reviews interviews galleries videos forum members login signup
438 bezoekers en 3 leden online.
JST, livio, NovaChe
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

review Lange Frans & Baas B - Verder

icon
23 Jun ’08 – 08:42 - Guanita - 17 reactie(s)

Zowel op persoonlijk en muzikaal vlak hebben Lange Frans en Baas B na hun vorige album veel voor de kiezen gekregen. De landelijke hiphop populatie wordt steeds bewuster, waardoor de eisen van het luisterend oor ook wat groter worden. Na het luisteren van eerste single 'Kamervragen', waarop het duo op een pianobeat van Georgio Tuinfort brandende vragen afvuurt op politieke figuren, lijken Lange Frans en Baas B hun moppie-hip-poppie-tijd voorbij te zijn gegroeid met hun nieuwe album 'Verder'.

sonar
sonar

ff serieus; waarom zet HIJS altijd recensies van dit soort cd’s op de site? Gaat nergens over. Niemand hier gaat die cd kopen, iedereen weet dat ie kut is en niemand hier is de doelgroep dus frans en baas boeit t ook echt niet

24 Jun ’08 – 09:54
Christov
Christov

als ze een cd als dit kut recenseren komt dees alleen des te meer underground over sonar…begrijp dat nou

24 Jun ’08 – 10:02
Shelter
Shelter

word@sonar… sla die shit over en ga vcoor de recensies die men wel wil horen, er wordt genoeg dope shit uitgebracht.

24 Jun ’08 – 13:03
Yid
Yid

ff serieus; waarom zet HIJS altijd recensies van dit soort cd’s op de site? Gaat nergens over. Niemand hier gaat die cd kopen, iedereen weet dat ie kut is en niemand hier is de doelgroep dus frans en baas boeit t ook echt niet

altijd? 8 van de 10 recensies zijn niet bekende releases.

24 Jun ’08 – 18:06
Shelter
Shelter

ja maar hij heeft wel een punt in de zin van dat deze cd door vrijwel niemand heir gewaardeerd/gekocht wordt… dan kan je beter die ruimte benutten voor reviews die er wel toe doen…los van of mensen het vet vinden. Dit is gewoon open deur intrappen.

24 Jun ’08 – 18:21
sonar
sonar

ok altijd is zwaar overdreven. Ik overdrijf altijd

Helft vd releases ken ik idd niet
maar er komen met enige regelmaat releases van pop acts voorbij. Daar vallen imo ook recensies van 50 & zn vrolijke vriendjes en kanye west, Yes-R etc. onder.

Zie het nut niet om op een pure underground site recensies te schrijven van 100% mainstream cd’s en dan helemaal als die recensies geschreven worden op zo’n quasi serieus toontje terwijl iedereen allang weet dat t een kutcd is en toch niemand em gaat checken

25 Jun ’08 – 00:32
ViciousOne
Vicious One

Spijtig, maar er zit geen progressie in. Heb toch maar de moeite genomen om ’m helemaal af te luisteren. Beetje hetzelfde verhaal als met Brainpower die ooit fresh binnenkwam en daarna verviel in zeer eentonige concepten die je van mijlenver ziet aankomen.

26 Jun ’08 – 16:04
Christov
Christov

wanneer zijn lange frans en baas b ‘fresh’ geweest?

26 Jun ’08 – 16:08
ZiekeSais
ZiekeSais

spitt battles… die straatremixes waren ook koning en laatst had lange nog een gruwelijke track op lijn 5. ze kunnen t zowiezo

26 Jun ’08 – 16:10
ViciousOne
Vicious One

Idd…

Laat dat clubje van destijds (D-men setting) nog een keer bij elkaar kruipen voor een album vol bangers en je maakt ook kassa, maar schijnbaar zit dat er niet meer in.

26 Jun ’08 – 16:22
Christov
Christov

k heb t altijd kut gevonden persoonlijk, bij spittbattles ook al…vond heel die spittbattles zwaar frikandel maar das ander punt…dit soort muziek verrast me niet van die 2

26 Jun ’08 – 16:49
ZiekeSais
ZiekeSais

nee verassend is dit niet… maar zeggen dat de heren geen skills hebben is gewoon onzin.

26 Jun ’08 – 20:28
dannymolle
knowledge-

kwou net zeggen, technisch gezien kunnen ze best hard komen…dat ze het nooit doen is hun probleem mgoed

het is dan ook wel een beetje kinderachtig om een cd zo de grond in te trappen terwijl dit totaal niet de doelgroep is..als het album voor de tienerdisco bedoeld is laat em daar dan

/edit

niet te verwarren met sympathie, want ik vind ze over het algemeen ook wack.

26 Jun ’08 – 22:09
The Biz
The Biz

Verder het land uit AUB.

6 Jul ’08 – 21:50
Bruin
Ludo Anders

Dikke kingplaat dit, van begin tot eind dikke classics. Meteen besteld ook.

Ofja ik heb het eigenlijk over de nieuwe plaat van Beck maar ik denk dat het weinig zin heeft om daar een topic over te openen op HIJS

6 Jul ’08 – 23:01
bleek
bleek

Dikke kingplaat dit, van begin tot eind dikke classics. Meteen besteld ook.Ofja ik heb het eigenlijk over de nieuwe plaat van Beck maar ik denk dat het weinig zin heeft om daar een topic over te openen op HIJS

\
hehehehe, als je wilt dat mensen dit echt lezen post dan maar bij Immortal Technique denk ik

7 Jul ’08 – 09:35
leba
leba

volgens mij komt het door baas b, zn flow is zow k*t dat ook die van lange achteruit gaat. Lange heeft volgens mij wel wat meer in zn mars dan deze cd. k vind al die featurings van lange vaak best wel dope en zn solo tracks zijn beter dan die van baas. bewijs?
check dan http://www.langefransenbaasb.nl/#/muziek en selecteer creme de la creme, ft OFAH

7 Aug ’08 – 11:53