reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Formant
Formant

Akai S950 + EXM006, display + drive in prima staat.

220euro

17 Jul ’07 – 22:09
Loki
Loki

Manuals?

17 Jul ’07 – 22:51
Formant
Formant

Uiteraard, voor beide machines is de manual aanwezig. Alleen niet van de uitbreidingen, maar who gives a…
en voor ik het vergeet, af te halen in maastricht of versturen op kosten koper.

18 Jul ’07 – 03:23
Xwisit
Xwisit

verkoop je ze ook los?

19 Jul ’07 – 05:31
MistaSweet
MistaSweet

die s950 is wel legendary…daar heb ik ooit nog een hele tijd naar gezocht voor een nice price maar helaas voor jou ben inmiddels voorzien

mensen: die S950 alleen is het al dubbel en dwars waard! classic shit

19 Jul ’07 – 07:24
Formant
Formant

hey ja, inmiddels is s700 zo goed als verkocht en staat de S950 nog te koop a 250 euro.

19 Jul ’07 – 12:37
Christov
Christov

ik moet ook nog es zon ding halen, alleen ben ik nu broke en shit

succes met de verkoop jelle

19 Jul ’07 – 14:30
Formant
Formant

Thanx man, beetje lastig tijdstip denk ik met alle festivals van dien.

19 Jul ’07 – 16:14
Formant
Formant

S950 staat er nog voor 230 euro

25 Jul ’07 – 13:08
Christov
Christov

even puur technisch gezien, als ik geld overheb aant einde van de zomers na vakantie en monitoren

is t een idee om zon ding te kopen en als soort van filter te gebruiken, oftewel daarin te samplen en die vervolgens op te nemen in de pc om daarin te sequencen etc?

30 Jul ’07 – 01:02
Formant
Formant

Ja en nee, als je zegt puur om de filter dan zou ik een andere bak pakken. de s950 haalt zn appeal uit de converters ( inputs/outputs) punchy, warm en de 12bit engine geeft een subtiel gruizig effect (middels tune/transpose/timestretch). Verder is het ook maar hoe je graag werkt, sommige lui zullen em clean samplen in pre productie, de ander maakt een paar dope patterns in fl en record ze in de 950…sequencen-> remixen en je fl tracks klinken ineens toch anders( wat je ook zegt, maar praktisch gezien sequence je bij voorkeur niet meer in de pc, maar track je je sessie weer de pc in waar je nog enkel hoef te mixen). Ik moet er wel bijzeggen, tis een soort gimmick-sampler wat bij de een de basis van de setup is waarmee de s950 duidelijk de toon zet op alle tracks en de ander gebruikt em juist incidenteel waneer dat effect wil bereiken.

30 Jul ’07 – 03:24
Christov
Christov

Ja en nee, als je zegt puur om de filter dan zou ik een andere bak pakken. de s950 haalt zn appeal uit de converters ( inputs/outputs) punchy, warm en de 12bit engine geeft een subtiel gruizig effect (middels tune/transpose/timestretch).

dit bedoelde ik te zeggen.

30 Jul ’07 – 10:21
Xwisit
Xwisit

Dan kan je netzogoed een uad-1 dsp kaart halen en emu x2 softsampler in combinatie met je sequencer naar keuze, bijvoorbeeld sonar 6. Dan kan je in principe de sound hebben van al die samplers.

31 Jul ’07 – 00:24
Formant
Formant

ja, ehm ook niet helemaal als je het specifiek hebt over de s950, gaat nog steeds namelijk om de converters, maar shit opblazen kan je idd met nog tig andere opstellingen.

31 Jul ’07 – 16:09
SmrildA
Smrilda

Logic heeft veel plug ins die de sounds van beplaade samplers geven.

Maar ontopic, welke machientjes zijn er nu nog wel aanwezig? (even edit op het eerste bericht lijkt mij het makkelijkst)
En waarom gaat alles weg aan 270 euro en gaat de s950 nu voor 230? (of bedoelde je 270 per apparaat?)
Fotootjes werken ook altijd.

4 Aug ’07 – 12:44
Formant
Formant

lol, ja ben in mindere mate aanwezig op dit forum, de s950 is er nog kan weg voor 220 euro. De prijs van 270 was om beide als optie in een koop te doen, niet los. foto wil ik wel mailen dus pb maar

4 Aug ’07 – 15:59
Xwisit
Xwisit

Logic heeft veel plug ins die de sounds van beplaade samplers geven

nooit, logic klinkt als logic. ssl duende en uad overshinen dat

6 Aug ’07 – 03:13
Formant
Formant

gitaar en mic modelers doen trouwens aardig goed, de asrx heeft de dp2 engine erin met een leuke modeler, das instant dirt of warm en gruizig, denk iig niet dat menig producert het verschil hoort samen met de sigma delta converters die erin zitten. Kan je ook aanraden om wat met amplitube te pielen, doet ook wonderen. SSL duende ken ik niet, althans, niet mee getoyed maar de uad’s wel, nadeel daarvan is de beperkte dsp kracht, dus dat je er al snel 2 nodig hebt en voor de audiofielen; veel gebruik van uad klinkt ook uiteindelijk ook als uad, maar geen van beide geven “dat” effect eigenlijk.

6 Aug ’07 – 03:42
Xwisit
Xwisit

hangt ervan af welke plug ins van uad gebruikt, sinds je verschillende namaak modellen hebt. Je hebt Neve, Fairchild, Helios, LA-2A, Precisions en de Pultecs en nog meer. Deze klinken allemaal anders en gebruik van meerdere verschillende kan meestal al die sound berijken die populair is in de hiphop. De solid state logic stereo bus compressor klinkt ook best goed vergeleken met de honderdduizend boards, komt niet in de buurt maar is wel goed voor iets van zo een prijs in slechts een 19" inch rack dsp unit.

8 Aug ’07 – 05:07