broodkorst, de koe is dik en wit, DjD-Incredible, Godsson, Kiesahstadt, Loki, RIOT, Proche, Soptimus, Rusp, 0RuSt76, Scraffitio, Shelter, Stone A Pig
Op 7 december verschijnt op Top Notch schijnbaar uit het niets een nieuw Extince album. De titel van het 12 nummers tellende album is Toch?, het favoriete stopwoordje van de Exter-o-naldus. Toch? is de echte opvolger van 2e Jeugd uit 2003.
Daar is ie weer! State hoorde al wel goede verhalen over de eerste single van het album, Repper-de-Klep. De titel is een verwijzing (maar geen cover van) naar Danny Boy’s gelijknamige rapnummer uit 1980. Ook bevat het album een nieuwe possecut (N.L.) met een nieuwe lichting Nederlands talent. Producties zijn onder meer van Soulsearchin’, Presto, Dr. Moon, Terilekst, Y’skid, de Duitse producer Bugi, Daze en D-Lux.
Andere tracks zijn Witte Piet, waarin Ex verhaalt over een oude vriend die een traject van zelfvernietiging afliep. En Zo Geschiedde is een terugblik op de periode tussen Ex’ prille begin als gedreven Engelstalige mc en Spraakwater, het startschot van zijn Nederlandstalig succes. “Ik ben er fulltime mee bezig, in de zin van: ik heb geen andere job ernaast. Maar ik ben niet dagelijks van 8 tot 5 bezig met muziek”, aldus Extince in het begeleidende persbericht. “Het is ook wel eens leuk om te genieten van m’n gewone leven, gewoon Peter Kops en niet Extince. Zodra ik de smaak te pakken heb om een album te maken dan ga ik daar dan weer helemaal in op.”
Extince – Toch? tracklist:
01. ?!
02. Repper-De-Klep
03. Lois
04. Ik Weet Jij Houdt Van Hem
05. Iedere Dag
06. 5 %
07. (N.L.) Nwe Lichting
08. Wee Toch..
09. Witte Piet
10. En Zo Geschiedde
11. Ken Je Frank?
12. Knop Om
Tsja heb extince nooit geweldig gevonden dus denk dat dit ook niet echt iets voor mij zal zijn. Maar goed als alle reacties straks overdonderend zijn zal ik het ook checken
Ik vind extince nog steeds de king, 2e jeugd viel een beetje tegen maar dat kwam voornamelijk door de beats vond ik (tekstueel mss wel zijn sterkste plaat)
Ik vind extince nog steeds de king, 2e jeugd viel een beetje tegen maar dat kwam voornamelijk door de beats vond ik (tekstueel mss wel zijn sterkste plaat)
Vind ik inderdaad ook. Ik weet helemaal geen zak van HipHop, maar Extince heeft de beste flow van Nederland en z’n teksten zijn koninklijk. Alleen die beats van 2e Jeugd vond ik inderdaad ook niet veel, daarom luister ik die bijna niet. Veel te rommelige beats.
Z’n eerste 2 albums waren gewoon allebei meesterwerken.
Ik ga deze zeker downloaden, als ik die gast alleen maar hoor is ’t al vet.
Hoezo is ‘Toch?’ het stopwoordje van Ex. Volgens mij was het ‘Jeweettoch?’ en door hemzelf verbasterd tot iets mummelends als ‘Jwttoch?’.
‘Toch?’ is gewoon een subliminal message: als je het leest dat denk je aan TopnOtCH. ![]()
Waddup, de man is terug hoor en hij heeft schijt
De Juf die vond mij op jonge leeftijd, altijd al een strak joch, en nu HIJS nog… ![]()
Kom op. De prins is terug uit het niets! Ik had gehoopt op een album in 2008 maar hij dropt ‘m gewoon over een maand al. Hoe vet! Veruit de beste MC van Nederland. Ik vond 2e jeugd een prima plaat. Heel divers en anders t.o.v. ’Binnenlandse Funk’ en ‘Vitamine E’. Hij mag me verrassen met deze.
Enige minpunt bij voorbaat: 12 tracks. Maarja..
binnelandse funk was trowuens de eerste nederlandstalige cd die ik had gekocht..
maar toen ontdekte ik de osdorp posse, wat ik vele male doper vond, brainpower ook , en de top notch line up
binnelandse funk was trowuens de eerste nederlandstalige cd die ik had gekocht.. maar toen ontdekte ik de osdorp posse, wat ik vele male doper vond, brainpower ook , en de top notch line up
als je osdorp doper vindt dan is dat gewoon een hele andere smaak. breintje daarintegen boven de Exter plaatsen begrijp ik niet.
binnelandse funk was trowuens de eerste nederlandstalige cd die ik had gekocht.. maar toen ontdekte ik de osdorp posse, wat ik vele male doper vond, brainpower ook , en de top notch line up
Als je de reacties overal leest op dit nieuws valt toch wel op hoeveel krediet hij heeft bij de massa. Voor velen is jou quote heel herkenbaar. Mijn eerste NL Hip Hop album was ook Binnenlandse Funk. Daarna idd ook ‘Vlijmscherp’ van Osdorp Posse gecheckt en daarna de Spookrijders. Extince sloeg toen gewoon heel erg aan. Die berg fans die hij heeft opgebouwd raakt ie nooit meer kwijt.
O, o wat kijk ik uit naar deze release.
Waddup, de man is terug hoor en hij heeft schijtDe Juf die vond mij op jonge leeftijd, altijd al een strak joch, en nu HIJS nog..
hehe.
Maar zwaar benieuwd die lauwigheid van de exter blijft boeie…niemand kan zo zwaar nonchalant en flowend spitte als de ex…
Ja, dat kan en z’n stopwoordje is gewoon Ja tooooch. Oftewel Toch.
En iedereen die Extince niet de beste van Nederland vindt is ziek.
ik zie echt reikhalzend uit naar deze shit, loop er al twee dagen mee in mijn hoofd en luister niets anders meer dan zijn 3 vorige albums…ben echt benieuwd
ik zie echt reikhalzend uit naar deze shit, loop er al twee dagen mee in mijn hoofd en luister niets anders meer dan zijn 3 vorige albums…ben echt benieuwd
Ja toch, keb zelf die REpper De Klep (zie Ex tracklist) van Danny Boy helemaal uitgekeken op YouTube;
Moet toegeven dat deze shit van 27 jaar geleden!!!!!! doper is dan veel artiesten die NU met een nummer komen.
Ja, dat kan en z’n stopwoordje is gewoon Ja tooooch. Oftewel Toch.En iedereen die Extince niet de beste van Nederland vindt is ziek.
Hij heeft het verbasterd tot ‘Wee Toch’…
Zet die kids van je achter de pc en laat ze dit zienik zie echt reikhalzend uit naar deze shit, loop er al twee dagen mee in mijn hoofd en luister niets anders meer dan zijn 3 vorige albums…ben echt benieuwdJa toch, keb zelf die REpper De Klep (zie Ex tracklist) van Danny Boy helemaal uitgekeken op YouTube;Moet toegeven dat deze shit van 27 jaar geleden!!!!!! doper is dan veel artiesten die NU met een nummer komen.
Ah gut op de dag dat ik mn 19e levensjaar in ga. Mooi verjaardagskado.
Op de dag dat ik mijn 23ste levensjaar in ga. Mooi verjaardagscadeau…
binnelandse funk was trowuens de eerste nederlandstalige cd die ik had gekocht.. maar toen ontdekte ik de osdorp posse, wat ik vele male doper vond, brainpower ook , en de top notch line upAls je de reacties overal leest op dit nieuws valt toch wel op hoeveel krediet hij heeft bij de massa. Voor velen is jou quote heel herkenbaar. Mijn eerste NL Hip Hop album was ook Binnenlandse Funk. Daarna idd ook ‘Vlijmscherp’ van Osdorp Posse gecheckt en daarna de Spookrijders. Extince sloeg toen gewoon heel erg aan. Die berg fans die hij heeft opgebouwd raakt ie nooit meer kwijt.O, o wat kijk ik uit naar deze release.
jawel die raakt ie wel kwijt want na die osdorp posse heb ik nooit meer die extince cd aangezet, en die legt nu ergens, de verschillende odnerdelen versprijd, stof te verzameln