reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

review Edo Maajka - Balkansko A Naše

icon
8 Jul ’08 – 10:43 - Witflits - 4 reactie(s)

Edo Maajka is al jaren de populairste rapper van de Balkan. Zijn debuut verscheen in 2002 en recentelijk bracht de Bosniër zijn vierde soloalbum uit. 'Balkansko A Naše' is naar eigen zeggen een cd die het geluid van hiphop uit de jaren '90 terug moet brengen.

pervertmuzik
pervertmuzik

Edo is een van de dopste rappers in dat stukje Balkan.

Jammer dat je het niet verstaat, maar zijn zinsopbouw in het Servo/Kroatisch met Bosnisch accent, is SUPERB…
Zijn teksten gaan wel degelijk ergens over, maar helaas kom je met een woordenboekje of internet vertaling niet heel erg ver!
Dat is namelijk letterlijk vertaald, en begrijp je de " verborgen " boodschappen toch niet als je de mentaliteit, gebruiken, historie van voormalig Joego niet kent!!! Lijkt me logisch, niet?!

bijvoorbeeld: " Balkansko a Nase " betekent letterlijk vertaald : van de Balkan maar van ons… en is afgeleid dan wel een perciflage van/op een slogan van een voormalig Joegoslavisch bier merk!!! MB!!!

ik vindt het wel dope dat deze CD op deze manier onder aandacht gebracht wordt. Jammer dat er heel weinig mensen wat aan hebben daar ze de taal niet verstaan.

peace,

Nikes.

11 Jul ’08 – 23:33
Bruin
Ludo Anders

Ik heb hem iig al besteld, dude maakt dope shit

12 Jul ’08 – 05:34
Witflits
Witflits

@ Nikes.

vind het zelf ook jammer, aangezien de mensen die hem wel verstaan altijd positief zijn over Edo.
Dat ik geen enkel detail van zijn tekst begrijp heb ik ook wel vermeld.
Jammer dat binnen hijs niemand die taal verstaat, zou het stuk makkelijker maken om wat zinnigers erover te zeggen.

12 Jul ’08 – 12:14
jizz
jizz

edo maajka is de fucking shit
HEEEEE NEMOJ JEBAT ME JEDNOG DA NA CADA JA CU SJEBAT TE
SVE SE VRACA SVE SE PLACA MAJMUNE, JEBAT CU TI MATER 1, 2, 3 GODINEEE

dit album moet ’k nog checken, maar koolade is dé fucking shit!!!!!!
beautiful van masta ace, moet een van de gruwelijkste beats zijn van afgelopen jaren!

17 Jul ’08 – 16:51