reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Tuplad
Tuplad

Mixtape van de Hasseltse emcee MIC.

Check het uit, you wont regret.

www.rapgeneration.net/mic

29 Jul ’08 – 12:59
Tuplad
Tuplad

32 views en niet eens een reactie :\

30 Jul ’08 – 18:09
Inf
Inf

Was niet echt mijn ding.

Vond het jammer dat er ook bestaande instrumentals tussen zaten (zonder credits overigens!!). En de vocals hadden er lekkerder in de mix mogen liggen (liggen er nu te duidelijk bovenop).

30 Jul ’08 – 23:10
SunTzu
SunTzu

Ja, watsop me dat spitten over Blue Sky Black Death beat zonder credits?

31 Jul ’08 – 10:05
bleek
bleek

die sticker rechtsonder is wel grappig

31 Jul ’08 – 10:31
Tuplad
Tuplad

Oei oei, excuses Het is een mixtape

31 Jul ’08 – 13:36
graffitidesign
Graffitidesi...

het graffiti lettertype op je hoes is lelijk jonguh

31 Jul ’08 – 14:33
Inf
Inf

Ik heb de diel met mixtapes nooti zo begrepen. En mixtapes die voor de helft uit eigen tracks bestaat al helemaal niet. Ik bedoel, neem 2 maanden extra de tijd. Vervang de instrumentals door eigen producties en hop…je hebt een album. En als je die tijd niet hebt…dan drop je minder tracks en maak je er een EP van. Maar dan is het wel eigen…en heeft het in mijn ogen meer waarde. Ook voor jezelf later.

Een emcee had een hele dope line over emcee’s en mixtapes. Little Brother of zo? Iets met ‘…dropping mixtapes, ýa’ll need to leave that stuff to the dj’s’.

31 Jul ’08 – 14:42
Raynor
Raynor

Waarom komt IEDEREEN met ‘mixtapes’ op internet.. Als je em dan nog op cassette zet ken ik het nog waarderen weetje..

31 Jul ’08 – 15:13
graffitidesign
Graffitidesi...

ik denk dat ik in mijn volgende post ook maar een beetje ga nuilen over waarom mixtapes en shit zodat ik er ook bij hoor

31 Jul ’08 – 15:17
Inf
Inf

Nee, nu ben je te laat Graffitideskundige

31 Jul ’08 – 15:53
graffitidesign
Graffitidesi...

jammer man, hoe kom ik dan in die hechte hijs familie?

31 Jul ’08 – 16:25
Tuplad
Tuplad

Ik heb de diel met mixtapes nooti zo begrepen. En mixtapes die voor de helft uit eigen tracks bestaat al helemaal niet. Ik bedoel, neem 2 maanden extra de tijd. Vervang de instrumentals door eigen producties en hop…je hebt een album. En als je die tijd niet hebt…dan drop je minder tracks en maak je er een EP van. Maar dan is het wel eigen…en heeft het in mijn ogen meer waarde. Ook voor jezelf later.Een emcee had een hele dope line over emcee’s en mixtapes. Little Brother of zo? Iets met ‘…dropping mixtapes, ýa’ll need to leave that stuff to the dj’s’.

Iedereen maakt zijn muziek en geeft het uit hoe hij wilt. Hij wilt muziek maken, hij wilt gevoelens brengen… hij heeft het gedaan. Wat maakt het uit of het een album is of mixtape is ? Het is muziek.

31 Jul ’08 – 16:42
Loki
Loki

Omdat mixtapes of bestaan uit de rotzooi die in de edittingroom bij de afvalbak terecht is gekomen, omdat het te wack is voor een echt album en dan als zoethoudertje voor de fans uitgebracht wordt of uit vlug bij elkaar geraapte troep over een zooi instrumentals omdat de artiest in kwestie niet de zin heeft om tijd, geld en energie in een volwaaridg album te steken, maar vlug vlug zoveel mogelijk props wil krijgen.
Vaak is het niet eens gemixt door een DJ met de nodige backspins, strakke overgangen, juggles, whatever, laat staan dat het op cassette staat (¾ weet niet eens meer wat een cassette is en waar de naam “mixtape” vandaan komt).
Als je gevoelens wilt brengen, doe je dat goed. Je gaat bij je meissie toch ook niet langs met wat in een vuilnisbak gevonden verlepte rozen en kleffe, uitgelopen chocolaatjes als je wilt laten zien dat je van dur houdt? Waarom wel zulke halfbakken acties tegenover je fans?

Word naar het “Y’all need to leave that stuff to the DJ’s”

31 Jul ’08 – 17:43
onrust
RIOT

wat een bs zeg
shit is hard of niet .

31 Jul ’08 – 18:26
Inf
Inf

wat een bs zeg shit is hard of niet .

Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen mixtape van een emcee gehoord die het verder dan ‘een keer vluchtig door skippen’ heeft gebracht (bij mij dan). Is idd promo materiaal in de vorm van een muzikale snelle hap.

@ Tuplad:
Ieder idd zijn eigen ding. En het is het goed recht van de artiest om het aan te bieden online…onder welke noemer dan ook. Maar dat betekend niet dat iedereen het dope vindt

31 Jul ’08 – 19:06
Tuplad
Tuplad

Omdat mixtapes of bestaan uit de rotzooi die in de edittingroom bij de afvalbak terecht is gekomen, omdat het te wack is voor een echt album en dan als zoethoudertje voor de fans uitgebracht wordt of uit vlug bij elkaar geraapte troep over een zooi instrumentals omdat de artiest in kwestie niet de zin heeft om tijd, geld en energie in een volwaaridg album te steken, maar vlug vlug zoveel mogelijk props wil krijgen.Vaak is het niet eens gemixt door een DJ met de nodige backspins, strakke overgangen, juggles, whatever, laat staan dat het op cassette staat (¾ weet niet eens meer wat een cassette is en waar de naam “mixtape” vandaan komt).Als je gevoelens wilt brengen, doe je dat goed. Je gaat bij je meissie toch ook niet langs met wat in een vuilnisbak gevonden verlepte rozen en kleffe, uitgelopen chocolaatjes als je wilt laten zien dat je van dur houdt? Waarom wel zulke halfbakken acties tegenover je fans?Word naar het “Y’all need to leave that stuff to the DJ’s”

Zoals ik in mijn vorige post al gezegd heb: fok wat het is, een mixtape of een album, het is MUZIEK. Gast had gewoon wat te zeggen maar heeft geen resources, wat moet je dan doen ? Wachten tot ze uit de lucht komen gevallen ? Hij zoekt een studio, hij spit zijn shit. Het draait natuurlijk nog altijd om geld hoe goed je productie is.

En dat gedoe van een meisje… lol. Ik zie geen verband tussen muziek maken en even “romantisch” doen. Ik snap wel wat je wilt bedoelen maar het is een zeer slecht en overdreven voorbeeld.

Btw, ik weet nog wel wat een casette is en van waar mixtape komt :D

@ Tuplad:Ieder idd zijn eigen ding. En het is het goed recht van de artiest om het aan te bieden online…onder welke noemer dan ook. Maar dat betekend niet dat iedereen het dope vindt

Jah natuurlijk, dat is geen probleem Maar het feit dat er enkel over productie wordt gesproken en alles wat niet met de inhoud te maken heeft is wel storend.

31 Jul ’08 – 20:48
Inf
Inf

1. Gast had gewoon wat te zeggen maar heeft geen resources, wat moet je dan doen ? Wachten tot ze uit de lucht komen gevallen ? Hij zoekt een studio, hij spit zijn shit. Het draait natuurlijk nog altijd om geld hoe goed je productie is.

2. Maar het feit dat er enkel over productie wordt gesproken en alles wat niet met de inhoud te maken heeft is wel storend.

1. Ja, is wel zonde tegenwoordig, dat alleen de dikte van de productie telt. Toch moet je een heel eind kunnen komen en dat is hier ook zeker het geval. Het feit dat het hier gepost wordt zorgt ervoor dat mensen feedback geven. Vandaar mijn comment over de mix van de vocals.

2. Ik ben persoonlijk meer een productie man De intentie van de emcee is goed, hij komt oprecht over op de mic en zijn flow is aardig. Wat ik een beetje mis is een scherp randje aan de dingen die hij zegt. Ik bedoel hiermee niet dat hij ineens met lompe dingen moet komen, maar meer iets onverwachts.

Ik zou zeggen. Een goede beatcreator zoeken en met een eigen release komen. Succes!

31 Jul ’08 – 22:29
onrust
RIOT

wat een bs zeg shit is hard of niet .
Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen mixtape van een emcee gehoord die het verder dan ‘een keer vluchtig door skippen’ heeft gebracht (bij mij dan). Is idd promo materiaal in de vorm van een muzikale snelle hap

ja dat komt waarschijnlijk meer omdat jij dat soort rap niet digged, dat heeft niet zoveel met die instrumentals te maken, i bed.

31 Jul ’08 – 22:53
Tuplad
Tuplad

1. Gast had gewoon wat te zeggen maar heeft geen resources, wat moet je dan doen ? Wachten tot ze uit de lucht komen gevallen ? Hij zoekt een studio, hij spit zijn shit. Het draait natuurlijk nog altijd om geld hoe goed je productie is.2. Maar het feit dat er enkel over productie wordt gesproken en alles wat niet met de inhoud te maken heeft is wel storend.
1. Ja, is wel zonde tegenwoordig, dat alleen de dikte van de productie telt. Toch moet je een heel eind kunnen komen en dat is hier ook zeker het geval. Het feit dat het hier gepost wordt zorgt ervoor dat mensen feedback geven. Vandaar mijn comment over de mix van de vocals.2. Ik ben persoonlijk meer een productie man De intentie van de emcee is goed, hij komt oprecht over op de mic en zijn flow is aardig. Wat ik een beetje mis is een scherp randje aan de dingen die hij zegt. Ik bedoel hiermee niet dat hij ineens met lompe dingen moet komen, maar meer iets onverwachts. Ik zou zeggen. Een goede beatcreator zoeken en met een eigen release komen. Succes!

Aight man, gelijk hebde Bedankt!

31 Jul ’08 – 23:37
Inf
Inf

ja dat komt waarschijnlijk meer omdat jij dat soort rap niet digged, dat heeft niet zoveel met die instrumentals te maken, i bed.bq.

Verkeerde bed Sean Price vink geniaal. Maar die mixtape was echt te afgeraffeld. Zelfde geldt voor Copywrite en Rustee Juxx.

1 Aug ’08 – 09:13
ZiekeSais
ZiekeSais

heb de tape niet gechecked… heb een hekel aan mixtapes en hoor vrijwel nooit een goeie. wat inf zegt dus…

1 Aug ’08 – 12:13
onrust
RIOT

ik vind het wel goed klinken…

1 Aug ’08 – 18:43
onrust
RIOT

volgens mij zijn nederlanders gewoon zeikerds eerste klas, er moet altijd wel iets gevonden worden waar op gezeken moet worden, als je hier een track zou zetten zouden 4 van de 5 negatief zijn, zou je die zelfde track op een amerikaanse site zetten zou je respect zien zou dit het omgekeerde zijn…

gast [ mic ] ik heb net je tape gechecked en klinkt gewoon nice tuurlijk wat dingen die beter zouden kunnen maar overall gewoon dope.

1 Aug ’08 – 18:54
graffitidesign
Graffitidesi...

ik ga geen enkel nummer luisteren, en dat alleen maar door je lelijke hoes.

1 Aug ’08 – 19:08
Loki
Loki

Zoals ik in mijn vorige post al gezegd heb: fok wat het is, een mixtape of een album, het is MUZIEK. Gast had gewoon wat te zeggen maar heeft geen resources, wat moet je dan doen ? Wachten tot ze uit de lucht komen gevallen ? Hij zoekt een studio, hij spit zijn shit. Het draait natuurlijk nog altijd om geld hoe goed je productie is.

Ow? En werken is tegenwoordig geen optie meer? Of met de gebrekkige middelen die je hebt iets dopes maken door er echt tijd in te stoppen? Met tijd en aandacht kom je vaak zelfs verder dan door er simpelweg een bak geld tegenaan te pleuren…

1 Aug ’08 – 19:20
Tuplad
Tuplad

volgens mij zijn nederlanders gewoon zeikerds eerste klas, er moet altijd wel iets gevonden worden waar op gezeken moet worden, als je hier een track zou zetten zouden 4 van de 5 negatief zijn, zou je die zelfde track op een amerikaanse site zetten zou je respect zien zou dit het omgekeerde zijn…

/agree

7 Aug ’08 – 13:53
Tuplad
Tuplad

Mayne fok it… jullie zijn echt wel “hip hop” hier.

Cover staat jullie niet aan, “mixtape”/“album” staat jullie niet aan… geen enkele track beluisterd maar toch zoveel commentaar ? fok dit.

7 Aug ’08 – 15:12
graffitidesign
Graffitidesi...

yeah fok dit, als je zo gaat doen moet je je shit gewoon voor jezelf houden en t vooral niet op een forum droppen, deel het dan gewoon uit op straat ofzo.

pz

7 Aug ’08 – 16:26