reviews interviews galleries videos forum members login signup
424 bezoekers en 6 leden online.
Kutjong, Rik, Scraffitio, SOEKIakaDRC, Stone A Pig, Yid
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« Graff workshops

Dit topic is gesloten…

Yid
Yid
Yeah mensen.. ik weet dat er al het een en ander is gezegd over graff workshops maar ik ben toch heel erg benieuwd naar jullie onderbouwde mening.. :idea:

Zijn er hier mensen die graffworkshops geven?

Wat is jullie mening over graffworkshops?

*Alleen serieuze reacties*

9 Mar ’05 – 13:31
Bakster Stockman
Bakster Stoc...
n vriend van me geeft n groep kiddies elke week een avond ´graffiti les´ in een jeugdtoco hier.. ben er op zijn verzoek een keer geweest om wat character shit te showen, maar ik had er nog al gemengde gevoelens bij.. graffiti is niet iets wat je kids aanleert via lessen of wat dan ook.. beviel me niet echt.. dus naah not my cup of tea..

9 Mar ’05 – 13:52
paulpeters
Paul Peters
lijkt me wel interessant een graffiti 'workshop', hoewel ik de schurft door heb aan het woord 'workshop' en waar het voor staat.

Het probleem schult er echter in dat graffiti meestal een illegale bezigheid is, dus misschien is zo'n workshop in mindere maten te vergelijken met een wapen gebruik 'workshop', een jachtclub of zo iets dergelijks.

maar graffiti bestaat nu eenmaal en het is aantrekkelijk dus zal het gebeuren, dan is het misschien wel fijn als je interesse in graffiti hebt je wat hulp kan krijgen via zo'n 'workshop'.

Men kan denk ik wel stellen dat graffiti een aparte beeldende kunstvorm is met unieke normen en waarden*, ook binnen de esthetiek van graffiti, en die lijken me wel aan te leren om als basis te gebruiken voor je beeldende uiting.

*) Let op P2's correcte gebruik van de verkrachte term 'normen en waarden'

9 Mar ’05 – 14:07
Rauf
Rauf
naast al die kids meekrijgen uit de media en omgeving, vind ik een graf workshop wel goed voor ze, ze krijgen een betere inzicht en graflosers kunnen dan ook meteen minder zeiken over toys als kids ook wat basics beheersen. dus waarom niet.

9 Mar ’05 – 14:31
rara
RaRa
ach leuk om blikken aan te verdienen...
je hebt ook de dj scool in nederland 100 euro voor een dagje
er is nog niemand die iets gewonnen heeft die op de dj school gezeten heeft.

9 Mar ’05 – 14:32
Yid
Yid
ach leuk om blikken aan te verdienen...

Kan ik hieruit opmaken dat jij zelf ook workshops geeft?

9 Mar ’05 – 14:34
rara
RaRa
nee

ik gun de cursus lijers die bussen ;)

9 Mar ’05 – 14:37
Solem
Solem
Het is zinloos om een workshop graffiti te geven. Aan graffiti valt nu eenmaal niks te leren. Je moet het gewoon veel doen.

Meestal zijn het gewoon kinderen die een spuitbus willen vasthouden, en dan mogen ze op het einde van de dag een piecje maken op 2 vierkante meter... Leuk!

9 Mar ’05 – 14:42
chees
chees
Ik vindt het hele concept van graffworkshops niks. je moet het jezelf leren, door vallen en op staan...

graff wordt hierdoor minder serieus en het zijn vaak de verkeerde gasten die uiteindelijk de workshops geven waardoor de cursisten alsnog een verkeerd beeld krijgen van graffiti.

9 Mar ’05 – 14:43
Yid
Yid
Stel dat Graff docenten zouden bestaan uit Graff iconen zou dat dan iets veranderen aan de zaak (er van uit gaand dat dat die gasten een goede workshop geven en een realistisch beeld van graff neerzetten?

9 Mar ’05 – 14:48
rara
RaRa
de oude manier bedoel je

dat je begint met op de wacht staan op een jard en na een paar maanden mischien de grote vlakken mag vullen. zodat je na een paar jaar je eigen naam mag zetten.

9 Mar ’05 – 14:51
Rauf
Rauf
een workshop heeft als doel mensen ergens mee in contact brengen zodat ze als ze echt willen er zelf verder mee kunnen en iets weten van de basis...
de illusie dat je met een workshop iemand het volledige ding kunt leren is dan ook overtrokken.

9 Mar ’05 – 14:57
010FuZZZ
010FuZZZ
de oude manier bedoel je

dat je begint met op de wacht staan op een jard en na een paar maanden mischien de grote vlakken mag vullen. zodat je na een paar jaar je eigen naam mag zetten.

:) woooord

wat voor beeld mensen er van krijgen intereseert me geen ruk.. de halve scene bestaat uit rasmongolen die vroegtijdig stoppen.. mensen die zich daar druk om maken snappen de essensie van graff niet.. als king word je geboren en daar kan niemand wat aan doen

9 Mar ’05 – 18:39
de melkboer
de melkboer
het is mn bijbaantje
en doe het vooral om geld bij te verdienen
de kinderen die er op af komen zijn er al in geintersseerd anders komen ze niet
dus kun je ze beter vertellen wat ze wel en niet moeten als ze in het wilde weg laten sprayen en je eigen piece laten verneuken
ik vind het ok tot op zekere hoogte
het beste voor de graff vind ik toch als er helemaal geen ws zijn
maar in deze tijden wordt het zo gehyped waardoor de schrijvers ook gemotiveerd worden om er geld aan te verdienen
maar wellicht kan napoleon het veel beter vertellen

9 Mar ’05 – 19:39
SpAm*
SpAm*
een workshop heeft als doel mensen ergens mee in contact brengen zodat ze als ze echt willen er zelf verder mee kunnen en iets weten van de basis...
de illusie dat je met een workshop iemand het volledige ding kunt leren is dan ook overtrokken.

indeed !

9 Mar ’05 – 23:01
napoleon
napoleon
ik geef workshops aan de lopende band.
het is voor mij een grote bron van inkomsten...
ik hou er niet van om workshops te geven, maar ja, het levert geld op.
ik heb nu eenmaal geen zin om voor een baas te werken en van 9 tot 5 op kantoor te zitten ofzo.

ik heb allang opgegeven te denken dat ik ze echtiets van leren, of dat ze doorstromen in de graffiti wereld. dat gebeurt gewoon niet.
ik heb inmiddels 100-en kids gehad, en er is er nog niet 1 geweest dioe later nog eens de spuitbus ter hand hebben genomen...
echte graff leer je niet in een ws.
maar op straat door het te doen, en gemotiveerd te zijn...

het gaat hier echter om de jeugd bezig te houden met activiteiten die ze leuk vinden. of op scjolen samen te werken aan 1 werkstuk. of eenmuur in eenbuurt op te vrolijken met de lokale jeugd etc etc. ze verzinnen genoeg redenen om het te doen.
zelfs bedrijven doen er aan mee, het is een echte hype.
zo hebben we bijvoorbeeld ook workshops gegeven bij organon, renault en nuon :shock:
ik bedoel maar....

sommige gasten (vooral de hardkoor mf-s) vinden je een sell-out als je bezig bent met commerciele graffiti.
dat mogen ze van mij best denken.
ik denk er echter anders over. op deze wijze kan ik iedere dag en de hele dag bezig zijn met wat me het meeste boeit: graffiti.
natuurlijk niet alleen maar dingen die ik enorm leuk vind...maar altijd nog beter dan 8 uur per dag in een fabriek staan ;)
dus ik reken me zelf gelukkig met wat ik doe.
als het moment aanbreekt dat ik dusdanig veel opdrachten heb, wat vrij werk is. of waar we veel creatieve vrijheid hebben...dan kick ik de workshops er wel uit ;)

10 Mar ’05 – 10:19
napoleon
napoleon
overigens kan ik er nog wel een 26x langer verhaal vanmaken....maar dat doe ik niet ;)

10 Mar ’05 – 10:19
illsyce
illsyce
een vriend van me geeft ze ook wel eens... maar dat is meer voor de bussen dan voor de lol... graff leer je niet aan 12 jarige kids :|

10 Mar ’05 – 10:46
Mary-Jane
Mary-Jane
ik vindt het niets.

10 Mar ’05 – 13:58
napoleon
napoleon
dat wordt ook niet verwacht van een roffe bomber ;)

10 Mar ’05 – 14:00
Mary-Jane
Mary-Jane
dat wordt ook niet verwacht van een roffe bomber ;)

zucht

10 Mar ’05 – 14:01
napoleon
napoleon
sry MJ, maar dat was een inkoppertje :)

maar laat je niet op de kast jagen....

10 Mar ’05 – 14:11
Mary-Jane
Mary-Jane
true

10 Mar ’05 – 14:17

« Graff workshops