Ik weet niet of mensen hier er al mee bekend zijn, maar ik vind het wel een leuke site waar je albums kan checken op genre en zelf raten (en natuurlijk ratings van anderen zien). Gebruik het zelf vaak om weer nieuwe dingen binnen een genre te checken, ze hebben aardig wat albums staan van verschillende genres.
Reviews van anderen zijn over het algemeen wel aardig (los of je er mee eens bent of niet), in die zin dat ik nog weinig kinderachtige pubers heb gezien die maar wat neerkalken. Anyway hier is de link: http://www.musicmeter.nl/
mmm last fm ken ik niet, maar zo op het eerste gezicht lijkt het wat rommelig.. maar misschien is het wennen.
Kan er ook geen optie vinden om op genre te kijken..
Wat zijn positieve punten aan die site?
mmm last fm ken ik niet, maar zo op het eerste gezicht lijkt het wat rommelig.. maar misschien is het wennen.Kan er ook geen optie vinden om op genre te kijken..Wat zijn positieve punten aan die site?
Last.fm is een site waarop je luistergedrag wordt bijgehouden. Je kunt dus een plug-in downloaden voor iTunes, Winamp, et cetera. Daarnaast bevat de site een hoop (door users geschreven) biografieën en is er enorm veel andere informatie over artiesten en hun muzikale carrière te vinden. Prettige site, maar het sluit Musicmeter wat mij betreft niet uit. Dat is een forum waar het niveau van de discussies vrij hoog ligt. Het is zelfs in de reglementen opgenomen dat men opmerkingen als ‘vet cool’ of ‘dit is de shit’ zal verwijderen. Ik gebruik de sites in ieder geval naast elkaar en ondervind daar veel plezier van.