den duur is dat gewoon kut (je wordt uit online games geflikkerd vanwege Norton pops ed.) Daarnaast legt Norton veel beslag op je geheugen.
Op aanraden van de meesten AVG Free Edition gedownload. Werkt prima, je merkt niks (that’s a good sign right?
) Daarbij zoals gewoonlijk surfend met Firefox (ook gewoon veel handiger dan IE) en uitkijkend wat je opent e.d.
Van de betaalde AntiVirus software schijnt Kaspersky dan weer de betere te zijn:
nog veel belangrijker is gezond verstand: Hou je software up-to-date, wees voorzichtig met de bestanden die je opent en surf in firefox.Ik doe al jaren zonder actieve virusbescherming.AVG is wel de beste voor de gewone gebruiker.Clamwin is ook wel leuk, vooral omdat het open source is.Firefox is ook niet zaligmakend en hoe voorzichtig men ook is, een fout zit in een klein hoekje. Verder hoef je van virussen niet direct iets te merken. Het kan jaren op je systeem zitten en al je keystrokes doorgeven aan een Rus of je bandbreedte misbruiken voor DDoS aanvallen, zonder dat je er iets van merkt. Virussen van tegenwoordig verneuken allang niet meer slechts je bestanden, in weze zijn de gevaarlijksten degenen die op identiteitsdiefstal uit zijn.
hmm, ja kweet wel wat er draait op mn pc en scan ook wel regelmatig. Heb alleen geen trek in- of behoefte aan die opdringerige waarschuwingen en de resources die ze innemen.
Mijn NOrton Internet Security abo is nu ook afgelopen en is inderdaad steeds irritant aanwezig.
is AVG nog steeds de shit? of zijn er andere opties?
word als het dan toch moet (gebruik het ook niet) dan moet je NOD32 beter torrent downloaden, tenminste niet zo hinderlijk programma.
Zonealarm bij die standaard pc’s van de makro enzo = instant delete. onmogelijk rampenprogramma
Ik heb idd ook alweer een jaartje NOD32, echt relaxed programma. Had daarvoor altijd Mc Affee of Norton maar MOD32 is echt vele malen beter.
ga nu inderdaad voor AVG, thx voor de info allemaal.
hier nog wat xtra info voor diegene die evt. ook op zoek zijn;
*AVG Anti-Virus Free *biedt gratis volledige, real-time bescherming van uw pc tegen virussen, wormen en trojaanse paarden! Dit complete en gebruikersvriendelijke anti-virus pakket beveiligt continu uw pc.
Gratis dagelijkse, automatische updates garanderen dat uw pc beschermd blijft tegen nieuwe bedreigingen. Bovendien wordt elke dag een scan uitgevoerd om te kijken of uw computer vrij van virussen is.
Een aparte mailscanner zorgt er voor dat uw e-mails al gecontroleerd zijn op virussen voordat u ze leest. De mailscanner herkent automatisch alle mailprogramma’s. Verder zijn er extra plugins (een knop op de werkbalk) voor Outlook (Express), The Bat en Eudora.
Nadat u AVG geïnstalleerd heeft is uw pc gelijk beveiligd en wordt uw mail gecontroleerd. Updates van virusdefinities worden automatisch binnengehaald elke dag.
Twee kleine ergernissen van AVG zijn nog makkelijk te verhelpen. Lees hier hoe u de dagelijkse scan, die veel geheugen vraagt, uitzet (scan dan wel handmatig een keer per week!) en hoe u het onderschrift ‘Checked by AVG Free Edition’ in de mail weghaalt.
AVG Anti-Virus Free is onze favoriete gratis virusscanner. Door de prima bescherming, gratis updates en overzichtelijke interface biedt AVG Free alles wat een thuisgebruiker nodig heeft.
Voordelen
Biedt complete bescherming voor uw pc en gratis updates van virusdefinities. Overzichtelijke interface.
Nadelen
AVG Free is niet in het Nederlands vertaald (de betaalde versie wel). Lees hier de tip om de hinderlijke boodschap ‘Checked by AVG Free Edition’ weg te halen onder alle inkomende en uitgaande mail.
NB Betaalde virusscanners als Norton, McAfee en Kapersky komen in tests soms iets accurater uit de bus dan AVG. Maar voor een gratis anti-virus programma is AVG behoorlijk goed.
Hey vicious,
Zat laatst met hetzelfde probleem. Heb effe wat gegoogled en vond o.a. dit:
http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/vergeli…
Ik heb gekozen voor AVG in combinatie met windows defender en de windows firewall.
Zal wel goed zijn, in ieder geval ik accepteer het maar zoals het komt