reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
DWINC
DWINC
Ja hoor...het moest er van komen, en ondanks dat IEDEREEN zich er gisteren aan ergerde bij het concert en afterparty van The Game (HMH en Melkweg), trek ik gewoon mijn bek open: what the FUCK was dat nou met all die wannabe Bloods in Amsterdam all of a sudden? Ik zag meer rood dan op een gemiddelde Death Row party, maar dit keer vond ik het jammer dat Suge er niet was want ik had ze graag allemaal gebitchslapped gezien.
Het erge vond ik nog dat The Game zelf, iemand die het Blood zijn in zijn eigen Compton 'vertegenwoordigt' het allemaal toeliet en ze zelfs die kleuters als gangsta op het podium liet. (ok...kwartier later stond heel het koor van Kinderen voor Kinderen uit 1988 samen met Leonardo Di Caprio op het podium, maar toch)

Dit zou NOOIT door de beugel kunnen in Amerika. Ik ben zelf in Compton geweest meerdere malen en dit is gewoon een death wish. Mensen die hier wonen snappen niet die cultuur en WAAROM gasten voor zo'n bestaan kiezen. En wees daar fucking BLIJ om, want we hebben het hier echt zo slecht nog niet vergeleken met sommige steden van de VS. En natuurlijk hoor ik je zeggen "we zitten gelukkig in het nuchtere Nederland" en NATUURLIJK ben ik daar ook blij om, maar ik snap niet dat The Game eerst aankondigt dat hij hier gaat filmen voor zijn nieuwe DVD, en dan die shit toelaat. Ik denk, herstel..ik weet ZEKER dat echte bloods het niet zouden pikken als ze die tape te zien krijgen. Maar goed...The Game zat wel meer met tegenstrijdigheden gisteren, zo was ie weer VOOR G Unit, dan weer tegen, dan weer VOOR Aftermath, dan weer tegen......Make up your fucking mind. Je eerste album was geweldig, je tweede album is aardig (mindere beats en teveel gezeik over Dr Dre en Compton), je Live show is altijd goed, maar gisteren was een trieste vertoning en dat komt dus mede door mijn mede Nederlanders die opeens het licht (lees: Rood) hadden gezien. Pfffff...

Echt heel jammer, want ik vond het niet nodig. Ik heb de Game alle keren gekeken en het is een goede live artiest, maar nep bloods....rot op. Ik hoorde veel mensen er zich aan ergeren gisteren, maar begrijpelijkerwijs durven ze niks te zeggen. Ik maak daar geen punt van, ik zeg het gewoon recht in je smoel: FUCKING POSERS! Ga maar bij Marco Borsato vragen of je een remix mag maken van Rood, maak je eerder kans.

En natuurlijk aan de rest van HIJS: fijne dagen gewenst

:lol:

22 Dec ’06 – 14:05
KaRelax
Carlos
Ik weet niet tegen wie je het hebt maar er zal wel geen enkele hijser tussen gezeten hebben dusja

22 Dec ’06 – 14:10
ricktorious
rtorious
spraak een blood uit maastricht, die was dr heel serieus over. Wist nieteens dat je ze in nederland had joh..

22 Dec ’06 – 14:13
DWINC
DWINC
Ik weet niet tegen wie je het hebt maar er zal wel geen enkele hijser tussen gezeten hebben dusja

Ik spit gewoon in het algemeen, en zeker wel dat er HIJSERS gisteren in het publiek waren, die zich er dus dood aan ergerde. Het is absoluut geen attack richting mensen bij HIJS die de Blood zaten uit te hangen, want dat heb ik niet gezien en dat verwacht ik ook absoluut niet.

Dit is het spit gedeelte over algemene dingen, dus ik denk niet dat Yid het een probleem vind ;)
Het is gewoon een frustratie die ik even van me afschrijf ipv dat ik gisteren over de 'rooie' was gegaan tegen een paar van die kleine teringmannetjes. Toch wel zo beschaafd, niet? ;)

22 Dec ’06 – 14:15
KaRelax
Carlos
Volgens mij was jij de enige Hijser die bij the game was dan

22 Dec ’06 – 14:17
DWINC
DWINC
spraak een blood uit maastricht, die was dr heel serieus over. Wist nieteens dat je ze in nederland had joh..

Je hebt geen Bloods in Nederland. Niet te vergelijken met de VS.
Crips heb je hier wel jaren gehad (lees: in Den Haag) Daar is ook een goed boek over geschreven, ben ff de schrijver vergeten.
Peeps hier zien alleen de glamour kant van het gangsta bestaan, terwijl het in de VS echt somber is, heel somber.... Mij leek het ook wel 'leuk' eerst om te kijken hoe het daar was, maar ik ben nu meerdere keren in L.A. geweest en het is echt fucked up. Wees blij dat je hier woont.

22 Dec ’06 – 14:17
Shelter
Shelter

Ik had een keer een heel verhaal gelezen over bloods en crips in Den Haag, schijnen er nogal wat te zitten. Maar serieus die gasten zijn echt zielig... :fail:

22 Dec ’06 – 14:18
DWINC
DWINC
Volgens mij was jij de enige Hijser die bij the game was dan

Nou, niet dus (lees die andere reactie maar) + de drie die met mij mee waren.

22 Dec ’06 – 14:18
KaRelax
Carlos
In het subforum where the parties at is er geen eens een topic over, dus lijkt em vrij onzinnig om echt aan te nemen dat er (veel) Hijsers waren. niet meer dan een paar

22 Dec ’06 – 14:22
Shelter
Shelter
Ik vraag me eigenlijk af, stel je komt daar helemaal in het blauw...wat die gasten dan doen die in het rood zijn... volgens mij echt helemaal niks, maar durf het niet te proberen hehe :P

22 Dec ’06 – 14:24
DWINC
DWINC
Ik vraag me eigenlijk af, stel je komt daar helemaal in het blauw...wat die gasten dan doen die in het rood zijn... volgens mij echt helemaal niks, maar durf het niet te proberen hehe :P

Gaat niet om durven, maar het is gewoon beter ze te laten gaan en dus doe je het goed zo. Die mannetjes waren allemaal dik tien jaar jonger dan ik, en natuurlijk is dat geen partij (ik moet er even bijzeggen dat ik 1.90 ben, 120 kilo en de sparringpartner ben geweest van een bekende vechter in NL) maar komop....we zijn toch slimmer dan dat. Laat die losers maar joh....

22 Dec ’06 – 14:26
DWINC
DWINC
In het subforum where the parties at is er geen eens een topic over, dus lijkt em vrij onzinnig om echt aan te nemen dat er (veel) Hijsers waren. niet meer dan een paar

En je punt is...?

22 Dec ’06 – 14:27
Yid
Yid
klinkt allemaal erg bizar man.. en ik heb geen idee wat hij hier mee opschiet.. weird yo.. pics binnenkort op HIJS btw..

22 Dec ’06 – 14:29
Shelter
Shelter

Gaat niet om durven, maar het is gewoon beter ze te laten gaan en dus doe je het goed zo. Die mannetjes waren allemaal dik tien jaar jonger dan ik, en natuurlijk is dat geen partij (ik moet er even bijzeggen dat ik 1.90 ben, 120 kilo en de sparringpartner ben geweest van een bekende vechter in NL) maar komop....we zijn toch slimmer dan dat. Laat die losers maar joh....

nah wat ik wilde zeggen was, ze staan daar misschien wel leuk in het rood maar volgens mij voelen ze zich niet echte bloods of zo. Het is gewoon zeg maar een mode dingetje voor zulke mensen, maar ik vind het echt zielig. Net als van die Eminem fans die hun haar blonderen, in die categorie zou ik deze "bloods" plaatsen.

22 Dec ’06 – 14:30
DWINC
DWINC
klinkt allemaal erg bizar man.. en ik heb geen idee wat hij hier mee opschiet.. weird yo.. pics binnenkort op HIJS btw..

Hey Dave, ja ik heb me toch maar ff aangemeld :)
Ik snap er ook geen zak van, sloeg nergens op. ONX schrijft de review nu, dus misschien meldt hij er nog wat over

22 Dec ’06 – 14:33
DWINC
DWINC

nah wat ik wilde zeggen was, ze staan daar misschien wel leuk in het rood maar volgens mij voelen ze zich niet echte bloods of zo. Het is gewoon zeg maar een mode dingetje voor zulke mensen, maar ik vind het echt zielig. Net als van die Eminem fans die hun haar blonderen, in die categorie zou ik deze "bloods" plaatsen.

Indeed. Ze snappen niet de cultuur erachter en het was gewoon te zielig voor woorden. Ik zal nooit ontkennen dat de Crips in Den Haag niet hebben bestaan (en misschien nog, dat weet ik op dit moment niet) en natuurlijk de Clica en Honk...maar Bloods...komop...

22 Dec ’06 – 14:34
ViciousOne
Vicious One
Tja, vraag is wat je ertegen doet... ik bedoel: die mensen kopen netjes hun kaartjes en mogen zich toch kleden zoals ze willen, of er hadden specifieke instructies aan de deur gegeven moeten worden betreffende dresscode.

Hopenlijk heb je wel genoten van het concert? Voor mij iets te ver weg t.o.v. prijs etc.

22 Dec ’06 – 14:39
DWINC
DWINC
Tja, vraag is wat je ertegen doet... ik bedoel: die mensen kopen netjes hun kaartjes en mogen zich toch kleden zoals ze willen, of er hadden specifieke instructies aan de deur gegeven moeten worden betreffende dresscode.

Hopenlijk heb je wel genoten van het concert? Voor mij iets te ver weg t.o.v. prijs etc.

Ja was zeker niet slecht het optreden ! Jammer dat we alleen na twee uur het voor gezien hielden in De Melkweg, ik heb geen idee of The Game zelf nog gekomen is daar? Does anyone know?

22 Dec ’06 – 14:45
Godsson
Godsson
En die crips in denhaag waarom zijn die wel echt dan ? dat slaat dan tog ook helemaal nergens op ik zag hun een keer op de box , en ging echt helemaal stuk van dat hun hunzelf zo serieus nemen , zie je allemaal van die gasten met blauwe zakdoeken voor hun gezicht en shit :lol: en ze wouden gaan rappen zodat ze geen criminele dingen meer hoefde te doen shiit men dat kan je tog niet serieus nemen :???: :???: :???:

22 Dec ’06 – 14:47
DWINC
DWINC
En die crips in denhaag waarom zijn die wel echt dan ? dat slaat dan tog ook helemaal nergens op ik zag hun een keer op de box , en ging echt helemaal stuk van dat hun hunzelf zo serieus nemen , zie je allemaal van die gasten met blauwe zakdoeken voor hun gezicht en shit :lol: en ze wouden gaan rappen zodat ze geen criminele dingen meer hoefde te doen shiit men dat kan je tog niet serieus nemen :???: :???: :???:

Ik snap je punt, maar de crips die ik ken van vroeger was nog VOORDAT The Box er was hoor. Ik denk dat dit volgers zijn (waar ze zelf ook een bloedhekel aan hebben)

22 Dec ’06 – 14:49
Godsson
Godsson
Een tijd terug had ik een stukje gezien in een blad kweet niet welke , maar er was zo een dikke gast met een shotgun en die zag ik dus op de box :cry:

22 Dec ’06 – 14:55
DWINC
DWINC
Een tijd terug had ik een stukje gezien in een blad kweet niet welke , maar er was zo een dikke gast met een shotgun en die zag ik dus op de box :cry:

Het klinkt idd wel lomp ja :)
Ik zeg ook echt niet dat ik het eens ben met Crips in Den Haag, ik weet alleen wel dat ze vanaf begin jaren negentig (lees: na de invloed vanuit de VS met NWA) zijn opgericht en ook ECHT zo'n bestaan erop nahielden (pimpen, drugs traffic etc) Maar dat is niks nieuws, want we kennen allemaal een zekere Amsterdamse rapper (waar ik overigens als performer respect voor heb) die het ook zo heeft gedaan. Maar het HOEFT dus niet in NL, we kunnen allemaal bijstand krijgen/uitkering etc, en ondanks dat er helaas ook mensen onder de armoedegrens hier leven in NL, is het gelukkig niet het meerendeel.

22 Dec ’06 – 15:06
ricktorious
rtorious
hahaha ik denk niet dat je een verband moet trekken tussen crips en bloods uit VS en bendes heir die zich crips en bloods noemen.

Daarmee zeg ik niet dat deze niet gevaarlijk zijn, maar gewoon totaal anders

22 Dec ’06 – 15:10
Rusp
Rusp
Shits kom door die URBAN/GANGSTAH-hype van tegenwoordig.

Identiteit zoeken in iets waar je tegenopkijkt, er deel van uit willen maken.

Erg zielig.

22 Dec ’06 – 15:12
murph
Murph
:???:

22 Dec ’06 – 15:19
KaRelax
Carlos
Zowieso haat ik mensen die saamhorigheid nodig hebben of het nou bloods, lonsdale mennekes, corpsballen of mensen in de kerk zijn

22 Dec ’06 – 15:24
Godsson
Godsson

:lol:
Ik snap je DWINC

22 Dec ’06 – 15:24
Schultenbrau
Sven
godverdomme BOEIEN he

22 Dec ’06 – 15:42
noekie_b
noekie_b
Wat is het probleem nu eigenlijk?

Dit lijkt me je avarage game audience toch? Voor een hoop lui schijnt image meer waard te zijn dan de muziek, en eerlijk is eerlijk, image hoort er wel bij natuurlijk. Ik sta er nou niet echt van te kijken dat er dergelijke tjappies tussen het andere game publiek hangen.

22 Dec ’06 – 16:10
AKK
AKK
Ik hoorde veel mensen er zich aan ergeren gisteren, maar begrijpelijkerwijs durven ze niks te zeggen. Ik maak daar geen punt van

Nee, jij durft het op een forum te posten :|

22 Dec ’06 – 16:33