reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« Heeft hiphop zijn tijd gehad?!

Dit topic is gesloten…

Lumpi
Lumpi
:| Wat een loose avond!

Ben ik maar een beetje gaan schilderen op men kamer. En effe wat lekkere hiphop nummers uit de crates weer eens opgezet. Daarbij kwam dan bijvoorbeeld T.R.O.Y. van Pete Rock & CL. Smooth, Lord Finesse en andere D.I.T.C. dingen, Crooklyn Dodgers, Smiff n Wessun en nog veel meer mooie nostalgie!!!

Zo worden ze niet meer gemaakt. Hiphop van de laatste tijd kan hier totaal niet aan tippen!

Heeft et met de periode waarin je opgroeid te maken, is et gewoon mijn persoonlijke smaak, of is et jammer genoeg toch dat we het hoogtepunt al bereikt hebben?

Hoe denken jullie hierover?
:)

22 May ’05 – 02:22
Waldie
Waldie
ik ben niet echt bekend met de artiesten die je noemt (so shoot me :evil: )
maar ik vind oldskool shit echt te simpel ,er is weinig tot niets van voor pakmbeet 1995 wat mij echt kan boeien ,altans van wat ik ken en dat is nu niet direct erg veel.
ik vind iig wel dat er goede shit uitkomt alleen je krijgt kramp in je nek van t om de troep heen kijken
(t lijkt mn kamer wel )

22 May ’05 – 02:28
KISA
KISA
er komt wel goede shit uit in principe (Thyrday, Foreign Exchange, Little Brother, Sean Price)
maar voor mij kan het ook vaak niet echt tippen aan oudere shit.
voor mij is hiphop ook over z'n hoogtepunt heen, maar ik vind wel dat het nu weer rijzende is..
als ik kijk naar releases van de laatste tijd..

en oldschool shit te simpel, ik vind dat sommige nnu juist veelste moeilijk doen met die fifth galaxy from the second sun back to the temples of jupiter six stars away from here-gelul..
dan hoor ik wel liever oldschool shit wat me gewoon een heel erg goed gevoel geeft..
ik zet altijd nog liever stetsasonic op voordat ik de nieuwe neptunes beat check ofzo..

22 May ’05 – 02:35
paulpeters
Paul Peters
(so shoot me :evil: )

*P2 shoots Waldie*

Shit leg ook aan je eige leeftijd he, Lumpi.

ik, bijvoorbeeld vind Pete Rock een lullige upstart.

22 May ’05 – 02:35
DrFellatio
dr. fellatio
Vroeger zat er veel meer gevoel (en sfeer) in de muziek dan in de meeste muziek van nu. Neem nu een track als cream van wu tang clan of qu hecic van mobb deep, daar krijg je gewoon kippenvel van omdat het met zoveel emotie en oprechtheid word gebracht. Straight from da heart ofzoiets. Dit geld niet alleen voor hiphop, ook nummers uit de jaren 60 en oudere nummers van micheal jackson bijvoorbeeld, zelfde verhaal.

Tegenwoordig wordt er natuurlijk nog steeds goede muziek gemaakt maar je moet het wel wat beter zoeken want troepmuziek overheerst gewoon nowadays.

22 May ’05 – 02:44
Yid
Yid
Heeft et met de periode waarin je opgroeid te maken, is et gewoon mijn persoonlijke smaak, of is et jammer genoeg toch dat we het hoogtepunt al bereikt hebben?

Het heeft wat mij betreft alles te maken met de periode waarin je opgegroeid bent en wanneer je hiphop bent gaan luisteren...

tuurlijk jaren begin en half '90 worden de topjaren van de hiphop genoemd... en dat is ook terecht als je kijkt wat er allemaal uitgekomen

toch is het voor iedereen erg persoonlijk natuurlijk... feit is ook dat je gewoon goed moet zoeken net als vroeger.. :idea: al komt er nu natuurlijk veeeeeeeeeeeel meer op je af.. door internet.. en lijkt het misschien zo alsof er meer troep dan vroeger uitkomt... ik betwijfel het..

voor mij is hiphop niet over zijn toppunt heen.. er zijn zat goeie releases.... ook van eigen bodem trouwens :idea:

22 May ’05 – 02:54
deluqz
deluqz
hiphop is dood... fuck it... alle rappers zijn necrofiel :gasp:
nuff said.

22 May ’05 – 08:25
renoraines
Reno Raines
Ja weer discussie nr zoveel hehehe.

Hoogtepunt was NIET begin/midden 90- maar de Gold Era, daar vond de totale innovatie kwa producktie en stijl, tekstueel en beats plaats. Moet ik weer namen noemen? Heeft verder ook idd met leeftijd te maken, maar de Gold Era was HET hoogtepunt in rap, dat is gewoon een feit, het afdoen met simpele muziek is bijna godslastering en betekent eigenlijk dat je weinig tot niks van het concept begrijpt, da's prima maar dan begrijp je de intentie van rap niet echt denk ik. Daar valt verder gewoon niks over te discusieren-- dus nogmaals== vergeet jaren 90- 2e helft jaren 80 was de totale ontwikkeling. Verder bestaan er weinig tot geen ECHTE mc's meer-- jullie weten dat dat zo is. En nee, ik ben niet gefrustreerd, ik geniet van de muziek die ik heb.

22 May ’05 – 09:04
Asteriks
Asteriks
Het is maar hoe je het ziet. Ik vind niet dat Hiphop z'n tijd heeft gehad. Er zijn heel veel wack mc's nu, maar als je daar doorheen kijkt, zie je zat talenten. Kijk naar jongens als Fata Morgana, Typhoon, Jawat, Reptex & Manifestant van Nederlandse bodem. De toekomst beloofd iets lauws wat mij betreft. Maar dat komt ook misschien omdat ik nog 16 ben. Gasten van in de twintig checkten al eerder hiphop omdat ze ouder zijn, in die tijd luisterde ik nog geen hiphop.

22 May ’05 – 10:16
Piwi
Piwi
Het is maar hoe je het ziet. Ik vind niet dat Hiphop z'n tijd heeft gehad. Er zijn heel veel wack mc's nu, maar als je daar doorheen kijkt, zie je zat talenten. Kijk naar jongens als Fata Morgana, Typhoon, Jawat, Reptex & Manifestant van Nederlandse bodem. De toekomst beloofd iets lauws wat mij betreft. Maar dat komt ook misschien omdat ik nog 16 ben. Gasten van in de twintig checkten al eerder hiphop omdat ze ouder zijn, in die tijd luisterde ik nog geen hiphop.
ik vind juist de nederlandse scene om te huilen

22 May ’05 – 10:21
Asteriks
Asteriks
ik vind juist de nederlandse scene om te huilen

"Het is maar hoe je het ziet". En je ziet het zelf al sneller anders denk ik als je rapt. Je hebt allemaal contacten met andere mc's en ziet daar veel talent. Het ligt er ook aan of je naar hiphopparty's gaat denk ik.

22 May ’05 – 10:31
renoraines
Reno Raines
http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=189MQ5UC8TTMB28RHCNHYIYQCW

En fuck all that other shit.

22 May ’05 – 10:31
Lab Cabin California
Lab Cabin Ca...
HipHop leeft, Old School is 'dood'. Zoals de naam al zegt is het de oude school, geweest. Natuurlijk zijn er nog artiesten die hiphop maken uit de oude school, maar ze zijn zeldzaam. Alles evolueert of sterft af, zo ook HipHop.
Helaas voor mij vind ik 60% van alles wat er nu uit wordt gebracht crap, but hey, we hebben 30 jaar geschiedenis om in terug te grijpen. Zolang alles bovengehaald blijft en kan blijven worden, oud en nieuw, is HipHop alive and kickin!!

22 May ’05 – 10:39
perpetuumm
Perpet
HipHop leeft, Old School is 'dood'. Zoals de naam al zegt is het de oude school, geweest. Natuurlijk zijn er nog artiesten die hiphop maken uit de oude school, maar ze zijn zeldzaam. Alles evolueert of sterft af, zo ook HipHop.
Helaas voor mij vind ik 60% van alles wat er nu uit wordt gebracht crap, but hey, we hebben 30 jaar geschiedenis om in terug te grijpen. Zolang alles bovengehaald blijft en kan blijven worden, oud en nieuw, is HipHop alive and kickin!!

yep..het is gewoon een natuurlijk proces, hiphop leeft nog gewoon hoor maar in een geëvolueerde vorm...niet meer zoals het 20 jaar geleden was...

22 May ’05 – 11:12
Talibanaan
Talibanaan

mooi :cry:

22 May ’05 – 11:46
Stickman
Stickman
Word @ Labje

22 May ’05 – 11:50
zombified
zombified
Er zijn nog zat rappers die wel goed zijn, iig meer dan ik zou kunnen kopen

22 May ’05 – 11:55
deluqz
deluqz
En toch vind ik dat het dood is... dan hoeven we meteen ook niet meer zo dramatisch te gaan over "de cultjur" en "de urbanheid". Fuck dat... het is muziek met meer achterliggende shit dan anders, geniet ervan, denk erover na, maak het..... en that's it. :|

Hiphop is doodgeluld...zoveel besproken dat niemand het meer echt beleeft..

maar goed... ieder heeft recht op z'n mening natuurlijk.

22 May ’05 – 11:59
Asteriks
Asteriks
Je kan zeggen wat je wilt, maar ik leef Hiphop echt wel hoor. Dus die opmerking slaat misschien alleen op jou Deluqz.

22 May ’05 – 12:00
deluqz
deluqz
en in welk opzicht "leef" jij hiphop dan...??
in hoeverre is hiphop jouw levenswerk??
In hoeverre ben jij representatief voor hiphop in z'n algemeen??

ik kan ook zeggen dat ik het leef.. omdat ik er tijd aan besteed.. maar er is meer in m'n leven dan hiphop. Of je moet echt een grandiose autist zijn met als enige preoccupatie hiphop, dan leef je die shit naar mijn idee.

en dat die opmerking misschien alleen op mij slaat... tjsa..dat zei ik al, toch?

22 May ’05 – 12:06
Asteriks
Asteriks
en in welk opzicht "leef" jij hiphop dan...??
in hoeverre is hiphop jouw levenswerk??
In hoeverre ben jij representatief voor hiphop in z'n algemeen??

Ik welk opzicht leef ik hiphop niet? (dit is ook een moeilijke vraag omdat jij en anderen mij niet kennen)
Hiphop is belangrijk in m'n leven, ik kan niet zonder. Of ik representatief ben voor hiphop? Tja, vraag dat maar aan anderen die een goed beeld van mij hebben. Ik probeer gewoon zo realistisch mogelijk te spitten, ik heb nog een lange weg te gaan.

22 May ’05 – 12:11
Piwi
Piwi
@ asteriks die gasten zijn wel aardig maar je hebt bijna geen originele mensen meer in nederland die kun je op 1 hand tellen

22 May ’05 – 12:52
onrust
RIOT
nee er komt nog steeds dope shit uit.

22 May ’05 – 12:55
Asteriks
Asteriks
@ asteriks die gasten zijn wel aardig maar je hebt bijna geen originele mensen meer in nederland die kun je op 1 hand tellen

Is Opgezwolle niet origineel? Duvelduvel (ook al digg ik hun niet)? Typhoon? Raymzter? Phete Philly? Extince? DAC? Spacekees?

Hoe je het ook went of keert: smaken verschillen.

22 May ’05 – 12:55
Piwi
Piwi

Is Opgezwolle niet origineel? Duvelduvel (ook al digg ik hun niet)? Typhoon? Raymzter? Phete Philly? Extince? DAC? Spacekees?

spacekees vind ik wack en die andere(in mindere mate dac) wel ja maar die kan je toch op 1 hand tellen :D

22 May ’05 – 12:58
Asteriks
Asteriks

spacekees vind ik wack en die andere(in mindere mate dac) wel ja maar die kan je toch op 1 hand tellen :D

Dat zijn er maar een paar, kan er nog wel veel meer noemen. :) Maar als je zelf rapt kom je zelf veel meer tegen die totaal niet bekent zijn, ook niet in de underground scene. Allemaal "beginnende" mc's.

22 May ’05 – 12:59
Piwi
Piwi

Dat zijn er maar een paar. :) Maar als je zelf rapt kom je zelf veel meer tegen die totaal niet bekent zijn, ook niet in de underground scene. Allemaal "beginnende" mc's.
ja die maar die zijn niet bijster origineel. net alsd dat 0118vier ofzow mischien kunnen ze goed rappen maar origneel of vernieuwend zijn ze niet

22 May ’05 – 13:00
WaterHead
WaterHead
Hoe kun je nu zeggen dat Oldskool hiphop te simpel is....HipHop is simpel anders had het niet zo'n belachelijke naam gehad :| 1,2,1,2 Hip,Hop,We,Don't,Stop

22 May ’05 – 13:01
Asteriks
Asteriks

Dat zijn er maar een paar. :) Maar als je zelf rapt kom je zelf veel meer tegen die totaal niet bekent zijn, ook niet in de underground scene. Allemaal "beginnende" mc's.
ja die maar die zijn niet bijster origineel. net alsd dat 0118vier ofzow mischien kunnen ze goed rappen maar origneel of vernieuwend zijn ze niet

0118-vier heeft fokin' originele wordplay.

22 May ’05 – 13:02
Cyborg582
Cyborg582
Er komt nog steeds dope hiphop uit en over 10 jaar zullen we terugkijken op Long Hot Summer, Masters of Universe, Rev. Vol. 2, Be, etc. en zeggen dat dat 'the good ol' days' zijn. Je hebt ook rappers van '92 of '93 die over 'whayback' rapten. Nou...na '93 zijn genoeg dope albums gedropped.

You are hiphop yo.

P.S. Geen loze avond voor mij. Ik ben gisteren naar Masta Ace gegaan. 8) Hij rockte 't!

22 May ’05 – 13:06

« Heeft hiphop zijn tijd gehad?!

Dit topic is gesloten…