Begin of: Main content

Test 

Forum topic

[NL] Ja & Rusp - J A E N RUS P

Terug naar topic overzicht | Terug naar Forum Home
43 replies [Laatste bericht]
afbeelding van Rusp
Adept

Ja & Rusp hebben een nieuwe track gedropt: J A E N RUS P

De ubervette beat komt uiteraard van Zimmie. De cuts op de track zijn gedaan door niemand minder dan de Nijmeegse Dj D-Incredible.

Tsjek het nummer via deze link:

http://www.jaenrusp.nl/JAENRUSP.mp3

Veel luisterplezier en houd onze site in de gaten!

www.jaenrusp.nl

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

fris

afbeelding van Madd#C
Rookie

Hard hoor he, je wil natuurlijk wel strak zetten…

afbeelding van onrust
Diehard

klinkt wel dope.

die beat is hard!

afbeelding van Rusp
Adept

Thanks!

afbeelding van Nielsonwheels
Rookie

Ja erg dope! keep ’m coming

afbeelding van onrust
Diehard

De ubervette beat komt uiteraard van Zimmie.

fail…

die beat is gescot lol, klinkt als een beat die al bestaat…. ik dacht dat het een intrumental was.. kan ff niet op komen welk nummer ..

afbeelding van Rusp
Adept

Huh, waddup dan?

Beat is gewoon gemaakt door Zimmie: www.myspace.com/zimmiebeats

afbeelding van onrust
Diehard

oke dan heeft die de sample het zelfde geflipped… beat is hard props voor dat maar hij lijkt erggg veel op een beat die ken vandaar.

afbeelding van Rusp
Adept

Ben benieuwd, als je hem tegen komt, drop hem even.

afbeelding van Christov
Diehard

kjen die sample ook ja RIOT….beat klinkt niet verkeerd

afbeelding van Rusp
Adept

Yo,

iemand die beat met dezelfde sample al gevonden?

afbeelding van bleek
Adept

sorry maar Ja en Rusp kunnen mij niet overtuigen

afbeelding van pee
pee
Rookie

inderdaad, het blijven matige mc’s op een hier dope beat

afbeelding van Madd#C
Rookie

Leg dat es ff uit chef, qua inhoud is het niet heel diepgaand en qua zinsopbouw kan het ook nog wel wat beter maar verder is dit toch gewoon een dope frisse track, dat het je niet ligt aight maar waarom matige mc’s?

afbeelding van KISA
Rookie

matige mc’s is denk ik gewoon kwestie van smaak.. ik vind ze ook niet zo geweldig, klinkt voor mij iets te geforceerd..

cuts en beat maken de track.

afbeelding van pee
pee
Rookie

Leg dat es ff uit chef, qua inhoud is het niet heel diepgaand en qua zinsopbouw kan het ook nog wel wat beter maar verder is dit toch gewoon een dope frisse track, dat het je niet ligt aight maar waarom matige mc’s?

Rustig rustig…dat jij een fanboy bent, wil niet zeggen dat ik dat moet zijn..

Dit is inderdaad wel een frisse track, en ook zeker niet slecht. Maar Ja en Rusp behoren nou eenmaal niet tot de beste Nederlandse MC’s, net zoals je niet kunt zeggen dat Sparta bij de beste voetbalclubs van de eredivisie behoort…schnapte?

Ik vind dat de beat betere rappers verdient.

afbeelding van Madd#C
Rookie

Fanboy nogalliefst

Sparta heeft dus matige voetballers?

Verder zal iedereen het er over eens zijn dat ze niet de beste Nederlandse emcees zijn maar dat pretenderen ze dan ook niet.

afbeelding van pee
pee
Rookie

punt is duidelijk dus…

afbeelding van Bora
Adept

Verder zal iedereen het er over eens zijn dat ze niet de beste Nederlandse emcees zijn maar dat pretenderen ze dan ook niet.

vind je niet dat een muzikant/rapper/producer een beetje extra aan het kunst moet toevoegen om voor aandacht te vragen?

mischien ja, mischien nee….

ik maak persoonlijk ook muziek en zet het op myspace, maar tot dat ik ook 100% blij met wat ik doe ga ik niet shit posten of voor aandacht vragen.. ik zet’t op m’n page en als mensen het dope vinden is het ok, maar ik ga echt niet een nieuw topic maken als ik elke keer een track ‘uitbreng’… ik heb te veel respect voor de luisteraar om zo iets te doen.

maar dan kan je zeggen dat zonder internet fora je jezelf niet kan promoten, dus het is nodig… maar ik denk ook dat als iets ECHT goed is, dat het ook gewooon via via word of mouth style gewoon elke speaker binnen komt.

ik wil gewoon niet meer gestoord worden met matige muziek dat echt helemaal niets toevoegd aan het kunst, en dit is het beste exemplaar ervan… veel te saaie vocals op een beat die al 100x gemaakt is door 200 producers… voeg iets toe man, gebruik een live instrument, wat andere rhyme schemes, neem een andere producer, whatever…

that’s my 2 cents, sorry voor de eventuele gramatica fouten…. but i’m tryin!

afbeelding van Dja
Dja
Rookie

ik ga echt niet een nieuw topic maken als ik elke keer een track ‘uitbreng’… ik heb te veel respect voor de luisteraar om zo iets te doen.maar dan kan je zeggen dat zonder internet fora je jezelf niet kan promoten, dus het is nodig…ik wil gewoon niet meer gestoord worden met matige muziek dat echt helemaal niets toevoegd aan het kunst, en dit is het beste exemplaar ervan… veel te saaie vocals op een beat die al 100x gemaakt is door 200 producers… voeg iets toe man

Thnx voor je reactie Bora, maar dit is natuurlijk gelul over “respect voor de luisteraar”. Je hoeft het toch niet te checken of wel dan, laat het lekker links liggen. En toevoegen aan de kunst, jij vindt dit niks en dat is koel, wij vinden het tof geworden (we zijn pure hobby’isten) en that’s that. Aan de reacties te zien konden/kunnen sommige het wel waarderen en anderen niet, jij duidelijk niet dus hehe.

afbeelding van Bora
Adept

als je iets promoot gaan mensen het natuurlijk checken… daaarom heb ik het ook geluisterd.

een puur hobbyist zijn is leuk, maar dan moet je niet naar een hiphop forum gaan om complimenten proberen te vissen (en dan boos of cynicsch worden als mensen je shit niet diggen)… je gaat ook niet naar een exibitie van de kunst akademie om je hobby tekening van je kat op te hangen…

jawat zei het best toch? “zoals vrienden die zeggen je wacke shit te genieten liegen”… (of zo iets, ik weet het niet meer).

afbeelding van Dja
Dja
Rookie

een puur hobbyist zijn is leuk, maar dan moet je niet naar een hiphop forum gaan om complimenten proberen te vissen (en dan boos of cynicsch worden als mensen je shit niet diggen)… je gaat ook niet naar een exibitie van de kunst akademie om je hobby tekening van je kat op te hangen…jawat zei het best toch? “zoals vrienden die zeggen je wacken shit te genieten liegen”… (of zo iets, ik weet het niet meer).

Boos en cynisch. Bora, je slaat de plank helemaal mis. Ten eerste met je opmerking over “complimenten proberen te vissen” en je vergelijking met de kunstacademie.

Een topic openen als promotie, misschien hebben we het wel geplaatst om ook feedback te krijgen om beter te worden. Duidelijk dus dat jij het niks vindt en dat is prima, vind het al dope dat je de moeite neemt om te reageren. Jammer genoeg pak je het allemaal een beetje te serieus op.

afbeelding van Bora
Adept

je hebt gelijk dja, is sla de plank HELEMAAL mis en ik heb het helemaal verkeerd…

sorry!

afbeelding van Rik
Rik
Diehard

Doe niet zo moeilijk Bora.

afbeelding van Dja
Dja
Rookie

je hebt gelijk dja, is sla de plank HELEMAAL mis en ik heb het helemaal verkeerd… sorry!

Word.

afbeelding van nox
nox
Adept

bora spreekt waarheid

afbeelding van warhead
Diehard

misschien hebben we het wel geplaatst om ook feedback te krijgen om beter te worden.

http://hiphopinjesmoel.com/forums/1/categories/20

afbeelding van Rik
Rik
Diehard

bq. misschien hebben we het wel geplaatst om ook feedback te krijgen om beter te worden.http://hiphopinjesmoel.com/forums/1/categories/20

Vroeger was het zinvol om daar je tracks te droppen, nu kijkt er geen hond meer.

afbeelding van pee
pee
Rookie

Een topic openen als promotie, misschien hebben we het wel geplaatst om ook feedback te krijgen om beter te worden. Duidelijk dus dat jij het niks vindt en dat is prima, vind het al dope dat je de moeite neemt om te reageren. Jammer genoeg pak je het allemaal een beetje te serieus op.

Dat is zeker ook de reden dat die Ijstheep-topic een tijd terug telkens door jullie gekickt werd…natuurlijk keihard voor de kritische feedback, en niet omdat jullie geil zijn op een complimentje…

http://www.hiphopinjesmoel.com/forums/1/categor…

pip pip.

-edit: waarom zou Bora trouwens dat topic toendertijd hebben lopen kicken?–

afbeelding van Bora
Adept

Dat is zeker ook de reden dat die Ijstheep-topic een tijd terug telkens door jullie gekickt werd…natuurlijk keihard voor de kritische feedback, en niet omdat jullie geil zijn op een complimentje… http://www.hiphopinjesmoel.com/forums/1/categor… pip.-edit: waarom zou Bora trouwens dat topic toendertijd hebben lopen kicken?–

“waarom zou Bora trouwens dat topic toendertijd hebben lopen kicken?”

–omdat de jongens een volle (gedrukte) LP hadden gemaakt die toen de tijd niet genoeg attentie kreeg… ik zelf heb het niet gekocht (7.50 + verzendkosten is te duur voor amateur werk), maar ik weet hoe moelijk en lange process het is om een LP te maken, masteren, drukken, website maken, etc etc… maar topics gemaakt voor 1 (slechte) track heb ik geen respect voor.

afbeelding van ODB
ODB
Rookie

sla mn hengel aan de haak

zit een vis ni99uuuuuh

afbeelding van Christov
Diehard

als 7.50 plus verzendkosten te duur is voor een nl eigen beheer release snap ik goed waarom dr amper cd’s worden gekocht…damn wat een mindstate is dat

niet dat ik deze cd heb liggen, maar hooguit een 10tje voor een cd van eigen bodem is iets wat ik dr wel voor over heb als ik de muziek tof vind, maakt me geen reet uit hoe amateuristisch t dan is opgenomen etc.

afbeelding van Bora
Adept

christov, die nieuwe atmosphere album is 17 euro inclusief een fokking tshirt… dat zijn 2 lp’s (of 1 cd) helemaal prof. opgenomen, gemastered, etc etc…. ok, neem iets anders (want ik weet dat je geen atmos fan ben)…. ik neem een kijk bij sandbox… de nieuwe beatjunkies is 13 DOLLAR…. de nieuwe kool g rap 12 dollar… dat is rond de 7.5 euro voor namen die al dikke wortels hebben…. in mijn opinie is 10 euro voor een project als de ijsteep veels te veel… het moet gewoon een internet release zijn en als zip GRATIS gegeven… ja, gratis… of 5 euro tijdens een live show of bij een meeting/zuipfest etc etc….

“maakt me geen reet uit hoe amateuristisch t dan is opgenomen etc”–damn, had ik maar de geld om het makkelijk te weggeven voor mediocre shit.

afbeelding van Christov
Diehard

dat heeft meer te maken met de lage dollarkoers dan iets anders. een cd zal dja en rusp per stuk meer gekost hebben dan alle namen die jij net noemt. dus das een argument wat nergens op slaat

dat ik vorige zomer in tsjechie veel goedkope cds heb gekocht wil niet zeggen dat ik daardoor hier niks meer koop

afbeelding van onrust
Diehard

een album met eigen beats is een 10 tje waard …. nodoubt….

afbeelding van Loki
Rookie

christov, die nieuwe atmosphere album is 17 euro inclusief een fokking tshirt… dat zijn 2 lp’s (of 1 cd) helemaal prof. opgenomen, gemastered, etc etc…. ok, neem iets anders (want ik weet dat je geen atmos fan ben)…. ik neem een kijk bij sandbox… de nieuwe beatjunkies is 13 DOLLAR…. de nieuwe kool g rap 12 dollar… dat is rond de 7.5 euro voor namen die al dikke wortels hebben…. in mijn opinie is 10 euro voor een project als de ijsteep veels te veel… het moet gewoon een internet release zijn en als zip GRATIS gegeven… ja, gratis… of 5 euro tijdens een live show of bij een meeting/zuipfest etc etc….

Om maar even helemaal te vergeten dat de grootte van de oplage ook invloed heeft op de stuksprijs van zo’n schijfje ofzo… En nog wat factoren wat het mogelijk maakt om de namen die jij noemt voor die prijzen aan te bieden.

Maargoe…

Aan de andere kant is het ook weer zo dat het feit dat het “maar gehobby” is in principe absoluut geen excuus is voor middelmatigheid. Hooguit voor een mindere afwerking.

Een hele topic aanmaken voor 1 track is misschien wat overdreven. Maar soit, ik kan er niet van wakker liggen. Track zelf is wel ok, ik hoor toch iets vooruitgang in de MC’s, beatbakker heeft wel vaker samples gebruikt die elders ook voorkomen, maar op zichzelfstaand klinkt de beat wel tof. Nogal standaard misschien, maar ach, Frank!

afbeelding van KISA
Rookie

het moet gewoon een internet release zijn en als zip GRATIS gegeven.

haha zoals lagelanden platform bijvoorbeeld

en doe wat aan je lidwoorden bora hehe

afbeelding van Xwisit
Rookie

tfoe en dan geld ervoor vragen ook nog eens, gwoon gratis op internet zetten

k vondt de beat interessanter dan de teksten, en de beat vondt ik ook niet zo geweldig ofzo, was wel redelijk

afbeelding van Groesbeekterror
Rookie

toffe track mannen!

afbeelding van ZiekeSais
Rookie

ik vind t christelijk

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

ik vind t christelijk

flauw

afbeelding van mathijsdevries
Rookie

het is knallen met die shit ja….

…die gast is dik ja…

zijn die teksten serieus op papier gezet?

jammer want die productie vindt ik wel goed (ik herken de sample zo snel niet dus luister ik er zonder verder oordeel naar)

maar iedereen heeft recht om z’n tracks zo te maken als-ie zelf wil, beter dan alleen krietiek vanaf de zijlijn geven zoals ik nu doe.

afbeelding van ZiekeSais
Rookie

is ook flauw… beat is idd wel leuk.

ja en rusp vind ik wel ok… niet slecht maar ook niet de shit…

Begin of: Additional content