reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« Strepen door Monitor PC

Dit topic is gesloten…

ViciousOne
Vicious One
Er knipperen constant verticale balken door m'n scherm, m'n muis heeft een schaduw... etc.

Heeft m'n monitor het begeven of...?

1 Mar ’07 – 20:55
Pemmock
Pemmock
heb ik ook haha heb je ook streepjes door icoontjes heen enzo? die van MSN bv onderin

schijnt dat me grafische kaart fucked is

1 Mar ’07 – 22:00
Cyclus
Cyclus
Als je beeld zelf ook een beetje knippert (dan weer waziger en dan weer minder) heeft je monitor het begeven denk ik ja

1 Mar ’07 – 23:22
2DW
2DW
grafische kaart inderdaad had het ook een keer met een patch van cod2
ineens strepen zo roze enzo hahaah kk verneukt

1 Mar ’07 – 23:45
Logical
Logical
Klinkt inderdaad als een kwaal van de videokaart, of hij is kapot of de koeling werkt niet goed meer. Nieuwe koeler of nog beter meteen een nieuwe videokaart.

1 Mar ’07 – 23:55
Rauf
Rauf
gewoon testen door n grafische kaart ff uit n andere pc te trekken en in de jouwe te gooien, als dan nog niks verandert is wxnlk de monitor fuckt..

of even je monitor uphooken aan een andere pc dan kun je zien of t aan de monitor ligt.

kees is klaar.

2 Mar ’07 – 00:52
ViciousOne
Vicious One
Thnx voor de reacties. Even doorspittend hierop:

Heb vandaag een andere monitor aangesloten en toch wel zelfde probleem bij vlagen (eerste keer opstarten allerlei strepen en kleuren in beeld, nu gewoon super beeld). Waar het echter aan ligt (denk ik) is de melding die ik bij het opstarten van m'n pc krijg (al maanden trouwens, maar daar klikte ik gewoon doorheen)

Als ik m'n pc opstart is de eerste melding die ik krijg:

Alert! System batery low
Press F1 To ...bla bla bla Run
Press F2 To run setup

Zit nu gewoon op HIJS, heeft nu perfect beeld.

Wat houdt die melding in?

Heb een stekkerdoos met 8 contacten waarvan er 7 gebruikt worden. De stekkerdoos is voorzien van zo regulatieknop. Heb voor de aardigheid andere stekkerdoos gepakt en hier niet al m'n stekkers op aangesloten, allen de nodige om m'n pc op te starten.

Denk niet dat het aan de electriciteit ligt (wand), maar eerder aan iets in m'n kast.

Iemand enig idee? Zou echt super zijn als ik dit snel kan verhelpen...

2 Mar ’07 – 21:15
ViciousOne
Vicious One
O.k. m'n geluid over 2 boxen wordt nu ook slecht gereguleerd. Flarden links, dan weer op beiden...

Kast toch? Wat zit er in dat ding dat voor de power zorgt: processor, of toch iets met de koeling?

2 Mar ’07 – 21:20
shiryu
shiryu
Volgens mij is het batterijtje van je cmos op je moederbord leeg

2 Mar ’07 – 21:41
Logical
Logical
Hoe oud is je pc? Bij een 386 uit een ver verleden had ik ook een dode batterij op het moederbord, maar toen deed ie helemaal niets meer behalve de case fan laten draaien.

3 Mar ’07 – 01:11
listig
listig
aah handig topic, bij mij t zelfde verhaal!

3 Mar ’07 – 12:32
ViciousOne
Vicious One
Excuses: het was de melding 'System batery Voltage Low'

Shiryu's antwoord lijkt me een waarschijnlijk idee.

Ben nu maar tussen de strepen door aan het surfen, wat een geklooi :lol: Dadelijk maar eens bellen met de lokale speciaalzaak.

Denk toch dat dit makkelijk op te lossen moet zijn...

3 Mar ’07 – 13:05
ViciousOne
Vicious One
Hoe oud is je pc? Bij een 386 uit een ver verleden had ik ook een dode batterij op het moederbord, maar toen deed ie helemaal niets meer behalve de case fan laten draaien.

3 a 4 jaar oud. Werkt voor de rest nog prima, behalve op bovengenoemd probleem na dan. Gek genoeg had ik dezelfde melding al enkele weken, zoniet maanden. Nu pas zie ik effect sinds 3 dagen...

3 Mar ’07 – 13:07
ViciousOne
Vicious One
Bij vlagen dus zoiets (let niet op de breedte, heb een breedbeeld monitor..)

3 Mar ’07 – 13:21
Logical
Logical
Vreemd dat het WMP scherm geen last heeft van die strepen. Dan denk ik dat het inderdaad niet ligt aan je videokaart. Maar ik weet niet genoeg van hardware af om daar zeker van te zijn. Post die screenshot met je vraag op het tweakers.net forum, daar zullen mensen zijn die er meer vanaf weten. Ik zou het overige hardware forum nemen.

3 Mar ’07 – 13:34
paulpeters
Paul Peters
misschien is er wel een Ossenear langs gekomen en heeft die je monitor gestreept...

3 Mar ’07 – 14:24
Pemmock
Pemmock
ik heb hetzelfde (ook bij vlagen) bij windows media player en bij msn bv zie je dan geen strepen enzo maar bij de rest wel...

3 Mar ’07 – 14:37
paulpeters
Paul Peters
of maak die Media Player full screen en weg zijn je strepen.

3 Mar ’07 – 14:43
Larixk
Larixk
Bij vlagen dus zoiets (let niet op de breedte, heb een breedbeeld monitor..)

je hebt je videokaart niet overgeclockt?

dan is hij gewoon kapot.

3 Mar ’07 – 15:44
Cyclus
Cyclus
raar dat hij wmp wel goed weergeeft dan

4 Mar ’07 – 15:42
Larixk
Larixk
http://www.playtool.com/pages/artifacts/artifacts.html

4 Mar ’07 – 16:00
Larixk
Larixk
goed idee om nog te proberen te redden:
- Drivers updaten voor je videokaart.
- Je kast schoonmaken. (stof zorgt voor hitte, overhitting zorgt voor fouten in videokaarten).

4 Mar ’07 – 16:04
ViciousOne
Vicious One
Videokaart niet over overgelockt nee.

Handige link trouwens :thup: Ik heb van alles wat :lol: Dus nog niet echt duidelijk. Ben nu de laatste driver versie voor m'n videokaart aan het downloaden. Kijken of dat nog helpt.

Heb gisteren ook nog maar even contact gezocht met de lokale speciaalzaak. Shiryu's idee werd daar verworpen, zou toch aan de videokaart in 1e instantie moeten liggen.

4 Mar ’07 – 17:49
shiryu
shiryu
System battery Voltage Low

dat slaat echt wel op je cmos batterij hoor, de strepen dat weet ik niet. ik zou normaal ook voor videokaart problemen gaan maar wie weet..

4 Mar ’07 – 19:06
boswottels
boswottels
System battery Voltage Low

dat slaat echt wel op je cmos batterij hoor, de strepen dat weet ik niet. ik zou normaal ook voor videokaart problemen gaan maar wie weet..

idd

sluit anders je monitor ff aan op d vga of dvi van je moederboard

4 Mar ’07 – 19:24
ViciousOne
Vicious One
Vetjes. Probleem is verholpen. Grafische kaart dus naar de klote. Nu een dikke 512MB Geforce erin laten plaatsen.

10 Mar ’07 – 16:18
untilted
Klaas Vaak
hey die heb ik ook, volgensmij 1000tienduzuiof bcqkjregfe5hrq645hh

12 Mar ’07 – 17:55
Logical
Logical
hey die heb ik ook, volgensmij 1000tienduzuiof bcqkjregfe5hrq645hh

Nu alleen nog een nieuw toetsenbord?

12 Mar ’07 – 18:00
ViciousOne
Vicious One
Of wat minder crack

12 Mar ’07 – 18:18
Yeroen
Yeroen
of maak die Media Player full screen en weg zijn je strepen.
:lol:

12 Mar ’07 – 21:11

« Strepen door Monitor PC

Dit topic is gesloten…