reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« mensen uit de hip hop/Urban in de politiek

Dit topic is gesloten…

sherlock
sherlock
What up mensen!

ben op zoek naar mensen zoals in het onderwerp aangegeven.
kennen jullie die of ben jij zelf zo iemand...let me know, wie weet kunnen wij een soort beweging beginnen, maar in elk geval kunnen wij contact hebben en wie weet hebben wij wat aan elkaar.

Ik zit vanaf 31 januari in de gemeenteraad in Groningen.

one.

25 Jan ’07 – 00:22
Dun
Dun
Het feit dat 'urban' in je topic titel staat, zegt al genoeg...

25 Jan ’07 – 00:25
Lein
Lein
Coole actie, Ik ben oost-indisch doof voor het woordje "U". Dus, wat is je uitgangspunt? Artistieke jonge mensen met als binding hiphop in de politiek? Met dezelfde doelen? watdan?

25 Jan ’07 – 00:30
paulpeters
Paul Peters
no shit, sherlock.

HIJS is al een soort beweging.
Een mooie volle lege beweging met 't plakkertje HipHop erop.
Stop ons ook maar in de gemeenteraad.

25 Jan ’07 – 00:33
sherlock
sherlock
o.k....gaan we: Dun...leg mij uit wat Urban voor jou betekent

Lein: nee ik wil gewoon weten wie er vanuit die stromingen actief zijn binnen het politieke spectrum en niet alleen stemmen maar ook functies bekleden.

Paul: hahaha welke stad woon je? meld je aan bij een partij of begin er 1 :lol:

25 Jan ’07 – 00:38
JPK
JPK
Ey Sherlock. Dope dat je de gemeenteraad in gaat daaro. ZuluNation representen? Of ben je lid van een 'klassieke' partij?

Een hele tijd terug leefde hiero het idee om een HIJS Lijst 1! op te richten, maar dat is blijven steken in slechts een idee. Ik denk wel dat er in het land draagvlak is voor een partij die opereert vanuit hiphop-waarden. Op HIJS zijn de politieke discussies altijd wel grappig om te volgen.

Succes daar.

:hijs:
1!

25 Jan ’07 – 00:55
sherlock
sherlock
thnks JPk, het zou dope geweest zijn een HIJSpartij(zonder het feestje natuurlijk en nee niet om t bier tillen ghehe) je zou kunnen zeggen dat ik het "each one teach one" wel altijd mee neem van uit Zulu.
in principe zijn dat inderdaad waarden die er al in zaten voor de official Zulu dus het zal inderdaad blijven.

Ik zit bij een traditionele partij inderdaad ghehe, te weten de PVDA.

25 Jan ’07 – 00:58
rara
RaRa
Het feit dat 'urban' in je topic titel staat, zegt al genoeg...

haha met je urban aggro plastic masker avator..
:lol:

Wat is je eerste punt waar je voor gaat strijden? de heropening van de glasfabriek?

25 Jan ’07 – 01:18
sherlock
sherlock
rara...hahah je weet!!! en dan weer lekker spelen daar!

hey rara...geen benzinestations in de fik steken he...alhoewel...hmmm for the cause........www.raadicalen.nl

25 Jan ’07 – 01:29
paulpeters
Paul Peters
Ey Sherlock. Dope dat je de gemeenteraad in gaat daaro. ZuluNation representen? Of ben je lid van een 'klassieke' partij?

Een hele tijd terug leefde hiero het idee om een HIJS Lijst 1! op te richten, maar dat is blijven steken in slechts een idee. Ik denk wel dat er in het land draagvlak is voor een partij die opereert vanuit hiphop-waarden. Op HIJS zijn de politieke discussies altijd wel grappig om te volgen.

Succes daar.

:hijs:
1!

...misschien dat er inderdaad ooit wat politieks uit de HipHop valt te peuren, maar ik zie gezeten politiek geen hiphop uit HipHop zuigen.

maar toch respect voor je poog sherlock, misschien dat je wat HipHoppers hier kan ronselen om wat ideeen voor je te genereren maar barricade vlees zul je hier niet vinden, we zijn geen criminelen meer.

P2S: Ik ben de lijstduwer van "Nijmegen Terug"

25 Jan ’07 – 02:31
Dun
Dun
o.k....gaan we: Dun...leg mij uit wat Urban voor jou betekent

aids.

25 Jan ’07 – 03:01
Rauf
Rauf
tis weer duidelijk dat sommigen geen geschiedenis kennen en niet weten wie sherlock is.

doe je ding sherlock :hijs:

1

25 Jan ’07 – 07:46
Maximus
Maximus
tis weer duidelijk dat sommigen geen geschiedenis kennen en niet weten wie sherlock is.

doe je ding sherlock :hijs:

1

25 Jan ’07 – 08:33
KaRelax
Carlos
Toss word later toch president dusja.. toch beetje hijs in de kamer

25 Jan ’07 – 09:25
sherlock
sherlock
thnx rauf.... en dun is te grappig: vertel eens dun wat weet jij van de term Hip Hop?

Nijmegen...oudste stad van Nederland...altijd respect voor dat soort shit

25 Jan ’07 – 09:40
Yid
Yid
Lijkt me echt gruwelijk als er meer hiphoppers met een status de politiek ingaan.. Ik denk dat Ciph wel de gemeenteraad van Zoetermeer gaat rocken over een paar jaar 8)

25 Jan ’07 – 10:07
noekie_b
noekie_b
Ali G deed dat toch? Die had wel een aardige visie op het asielbeleid.
"We need more fit women" ;)

Maar serieus; ik zie niet zo 1,2,3 wat voor duidelijke invloed hiphop op de politiek zou moeten hebben. Alleen hier al op hijs zijn de politieke standpunten al behoorlijk verdeeld.
Dus wat voor concrete standpunten zouden 'hiphoppers' dan moeten hebben? Wat is het verband?
Ik denk dan als snel aan pro (multi-)culturele dingen. Maar verder?

25 Jan ’07 – 10:21
ricktorious
rtorious
Ali G deed dat toch? Die had wel een aardige visie op het asielbeleid.
"We need more fit women" ;)

Maar serieus; ik zie niet zo 1,2,3 wat voor duidelijke invloed hiphop op de politiek zou moeten hebben. Alleen hier al op hijs zijn de politieke standpunten al behoorlijk verdeeld.
Dus wat voor concrete standpunten zouden 'hiphoppers' dan moeten hebben? Wat is het verband?
Ik denk dan als snel aan pro (multi-)culturele dingen. Maar verder?

denk toch wel dat een echte hiphoppert (dus niet alleen muziek luisterd maar de lifestyle enzo) moeilijk rechts kan zijn. Alles wat ze luisteren is links georienteerd, van de armen tegen de rijken enzo. KRS public enemy.. jeweetwel..

denk ik dan, vanuit een niet hiphoppert perspectief.

zit hier alleen nog omdat t zo gezellig is altijd whihihi

25 Jan ’07 – 10:31
sherlock
sherlock
en ik denk dat jij gelijk hebt ricktorious...prcs...en er zal inderdaad een verschil zijn met de urban lifestyle..maar over het algemeen zijn dat nu weer de exponenten vanuit de minderheid en de achterstand die iets overmatig nastreven wat zij niet hebben en soms by all means necessary.

25 Jan ’07 – 10:36
noekie_b
noekie_b
Hehe, jah daar gaat mijn gedachte in 1e instantie ook wel naar uit, maar jah, define hiphop...
Als je het over krs, PE, paris en al die pro black dingen hebt, dan ja, opzeker...

Maar neem eens een 50ct ofzo (jah, daar hebben we een mening over, I know, maar toch is het hiphop, of toch op zijn minst urban...!), die zie ik meer als een rechtse rakker chasing the american dream. En de American dream is aardig rechts.
Gangsterrap lijkt me rechts georienteerd. Hoe wil je anders heel veel geld verdienen? Of wilde je er toch graag veel belasting over betalen?

25 Jan ’07 – 10:40
ricktorious
rtorious
Hehe, jah daar gaat mijn gedachte in 1e instantie ook wel naar uit, maar jah, define hiphop...
Als je het over krs, PE, paris en al die pro black dingen hebt, dan ja, opzeker...

Maar neem eens een 50ct ofzo (jah, daar hebben we een mening over, I know, maar toch is het hiphop, of toch op zijn minst urban...!), die zie ik meer als een rechtse rakker chasing the american dream. En de American dream is aardig rechts.
Gangsterrap lijkt me rechts georienteerd. Hoe wil je anders heel veel geld verdienen> Of wilde je er toch graag veel belasting over betalen?

hehehe eigenlijk wel een goed punt. Je zou kunnen zeggen dat die hele nieuwe generatie hiphop eigenlijk rechts is (MAKING MO MO MONEY BITCHES HO's GRILLS). Maar misschien moet je die dan los zien van de originele hiphop generatie? Maarja sherlock doelt iig op de roots of hiphop dus, waaruit het is ontstaan.

25 Jan ’07 – 10:42
sherlock
sherlock
het is in elk geval kapitalisme...of dat per definitie rechts is durf ik niet te beweren Noekie, maar ik begrijp wat jij bedoelt en ja het is wat rick zegt: meer van uit de hip hop waarden...(mocht ik ooit een andere politieke positie bekleden minister P of zoiets moet jij maar mijn woordvoerder worden rick hahaha)

het feit dat ik veel met mensen die in de urban zitten te maken heb geeft mij het voordeel dat ik ook die knt van dichtbij kan zien...en die meerwaarde vind ik belangrijk...

25 Jan ’07 – 10:50
rara
RaRa

Gangsterrap lijkt me rechts georienteerd. Hoe wil je anders heel veel geld verdienen? Of wilde je er toch graag veel belasting over betalen?

Easy E is een van de eerste echte gangsterrappers met zijn gehusselde geld heeft hij NWA gevormd. waardoor heel veel mensen rijk zijn geworden. zonder hem was emenem nog steeds trailerpark bewoner. Vind Puff Daddy eerder rechts. Het gaat er uiteindelijk om wat je met het geld doet. Zorg je ervoor dat een hoop mensen er beter van worden of be je zelfs te beroerd je ghostwriter te betalen.

25 Jan ’07 – 10:52
noekie_b
noekie_b
Ik heb het maar even opgezocht over rechts en kapitalisme:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechts_(politiek)#Betekenis_van_het_begrip_rechts
Er zijn twee soorten rechts. De eerste is confessioneel-rechts dat de nadruk legt op de gezaghebbende rol van de kerk en de waarden van de lichaamsmetafoor. Er is ook een modern-rechts, vaak te vinden bij rechts-liberalen, dat de nadruk legt op economische ongelijkheid en waarden als "initiatief", "doorzettingsvermogen" en "karakter". Rechts-liberalen zijn vaak atheïstisch of agnostisch en republikeins.

Dus we kunnen 50 iig nu veilig onder modern-rechts/rechts-liberaal onderbrengen ;)

25 Jan ’07 – 10:57
Gizz
Gizz
Sherlock! Mad respect voor dit initiatief, groningen gaat los!
Zondag 3 uur hea? :hijs:

25 Jan ’07 – 11:00
renoraines
Reno Raines
Dit is Sherlock van Zombi Squad Die dat progamma Urban Lifestyle heeft op Oog TV-
Sherlock, jij zat toch altijd al in de politics? Anyway, zorg dat Groovy Music weer terug komt gek, jeweet.

25 Jan ’07 – 11:01
noekie_b
noekie_b

Easy E is een van de eerste echte gangsterrappers met zijn gehusselde geld heeft hij NWA gevormd. waardoor heel veel mensen rijk zijn geworden. zonder hem was emenem nog steeds trailerpark bewoner. Vind Puff Daddy eerder rechts. Het gaat er uiteindelijk om wat je met het geld doet. Zorg je ervoor dat een hoop mensen er beter van worden of be je zelfs te beroerd je ghostwriter te betalen.

Ten eerste bedoelde ik uiteraard 'in het algemeen'. En verder ben je met een goedlopende business waar meerdere mensen blij van worden nog niet meteen links. Over de dode niets dan goeds verder natuurlijk...

25 Jan ’07 – 11:02
sherlock
sherlock
hahah koele shit noekie, kijk dat bedoel ik: dat is iets van deze generatie....informatie snel ter hand nemen..zoeken op het daar moet toch meer mee kunnen...

en Gizz hahaha zekers zondag 3 uur(Gizz is een van mijn stagiaires geweest afgelopen jaar)

Maar nu ga ik poepen en werken...thnx voor jullie feedback mensen en alsjeblieft: keep it coming!

ik volg t vanavond weer.....thnx :god:

25 Jan ’07 – 11:04
sherlock
sherlock
thnx Reno...ja dat ben ik en het klopt zat ook in de politiek maar eerst in het bestuur van pvda groningen...en dan nu in de raad...hard werken zal ik...en dat moet ook...maar nu echt hard P...

25 Jan ’07 – 11:06
nox
nox
lol @ dun, ga JMT luisteren dude dat is onderkround

25 Jan ’07 – 11:36

« mensen uit de hip hop/Urban in de politiek

Dit topic is gesloten…