Waarde Kameraden
Hierbij open ik een boek topic.
Welke boeken hebben jullie erg geraakt? Naar welke kijken jullie uit ? Wat lezen jllie nu ?
Bij mij hebben de werken van Karl Marx erg veel indruk gemaakt, maar ook net de autobiography of malcolm x.
Ik kijk uit naar boeken van bakunin waar ik binnekort aan zal beginnen.
Nu lees ik ff niks, kheb een tijdje geen tijd gehaad
Net uit:
- Adriaan Jaeggi–Edele Dieren (een stel dertigers op vakantie)
- Jeremy Keith–Bulletproof Ajax (de web-technologie Ajax)
- Erik Spiekermann–Stop Stealing Sheep and Find Out How Type Works (typografie)
Nu:
- Bennie Mols–Opgelost (wiskundig)
net uit:
kafka–het proces
aan t lezen:
stendhal–het rood en het zwart
beide kingboeken, maar mn lievelingsboek blijft denk ik toch wel Oblomov van Goncarov.
Net uit:
Joris Luiendijk–Het zijn net mensen, beelden uit het midden oosten (Eye Opener !!)
Bas haring- De ijzeren wil , over bewustzijn , het brein en denkende machines
Bezig in:
Rob Wijnberg–Boeiuh! Het stille protest van de jeugd
Jeroen boschma & Inez groen–Generatie Einstein, Sneller slimmer en socialer
Die van Luyendijk moet ik ook echt nog lezen ja.
Laatste boek dat ik zelf heb uigelezen is De alchemist van Paulo Coelho, voorla erg mooie schrijfstijl.
Ben nu net begonnen in Gods Gym van DBC Pierre. Moet nog even kijkn of het wat leesbaarder wordt…
Nu bezig in Dag van de Jakhals, blijft dope
verder bezig in Antonio negri–empire, erg interessant
net uit: Machiavelli–The prince
ben nu bezig met ‘Gomorra’ van Saviano..
en ik kijk echt als een malle uit naar de nieuwe Harry Potter deel 7 ’Harry Potter and the Deathly Hallows! Engels natuurlijk
YEAH BITCH YEAH!!
en ik wil Sun Tzu–The art of war ook nog eens lezen, maar er zijn volgens mij flink wat versies, welke versie raden jullie aan?
net uit, Robert Rankin’s The fandom of the operators nu bezich met een auwe Philip K. DICK omnibus…
(Ik vraag me trouwens wel af hoe je nog een beetje zuiver tegen The Hounorable Elijah Mohammad’s voorspellingen kan aan kijken na ‘t lezen van Malcolm X’s autobiografie, hebben we ’t over die Alex Haley versie hier?)
ik ben nu bezig met dat boek over wille enstra en zijn dodelijke spagaat.
Bij een volgend boek wil ik over het communisme lezen, want dat lijkt me toch wel erg interessant, heeft iemand een tip daarvoor?
net uit, Robert Rankin’s The fandom of the operators nu bezich met een auwe Philip K. DICK omnibus…(Ik vraag me trouwens wel af hoe je nog een beetje zuiver tegen The Hounorable Elijah Mohammad’s voorspellingen kan aan kijken na ‘t lezen van Malcolm X’s autobiografie, hebben we ’t over die Alex Haley versie hier?)
yep die ja
net uit, Robert Rankin’s The fandom of the operators nu bezich met een auwe Philip K. DICK omnibus…(Ik vraag me trouwens wel af hoe je nog een beetje zuiver tegen The Hounorable Elijah Mohammad’s voorspellingen kan aan kijken na ‘t lezen van Malcolm X’s autobiografie, hebben we ’t over die Alex Haley versie hier?)yep die ja
ik ben nu bezig met dat boek over wille enstra en zijn dodelijke spagaat.
Bij een volgend boek wil ik over het communisme lezen, want dat lijkt me toch wel erg interessant, heeft iemand een tip daarvoor?bq.
jawel, het manifest de comunistische partij, van Karl Marx en Friedrich Engels… 40 paginas ofzo, de basic zeg maar
Bij de Slegte kunde voor 20 euro een heel mooie gebonden versie van Art of War halen, met goeie inleiding enzo, die heb ik oa. staan en vond die t duidelijkste
Art of War heb ik de Nederlandse editie ‘Winnen Zonder Strijd’ gelezen. Na The Secret wil ik ‘Go Rin No Sho’ gaan lezen; handboek voor de Samurai.
die is toch van miyamotu mushashi? die heb ik liggen in de engelse uitgave, is best vet maar vond art of war beter te doen…
Art of War heb ik de Nederlandse editie ‘Winnen Zonder Strijd’ gelezen. Na The Secret wil ik ‘Go Rin No Sho’ gaan lezen; handboek voor de Samurai.
haha die komt ook uit Joe Speedboat
verder kan ik jullie allen de werken van el comandante en jefe Fidel Alejandro Castro Ruz aanraden.
Stephen King–De donkere toren saga
Ik ga meestal voor de wat verhalende boeken met wijze lessen erin…
en op dit moment lees ik een hele SAP CRM Academy door gaap…
interessante stof omdat ’t moet…
Ben nou alweer bekant een half jaar bezig met Fingerpints Of The Gods van Graham Hancock.
Tja, lees alleen maar in de trein en zo vaak trein ik tegenswoordigs niet meer… ![]()
Art of War heb ik de Nederlandse editie ‘Winnen Zonder Strijd’ gelezen. Na The Secret wil ik ‘Go Rin No Sho’ gaan lezen; handboek voor de Samurai.haha die komt ook uit Joe Speedboat
Percies. Zo gaat dat. ![]()
Ben nou alweer bekant een half jaar bezig met Fingerpints Of The Gods van Graham Hancock.Tja, lees alleen maar in de trein en zo vaak trein ik tegenswoordigs niet meer…
Maar wel een dope boek. Heb ik me toch wel met plezier doorheen geworsteld.
ben nu met delta deceptie van dan brown bezig, andere heb ik al gelezen. vind de robert langdon serie het interresantst, alhoewel juvenalis ook wel te doen was.
daarnaast ff 2 king boeken noemen:
Kruistocht in spijkerbroek
The neverending story
van beide zijn de films grote afknappers maar de boeken zijn wel te vet.
ben nu met delta deceptie van dan brown bezig, andere heb ik al gelezen. vind de robert langdon serie het interresantst, alhoewel juvenalis ook wel te doen was.daarnaast ff 2 king boeken noemen:Kruistocht in spijkerbroekThe neverending storyvan beide zijn de films grote afknappers maar de boeken zijn wel te vet.
Dan brown boeken zijn wel cool, heb ze ook allemaal gelezen… wel volledig dezelfde style, dat dan weer wel, maar wel cool… de man doet z’n huiswerk altijd goed…
zou jij dan es niet zo shameless afzeiken als dhr Brown zn werk goed doet (volgens jouw that is)
zou jij dan es niet zo shameless afzeiken als dhr Brown zn werk goed doet (volgens jouw that is)
zijn huiswerk, zeittie…
P2:, ik heb gelukkig nooit een boek van Dan Brown gelezen en ik vind ze allemaal klote.
Tevens ben ik ook bezig met het boek Van grachtengordel tot vinexwijk bezig. Deels voor me opleiding (ruimtelijke ordening en planologie), maar vooral uit intresse