Brasco, Brigadier, de koe is dik en wit, DaveHunter, Def Enter, Eppo, Fizzle, FL, Goudvis, Heaps, Monn-E, JPK, Jurian, Carlos, Krimi, Kutjong, LastDisciple, Lepricon, listig, livio, Loki, lostsun, Murph, Nielsonwheels, Nikkita, 013HIPHOP, Overgewicht, Perpet, RaRa, RebelNo1, Rik, Scraffitio, Shelter, SpoorlooZ, SunTzu, Tfoe, DJ Tkillah, Tystar, UrbanSound, warhead, zombified
vind het wel een dope nummer, clip is ook wel cool
snap alleen niet waarom brain altijd een shot moet hebben waarin hij alleen met zijn kop in die bolle camera moet shinen
Beat is wel nice ja,… maar die stem van die gast. Pfff kan er niet langer dan een minuut naar luisteren.
wel weer een dope nummer van brainweer? wanneer was de laatste keer dan?
wat een jinx is was wel aardig…. wanneer was dat? ![]()
wat een jinx is was wel aardig…. wanneer was dat?wel weer een dope nummer van brainweer? wanneer was de laatste keer dan?
2001 ![]()
Ik vind die track wel dik en clip ook zeker als je het vergelijkt met datgeen wat hij de laatste paar jaar heeft uitgebracht
Brainpower met twee nieuwe albums het theater in
Uitgegeven: 28 februari 2008 11:11
AMSTERDAM–Brainpower begint het jaar ambitieus. Binnen een maand tijd begint de rapper aan een theatertoer en brengt hij twee studioalbums uit.
Dat heeft het management van de 32-jarige Brainpower donderdag laten weten.
Samen met zijn vaste dj TLM reist Brainpower, die als Gert-Jan Mulder werd geboren, vanaf 22 maart langs theaters in onder meer Hengelo, Leiden en Venlo. Zijn albums ‘Hart’ en ‘Hard’ liggen vanaf half april in de winkel.
Aan de twee platen, die als dubbelalbum worden verkocht, werkten gastartiesten mee als Freek de Jonge, Hind, Candy Dulfer en The Partysquad.
Beat + scratch refrein is een zware Premo rip-off maar er zullen velen zijn die graag zo’n beat op hun album willen hebben. Vind hem ook zeker wel lekker, vooral die horns. Gaat wel snel vervelen. Ook nie echt een tekst om nog eens terug te luisteren.
Er zijn talloze artiesten die zo’n refrein hebben en Brain wordt weer beticht van een Premo-rip off, hmmm.
Maar goed, ik zie hetzelfde gebeuren als bij Pro. Toen reageerde het overgrote deel hiero ook enthousiast, maar de rest van z’n album viel uiteindelijk tegen.
PERSBERICHT:
Vriend Freek De Jonge inspireerde Brainpower om jarenlang na zijn deelname aan theatergroep ‘Made In Da Shade’ dit seizoen terug te keren naar het theater. Hij kan putten uit meer dan 5 albums eigen repertoire en neemt de bezoeker mee naar zijn wereld: de ultieme combinatie van gevoel, analyse, ritme en taal. Een muzikaal verhaal met herkenbaarheid voor iedereen. Brainpower zal met zijn vaste dj TLM langs 22 theaters in Nederland gaan. De tour gaat vlak voor 2 nieuwe albumreleases op 22 maart van start in Theater de Kattendans.
Half April verschijnen er twee splinternieuwe Brainpower albums, getiteld ‘Hart’ en ‘Hard’. Zijn 4e en 5e studio albums komen tegelijk uit en zijn verpakt als dubbelaar. Hip Hop veteraan Brainpower trekt op dit dubbelalbum-project zijn melodieuzere materiaal en zijn befaamde braggin’ & boast kant uit elkaar.
Op ‘Hart’ komen thema’s langs zoals woede, angst, hoop, pijn, geluk en verschillende vormen van liefde. Het begrip/woord ‘Hart’ vormt conceptueel de rode draad. Er zijn gastoptredens variërend van Freek De Jonge, Hind en Candy Dulfer tot dj’s TLM en All Star Fresh.
Op ‘Hard’ staat de hardere kant van Hip Hop centraal. Van tradioneel MC werk en battle raps op rauwe beats tot club bangers in alle vormen en maten. Hier wordt het begrip/woord ‘Hard’ op verschillende manieren benaderd. Gastartiesten zijn Dicecream, T-Slash, The Partysquad en rap-sensatie Sjaak.
De uitermate sterke MC staat zowel bekend om zijn onnavolgbare woordengoochelarij als om zijn ongekend unieke verwoording van diepe en voor iedereen herkenbare emoties. Brainpower: “Op Hart gaan de lyrics grotendeels over verschillende gevoelens, levenservaring en over mijn liefde voor muziek en Hip Hop in het bijzonder. Productioneel hoor je hier vooral mijn voorliefde voor Funk, Jazz, Electro en Soul terug. Op ‘Hard’ heb ik me voornamelijk laten inspireren door de meer traditionele Hip Hop zoals je die vandaag de dag wat minder hoort en ben hierin zowel verbaal als muzikaal echt tot het uiterste gegaan.”
De productie is in handen van TLM, Oh Jay, Reverse, QF, Tease, Gaspard De La Nuit, SirOJ, Thomas Bank, Big2 en Brainpower. De eerste videoclip ‘Eigen Werk’ featuring TLM is vanaf vandaag op Brainpower’s Youtube pagina te zien. De eerste officiële single en tweede clip zullen snel volgen.
TLM : “Brainpower is de beste all round MC in Nederland en dat laat hij op deze twee platen duidelijk horen. Dit dubbelalbum bevat voor mij de essentie van Hip Hop
Oh Jay weet inderdaad vaak wel erg vet werk af te leveren, wat dan weer vernacheld wordt door Brain die er zielloos overheen spit alsoffie een boodschappenlijstje opleest (was met Pro ook bijvoorbeeld). Bij deze track heb ik weer dat de beat vele malen doper is dan de vocals. Brain zegt wel dat hij zijn hart in de muziek stopt, maar ik hoor het toch echt niet terug…
Ik vind dit best tof, helaas is breenpauper wel weer graatloos genoeg om zoiets niet als single uit te brengen
Brain zegt wel dat hij zijn hart in de muziek stopt, maar ik hoor het toch echt niet terug…
scherp…
die ingestudeerde danspasjes en handgebaren van hem zijn echt te corney. volgens mij wil brain met dit album teruggaan naar de hiphopsound die hij gaandeweg kwijtgeraakt is. maar ik geloof hem niet en vind het zielloos klinken. hij is beter dan het gros van de rappers in nederland, maar ik voel hem gewoon niet. daarbij komt hij over alsof hij te graag wil.

Hind