reviews interviews galleries videos forum members login signup
264 bezoekers en 5 leden online.
Lepricon, RIOT, RaRa, Rik, Robin
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Brand
Brand

Bijna twee jaar na de oprichting van de Udense rapgroep Etnikz is het dan zover: het debuutalbum ‘De Tijd Is Rijp’ wordt uitgebracht. Het album zal 23 november op internet verschijnen en dus gratis te downloaden zijn op www.etnikz.nl. Dit wordt op diezelfde dag gevierd met een releaseparty in cultuurpodium De Pul in Uden. Tijdens deze avond zal er een loadpoint aanwezig zijn, waar men de cd gratis kan ophalen. Hiervoor hebben zij alleen een usb-stick of mp3speler nodig.

Het album is een plaat geworden met veel variatie aan beats, stijlen en onderwerpen. De tracklist varieert van harde bangers tot gevoelige tracks en van rustige laidback tot maatschappijkritische nummers . De tracks hebben echter wel allen gemeen dat ze recht vanuit het hart zijn geschreven met een oprechte liefde voor muziek.
Op het album zijn zowel samenwerkingen te vinden met artiesten binnen als buiten de woonplaats. Naast Brand en Seip, de leden van Etnikz zelf, zijn de rappers D-Zyple, Dubbel D en Thomba Artz en zanger Max op diverse nummers van de partij. De producties worden geleverd door Tha 9deez uit Rotterdam, Rauf uit Nijmegen, El-One uit Gent (België), Mastawilla uit Amsterdam en tenslotte door Brand en Seip zelf. De cuts op het album worden verzorgd door de Udense DJ Braight en DJ D-Incredible uit Nijmegen. Laatstgenoemde neemt eveneens, samen met Rauf, het afmixen van de plaat voor zijn rekening.
Ondanks deze grote variatie aan artiesten, stijlen en onderwerpen, is het hele team er toch in geslaagd al deze elementen combineren tot een eenduidig product: een eerlijke, samenhangende plaat met de gewenste variatie voor iedere luisteraar.

Tracklist:
1 De Tijd Is Rijp (prod. Brand)
2 Haat Me Nu Maar (prod. Tha 9deez)
3 Littekens (prod. Tha 9deez)
4 Een Visie ft. Thomba Artz (prod. Rauf)
5 Laatste Levensdag (prod. Tha 9deez)
6 Wat Zou Jij Doen (prod. Rauf)
7 Vroeger ft. D-Zyple (prod. Tha 9deez)
8 Eva (prod. Seip)
9 Voor Jou (prod. El-One)
10 Eigen Weg (prod. Rauf)
11 Die Vrouw ft. Max (prod. Tha 9deez)
12 Begrijp Me Nooit (prod. Tha 9deez)
13 Interlude Thomba Artz (prod. Mastawilla)
14 Overname ft. D-Zyple & Dubbel D (prod. Rauf)

Nogmaals de downloadlink: www.etnikz.nl

Peace!

28 Nov ’07 – 19:02
Brand
Brand

Niemand?

13 Dec ’07 – 01:44
Christov
Christov

dacht ik al topic over

13 Dec ’07 – 09:42
Brand
Brand

Volgens mij niet, want het is de plaat van mijn crew en voor zover ik weet heb ik maar 1 topic gepost

13 Dec ’07 – 13:53