50 Procent Neger - Cyclus, Dja, Ejis, EProductionz, Jurian, lostsun, Ruys, Stone A Pig
Wie doet deze opleiding toevallig? Zit in Rotterdam en Amsterdam, ik krijg binnenkort een informatiepakket toegestuurd.. Maar ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die de opleiding volgen. Ik ben nu bezig met cmv maar weet gewoon dat ik hoe dan ook iets met muziek wil gaan doen… Deze opleiding leek me wel aardig dus iemand verhalen of ervaringen laat het me horen!
Alvast bedankt
nou er zijn twee dingen die je moet weten
–het is particulier dus je krijgt GEEN studiebeurs, je pa en ma kunnen dus gaan dokken en het gaat om veel geld
–wat ik vaak hoorde van mensen uit het vakgebied dat zon diploma relatief weinig zegt, het gaat meer om praktijk ervaring–die je daar wel voor deel opdoet natuurlijk…
HKU in Utrecht bied wat soortgelijks aan maar dan niet particulier en op MBO niveau zijn er ook geluidstechnische studies te volgens dacht ik
Is wel heel tof, vriend van mij doet ’t nu (Gobz)… ben er ook geweest, is erg profi allemaal…
nou er zijn twee dingen die je moet weten- het is particulier dus je krijgt GEEN studiebeurs, je pa en ma kunnen dus gaan dokken en het gaat om veel geld-
Particulier wil niet automatisch zeggen dat je geen studiefinanciering krijgt. Ik weet niet zeker hoe het in dit geval is. Maar er zijn in ieder geval genoeg opleidingen die ‘erkend’ zijn bij de IB-groep.
Ik zat er ook aan te denken om hier naar toe te gaan, zit nu te kijken wat het beste weg is die ik kan nemen.
yeah daar staat ie om bekend…duurrr. volgens mij is de HKU een goeie optie als je echt met geluid verder wel. Ik dacht dat eerst ook, maar ik ga nou toch animatie doen. Goed orienteren is key, want er zijn heel veel van audiovisuele opleidingen en ze zijn niet allemaal even handig.
HKU heeft een screening, en ook niet een van de minste, SAE betaal je gewoon en ze leiden je op, of je nou vmbo hebt gedaan of ergens op oxford hebt gezeten
ik ken 3 peeps die SAE hebben gedaan, waarvan 1 ook z’n master in australie, die is nu eerste geluidstechnicus bij 3FM.. de anderen zijn net klaar dus wat die gaan doen of aangeboden krijgen is nog niet duidelijk
over ‘t algemeen komt bij beide opleidingen alles wel zo’n beetje langs, alleen bij HKU heb je een ‘orientatiejaar’ waarna je 4 kanten op kunt en combinaties daarvan, waaronder productie, performance en programmeren.. bij SAE doe je gewoon 1 richting ‘audio-engineering’ en klaar
ik zou zeggen woon eens de open dagen van beiden bij
Ik was van plan om idd naar de open dag (eerstkomende) van SAE te gaan.
Ik denk dat ik na de SAE ook nog iets anders wil doen, maar dat zie ik dan wel, ik ga igg nou voor die audio engineer degree.
Ik ken een paar mensen die op SAE in Amsterdam zaten of nog zitten. Vorig jaar was er eens een SAE-party in de Occii.
Maar als je al iets studeert, dan ga er mee door. Al dit hier niet leuk vinden, daar niet leuk vinden, iets anders doen en al weer stoppen slaat toch nergens op. Als je je eerste studie af hebt, kun je nog steeds wat anders gaan doen, vervolgstudie of wat dan ook, maar dan heb je al iets in handen. Er lopen zo veel gasten in Nederland rond, die al een hele boel opleidingen begonnen zijn en niets afgemaakt hebben, onder anderen omdat het zo makkelijk is: formulier invullen en je bent student. Vrij uniek in vergelijking met andere landen.
Thnx voor de info hier heb ik tenminste wat aan in plaats van folders en shit… En Loud1 ik heb al twee MBO opleidingen met succes afgerond voordat ik aan cmv begon… Dus het is niet dat ik niks heb, maar ik twijfel gewoon aan deze opleiding. Waarom doorgaan met iets dat je niet relaxed vindt? Bedoel is niet bepaald motiverend.
Van wat ik hoor als je de 9 maanden cursus doet krijg je wel wat basiskennis en je behoefte om aan knoppen te draaien wordt aardig gevoed. Maar voor het “echte” werk zou ik die 4 jaar doen of inderdaad meteen de praktijk in OF natuurlijk de HKU in Hilversum.