reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« Groningen of Maastricht??

Dit topic is gesloten…

Yid
Yid
Wil een weekend gaan chillen in een van deze steden.. over Groningen weet ik niks en Maatricht weet ik wel het een en ander maar uuh..

welke stad is in aan te raden ? drop die argumenten 8)

22 Oct ’06 – 22:01
KaRelax
Carlos
Een weekend in een van deze steden? Een weekend is wel beetje lang.

Groninge is het uitgaans leven erg leuk maar de stad verder is niet echt bijzonder, wel in een middagje gezien.

Maastricht is qua stad zelf wat leuker en ouder, en het uitgaan is er ook leuk

ik zou egwoon je weekend opdelen en 1 dag gron en 1 dag mastrig doen

22 Oct ’06 – 22:04
Yid
Yid

ik zou egwoon je weekend opdelen en 1 dag gron en 1 dag mastrig doen

hehe teveel reizen man.. schiet niet op

22 Oct ’06 – 22:15
Rauf
Rauf
wat karelax zegt groningen is niet zoveel aan, boerendorp op stadsformaat (sorry groningers), maastricht is gewoon chiller qua dingen zien, plus we moeten trouw aan die limboroots blijven!

22 Oct ’06 – 22:21
KaRelax
Carlos
Groninge boerendorp op stadsformaat waar alleen maar studenten wonen idd. Voor de stad zelf hoef je niet te gaan iig

22 Oct ’06 – 22:41
Larixk
Larixk
mestreech ghek!

umh ja maastricht is wel aardig voor een zaterdag ofzo. weekend is idd wat veel :P

22 Oct ’06 – 22:41
Yid
Yid
uuuuuuhmz.. wat is leuk voor een weekend zonder al teveel geld uit te geven qua reiskosten?

buiten NL gekeken..?

22 Oct ’06 – 22:56
Oscar W
Oscar W
maastricht is veel interessanter....in de omgeving van groningen is voor zover ik weet geen hol te beleven....in de buurt van maastricht heb je best wel wat aardige dingen om een weekend aan te spenderen....en maastricht is als stad ook leuker om te zien....en daarnaast, uitgaansleven is overal hetzelfde....

23 Oct ’06 – 00:01
Oscar W
Oscar W
uuuuuuhmz.. wat is leuk voor een weekend zonder al teveel geld uit te geven qua reiskosten?

buiten NL gekeken..?

en daarnaast kun je vanuit maastricht natuurlijk ook wel wat plekken in belgie en duitsland checken.....

23 Oct ’06 – 00:02
Yid
Yid
en daarnaast kun je vanuit maastricht natuurlijk ook wel wat plekken in belgie en duitsland checken.....

klopt ja..

23 Oct ’06 – 00:15
Shelter
Shelter
Groningen heb je in een halve dag gezien, gebouwen zijn zoals anywhere else in nederland, centrum is wel ok maar niet geweldig. Uitgaansleven is leuk als je 16 bent of houdt van skihut.
Maastricht vind ik wel relaxed, mooie oude gebouwen, gezellig, leuke sfeer. Uitgaansleven niet bekend mee. Ik zou zeggen Maastricht...

23 Oct ’06 – 00:57
qub
qup-of-T
Groningen is gewoon een erg toffe studentenstad maar kut als je van goede muziek houdt.

23 Oct ’06 – 10:25
shiryu
shiryu
ik vier al 2 jaar op rij nieuwjaar in maastricht, ik vind het der best gezellig ja,
veel mooie dames :god:

23 Oct ’06 – 10:57
Christov
Christov
Brabo Logica

Groningen is overwegend protestants, Maastricht katholiek wat in houdt:
- Katholieken doen alles en mogen biechten en denken niet dat ze zowiezo fucked zijn, dus des feesten
- omdat limburgers net als brabos katholieken zijn, is er toch een bepaalde fuck t rest van t land mentalitiet (wat teruggaat naar het 2e rangs katholieke burgersschap na de 80jarige oorlog)
- limburgers vind ik altijd wel gezellig
- en ze vieren carnaval

dus ik zou naar maastricht gaan, ook omdat je lekker dicht bij Bels zit en Bels is helemaal king

23 Oct ’06 – 11:17
Christov
Christov
oja en met dat taaltje wat ze daar sauwelen heb je toch niet dat op vakantie in eigen land gevoel

23 Oct ’06 – 11:33
KaRelax
Carlos

In het noorden gelooft niemand

23 Oct ’06 – 12:23
DuniC
van hip naar...
ik heb laatst nog een weekendje weg gedaan in groningen, heb er een tof platenwinkeltje gevonden (en de plato was ook lekker groot).. verder de pathe vond ik er best relaxed maar weinig gezien waarvoor ik expliciet nog een keer terug wil komen (qua centrum dan). de aanleiding was toen zo'n bepaald straatje wat in een volkskrantmagazine bijlage was gereviewed maar dat vond ik toen uiteindelijk best tegenvallen. kledingwinkels trouwens ook.

en ja maastricht vind ik sowieso een chillende stad maar dat is mede omdat ik daar mn roots heb.

23 Oct ’06 – 12:43
Formantix
Formantix
Als je M-town binnedropped moet je ff waarschuwen, geef ik misha ook ff een belletje.

23 Oct ’06 – 20:23
Yid
Yid
Thanks yo.. het wordt Maastricht 8)

23 Oct ’06 – 20:31
Larixk
Larixk
Thanks yo.. het wordt Maastricht 8)

welk weekend wordt het?

23 Oct ’06 – 20:51
Stickman
Stickman
Maastricht is tof, toen ik nog een klein stonertje was pakte ik wel eens de trein naar Maastricht, dan ging ik in de voormiddag naar de Cool Runnings wiet kopen en een joint roken, en dan de rest van de namiddag door de stad kuieren en op dat grote marktplein een veel te dure pannekoek eten. De eerste keer dat ik er kwam toen ik net 18 was geworden was het carnaval, da's ook een hele belevenis met een White Widow kop. Ik werd in een polonaise van levensgrote selders meegesleurd etc.

23 Oct ’06 – 20:59
Yid
Yid
welk weekend wordt het?

November ergens denk

23 Oct ’06 – 20:59
Moris
Moris
Groningen kan leuk zijn, maar alleen als er iets te beleven valt in het Groninger Museum.
Ze hebben daar nog wel eens leuke exposities...
Daarnaast is Groningen op zn best als je daar een paar plaatselijke studenticos kent, waar je de nacht mee in duikt (die weten vaak nog wel wat grappige adresjes)...maar voor de rest ????
Groningen zou als het goed is de laatste jaren flink op-gepimpt moeten zijn (herken de slogan:
er gaat niets boven groningen).

Maastricht is meer gericht op de toerist; en daarom valt er meer te beleven, maar...of dat ook meteen je smaak is ???????? Er komen dus ook veel van die vrijgezelle-feest-groepen....(ahum)

dus...conclusie:
Wil je een gezellig, tot diep in de nacht, zuip, lachen, (boven in de kop-knop-om) weekend, ga dan naar Maastrig.

Wil je dronken worden in een jazzy/intellectueel kroegie, onder het genot van een lekkere leffe-tripple...Ga naar Gruning...

23 Oct ’06 – 21:13
Unpredictable
Unpredictable
Groningen is gewoon een erg toffe studentenstad maar kut als je van goede muziek houdt.

ehehe :lol: Ik weet niet of je in Maastricht moet zijn voor goede muziek hoor

23 Oct ’06 – 21:42
listig
listig
ik zou ook voor maastricht gaan!

23 Oct ’06 – 21:51
Rikers
Rikers
welk weekend wordt het?

November ergens denk

mocht het toevallig het weekend van de 25e november zijn kun je ook nog naar ruhz6 met flexxfit, macro, kgv en de pikkatrillaz!

23 Oct ’06 – 22:53
Nielsonwheels
Nielsonwheels

Maastricht is wat dat betreft, voor zolang ik 't nu ken ook niet geweldig...
Maar als je voor een beetje buitenland-gevoel gaat zit je hier wel goed, en 't uitgaan is ook wel ok hier.

23 Oct ’06 – 23:08
Yid
Yid
mocht het toevallig het weekend van de 25e november zijn kun je ook nog naar ruhz6 met flexxfit, macro, kgv en de pikkatrillaz!

Oei! dat ga ik proberen te fixen

24 Oct ’06 – 00:05
rara
RaRa
in groningen is vrijdag 27 okt Jiggy Dje, Space Kees, Kas, TIM november verder weinig te beleven

24 Oct ’06 – 01:05
Christov
Christov

In het noorden gelooft niemand

int zuyden ook niet maar die eeuwenlange rielness werkt wel door he

24 Oct ’06 – 08:56

« Groningen of Maastricht??

Dit topic is gesloten…