Begin of: Main content

Forum topic

198 replies [Laatste bericht]
afbeelding van JPK
JPK
Diehard

Waardeloos dat Yid en/of Rik niet reageren op opmerkingen van peeps. Forum heeft kennelijk geen prioriteit. Dat wist ik al, maar had gehoopt dat jullie de waarde van je community zouden herkennen. Lutsers.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Forum heeft enorm veel prioriteit maar ik kan me voorstellen dat het nu lijkt alsof dit nu niet zo is. Niet alle veranderingen zijn zichtbaar zo is er de afgelopen 3 weken gewerkt aan het migreren van ALLE topics sinds 2003 zodat het archief weer compleet is.

Een aantal klachten die ik hier lees zijn op dit moment niet te verhelpen omdat het keuzes zijn die gemaakt zijn en niet makkelijk zijn terug te draaien. Problemen zoals het niet kunnen aanmaken van een topic is een bug en die kunnen wel opgelost worden. Andere vragen zoals het kunnen verwijderen van je eigen post moet naar gekeken worden. Er is helaas heel veel achter de schermen gebeurt waardoor o.a. het forum heel veel vertraging heeft opgelopen. We hebben er toch voor gekozen om het forum te lanceren zodat iedereen er kon wennen en problemen konden melden.

Dat we niet altijd even snel reageren heeft te maken met het feit dat we ook wel eens op vakantie zijn en bezig zijn met de eerste editie van het nieuwe festival BoomDox etc.

Voor de mensen die geen topic kunnen starten: welke mogelijkheden heb je als je ingelogt bent? Zorgvlied legt het hier al goed uit hoe het werkt, maar dat lukt niet?

afbeelding van MC Escher
Rookie

"Komt door de koppeling met je Facebook account. Uitleg over de werking van deze koppeling staat in je profiel waar je de koppeling hebt gemaakt (profiel > bewerken > Facebook)."

BS ik heb geen facebook en ik zal ook nooit een marketingtool voor suckerberg worden. En nog steeds staat hier mijn inlog naam en niet mijn gekozen naam. En waar is trouwens de privacy verklaring dat facebook via jullie cookies op mijn pc zet die mijn surfgedrag gaan tracken. En waar is de mogelijkheid dit uit te zetten. Ik houd van mijn privacy en ik kom op hijs en wil dus niks met faceboek te maken hebben. Ik heb jullie ook nooit toestemming gegeven om mijn gegevens aan derden te geven. (is volgens NL strafbaar, maar dankzij EU geneuzel grijs gebied)

Dat de site traag is is logisch. 99 requests. 40 stylesheets en 40 javascripts. Een server kan maar een x aantal requests aan waardoor je nu snel op de max zit. Alles moet in 1 stylesheet kunnen en 1 a 2 javascripts. Nu zijn het zoveel files dat het 5 seconden duurt en dat is alleen als de server niet als stroop loopt.

En word naar logical.Maar twee posts op je scherm en dan ook nog in een lettergrootte die de naam grootte geen eer aan doet.

Fijn ook dat alles nog op het oude lijkt. Bij de vorige keer was dit namelijk niet het geval en was er nog al wat gedoe over. Gelukkig stoten jullie je niet twee maal aan de zelfde steen. Dat had zonde geweest want het forum begon net weer een beetje te leven

afbeelding van JPK
JPK
Diehard

[img]http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lp5u0qsAob1qbz6ino1_1280.png[/img

afbeelding van JPK
JPK
Diehard

!http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lp5u0qsAob1qbz6ino1_1280.png!

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

@JPK ?????

@rara thanks voor je input, hele goede punten. Komen we zeker op terug!

afbeelding van JPK
JPK
Diehard

Krijg het niet voor elkaar om een pic te posten...

afbeelding van Zorgvlied_Zuid
Adept

Volgens men doet ie geen .png JPK, of is dat alleen maar bij avatars.

afbeelding van Christov
Diehard

@JPK ja maar dat agenda ding is dus ook kut als je dr zelf niks in kunt zetten, want trekt toch minder mensen en voorpagina laat maar 4 feesten zien, waardoor t als je niet echt grote artiest bent t toch wat lastiger is om op te vallen ten opzichte van t oude forum...

afbeelding van onrust
Diehard

ik vind het forum wel bout nu
maar je geeft al het 1 en ander aan, good looks yid.
hopelijk word het weer snel als het oude
live en kicking!

afbeelding van Dja
Dja
Rookie

Misschien is het wennen, maar bij een reactie is het 90% info en 10% daadwerkelijke post. En omdat dat bijna allemaal in het grijs is, is het wat mij betreft gewoon niet lekker lezen/scrollen.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

@Christov ik denk dat de huidige website juist heel veel mogelijkheden biedt als onbekend artiest. Wat dacht je van b.v. de Dropzone. Daarnaast hebben we een eigen player waar we dope tracks plaatsen etc. Je kan party's sowieso aan ons melden of in Just Spit zetten. Ik denk dat je HIJS meer als website in zijn geheel moet bekijken dan alleen het forum, dan weet ik zeker dat je veel meer mogelijkheden ziet dan de oude website.

afbeelding van Christov
Diehard

@Yid dat van de hele site ontken ik ook niet, dropzone is mooi iets, maar iedereen kan op die voorpagina dingen reageren die los staan van t forum. Dus dat ondermijnt toch weer t forum, want zoals eerder gezegd door genoeg anderen, velen zitten hier alleen voor t forum, of in iedereen geval actiever op t forum als op rest van de site. En just spit vol met concertdata vind ik persoonlijk rommelig. Dat van mailen kan inderdaad, maar goed, als je even de voorpagina checkt waar 4 aankomende gigs of artikelen of releases staan of t forum waar je in een oogopslag 15 tot 30 gigs ziet staan (hangt beetje van je beeldscherm af) is wel enorm verschil. Als de site wat sneller was en t menu wat praktischer was zou t niet zo'n probleem zijn, maar goed. Ik blijf voor de terugkeer van where the party at, al is t maar om de community beetje bij elkaar te houden.

Plus wat zorgvlied zei over dat doorlinken op t forum is nu dus effectief verdwenen, waardoor t beetje vage situatie word, want er is al wel iets over, maar daarop reageren ziet niemand en een nieuwe topic aanmaken is ook beetje zinloos geworden, want dat is in feite dubbelpost. En daar reageren kan via facebook ofzo, waardoor ik al paar keer dingen op mn facebook heb gezet ipv hier wat niet echt al te handig is, en t lukt me niet om hier te reageren zonder mn echte naam te droppen op artikelen - en dat kan aan mij liggen, misschien doe ik wat fout - maar t motiveeerd me niet echt om op site content te reageren terwijl ik genoeg leuke en interessante dingen voorbij zie komen.

Nieuwe site vind ik mooi en praktisch - maar hoe t nieuwe forum erin geintegreerd is vind ik alles behalve vooruitgang, al is alles natuurlijk kwestie van gewenning.

afbeelding van Jack D
Rookie

@ Dude er waren toch nog topics die opgehaald/bijgewerkt gaan worden, ik heb daar geen zicht op maar 4lines lijkt mij daar dan wel 1 van dus dan lijkt het me niet zo handig als je daar een nieuw topic voor aan zou maken, het is juist zo dope om van way back dingen terug te kunnen lezen in het originele topic.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

@Dude dat topic staat hier: http://www.hiphopinjesmoel.com/forum/topic/4line-topic

Voor mensen die ook oudere topics zoeken alles is nu gemigreerd dus zou vindbaar moeten zijn via de zoekfunctie rechtsboven, net onder je profielnaam.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Plaatjes posten kan op dit moment alleen in de eerste post als je een topic aanmaakt. Dan kan je in het submenu via afbeelding een plaatje posten. Het is op dit moment nog onduidelijk of er een mogelijkheid komt of dit ook in reacties kan. Als je tof artwork hebt van een nieuwe plaat of dope graffiti dan kan je ook de Dropzone hiervoor gebruiken.

afbeelding van elastiekje
Rookie

Quote:
maar ik vind t wel erg kut dat where the party at weg is...vind dat echt een enorm gemis.

inderdaad, kom er nu net achter dat ik een heel vet hiphop feest in amsterdam heb gemist dit weekend. haalde me info hier altijd vandaan maar weet nu dus totaal niet wat er gaande is in de hiphop wereld.

afbeelding van Witflits
Adept

Dat stond wel die paar weken dat het überhaupt bekend was gewoon in de agenda op de voorpagina.

Adept

Ik moet er ook nog in komen hoor. Bekeek de eerste dagen die dropzone nog wel, maar voortaan klik ik alweer meteen op Forum. Vond ik bij de vorige site wel handig dat die nieuwsberichten, reviews, event reports enzovoorts ook meteen in 't forum te zien waren als ze geplaatst werden op de site.

afbeelding van elastiekje
Rookie

Quote:
Dat stond wel die paar weken dat het überhaupt bekend was gewoon in de agenda op de voorpagina.

tja...moet eerlijk zeggen dat ik nooit de normale hijs site bezoek, alleen het forum.

afbeelding van Christov
Diehard

ohja en nu iets gelijk onder reply vind ik ook niet echt logisch, loopt t chronologische beetje mis ofzo hehe, dus yid even naar boven scrollen voor mn reactie hehe

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Chris wat betreft facebook check effe: (profiel > bewerken > Facebook). Daar staat het uitgelegd.

Om te reageren op je andere input. Het is een bewuste keuze geweest om diverse forum onderdelen in te wisselen voor features op de website zoals de Dropzone (audio en lyrics) en Agenda en event reports (where the parties at) dit om dubbele content te voorkomen en om mensen die alleen op het forum zitten te triggeren om de rest van de website ook te checken. Where the parties at gaat om bovenstaande redenen niet terugkomen plus dat de data daar ook niet chronologisch staan.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

@Ra: je hebt voor het facebook verhaal al de instellingen voor je profiel gecheckt? (profiel > bewerken > Facebook)

afbeelding van Christov
Diehard

oke dat van chronologie is inderdaad een goed punt...misschien moet ik erg wennen, ik zal t es een tijdje aanzien hehe

afbeelding van Rapide
Adept

Vage shit. Ik wou net een post aanpassen / bewerken en na dit te hebben gedaan wordt deze gepost onder de post die ik had aangepast / bewerkt geplaatst. Bug.

En inderdaad, het zaakje is wel erg traag met laden / loaden... sterker nog, m'n cursor blijft hangen als ik met de muis iets wil aanpassen in de tekst die ik wil plaatsen.... behoorlijk ergerlijk.

afbeelding van Rik
Rik
Diehard

Het is me niet gelukt om jouw bug te reproduceren. Let me know als jij (of andere members) weer hetzelfde probleem hebben.

afbeelding van Rapide
Adept

Heel erg wennen in iedergeval...

Note: Props aan de HIJSers die de draad inmiddels weer oppakken.. en het forum reanimeren!

afbeelding van Dude my car
Rookie

ik moet zeggen het forum wordt steeds sneller, de rest van de site blijft sloom.

afbeelding van Alucard
Rookie

Ik ben niet zo'n actieve poster maar lees wel veel (zowel de site zelf als het forum) en vind het idd ook jammer dat dat party subforum weg is. Voor de rest zie ik niet veel waarover ik kan klagen. ;) De site zelf is er zeker beter op geworden!

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

aight goed om te horen!

afbeelding van Logical
Diehard

Dit forum is doder dan Amy.

afbeelding van onrust
Diehard

het zou toch fijn zijn als je eigen post kon bewerken het zou fijn zijn als je naar andere members een mail kon sturen en eigenlijk zou het nog veel fijner zijn als het oude forum terug kwam , dat tenminste LEVEND was !!

afbeelding van Rik
Rik
Diehard

- Je kan onder je post via 'Edit' toch je post bewerken?
- Als iemand in zijn profiel aangeeft dat anderen contact met hem mogen opnemen, kan je diegene gewoon mailen.
- Tja, oude forum komt niet terug maar was idd vooralsnog levendiger. De laatste tijd wordt er gelukkig al wat meer gepost.

afbeelding van onrust
Diehard

rik je kan een openings post niet bewerken wel de andere post maar dus niet de openingspost

afbeelding van onrust
Diehard

hallo

afbeelding van Rik
Rik
Diehard

We zitten nog op Hip Hop Kemp dus zijn wat minder online hehe. Maar thanks voor je feedback, ik ga het ff checken.

afbeelding van onrust
Diehard

ok veel plezier daar hehe

afbeelding van Dude my car
Rookie

Als ik in een topic niet op de eerste pagina ben, maar op de 2e of 3e dan moet ik bovenaan via het knopje forum terug en moet ik vaker klikken. Op de eerste pagina heb je telkens bovenaan wel de knop ''terug naar forum overzicht'' en dergelijke, dit is redelijk onhandig en luiheid.

Adept

Vind ik ook kut ja.

afbeelding van Rik
Rik
Diehard

Goeie Dude, gaan we ook checken whaddup. :)

afbeelding van deprof
Adept

hijs is echt saai geworden man... vroeger was er nog een 4 line topic waar ik me ei kwijt kon op dronken maandagavondjes maar nu... what the fuck is gebeurd bweh...

afbeelding van onrust
Diehard

word!! en die dropzone is leuk maar er komen ook geen reacties op.
al met al is de nieuwe site gewoon hopeloos jullie zijn er niet op vooruit gegaan.
de oude site was fijn te bedienen en het leefde op het formum !.
deze site is kut met peren,hijs fakking langzaam soms denk ik gewoon laat maar duurd me te lang.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Mathijs er is nog steeds een 4 line topic: http://www.hiphopinjesmoel.com/forum/topic/4line-topic

@Onrust ik snap de kritiek en ben het wat betreft de snelheid zeker met je eens. Dit is ook een punt waar we mee bezig zijn. Feit is dat er een nieuwe site moest komen om verder door te kunnen groeien. De geschiedenis heeft geleerd dat iedere nieuwe HIJS site veel kritiek heeft opgeleverd en dat is nu helaas ook zo. Wij konden met de oude site een hoop dingen niet doen die we nu wel kunnen. Zonder nieuwe website was de kans groot dat HIJS over een tijdje niet meer zou bestaan dus liever een nieuwe website dan uiteindelijk stoppen toch? Wij nemen jullie kritiek serieus maar we kijken ook verder dan het forum alleen. Iedere dag krijgen we meer volgers op Twitter en likes op Facebook dus HIJS wordt via meer kanalen gecheckt dan het forum. Ik hoop echt dat activiteit op het forum weer terugkeert zoals we dat gewend zijn maar de realiteit is dat collega fora al zijn opgeheven of compleet dood zijn. Je ziet dat mensen steeds meer via social media ons volgen dus daar moeten we onze ogen ook niet voor sluiten. We doen onze best en hopelijk kunnen we de kritiek wegnemen.

Adept

Brigadiertje moet gewoon niet zo flauw doen en weer de boel ownen in Just Spit. Dan komt 't wel goed.

afbeelding van Godsson
Rookie

zowiezo ben ik het er ook mee eens dat where the parties at terug moet komen en het beeld mag wel wat breder misschien wat custom skins ofzo en de snelheid verder vind ik het wel nice!

afbeelding van onrust
Diehard

ait , thanx voor de feedback.
you got some points there.

afbeelding van Dave
Adept

Tis nog steeds niet wat t geweest is....voorheen checkte ik elke dag wel ff hier,nu maybe 1x in de 3 weken!

afbeelding van ViciousOne
Rookie

Mwoah, als de functionaliteit omhoog gaat (zie reactie Dude My Car over meer buttons in een topic om sneller te switchen naar een forum sectie b.v.) en mensen trouw blijven komt het wel goed.

Je ziet het overal. Verandering roept weerstand op en mensen haken af. Als de community hecht genoeg is, is de omlijsting bijzaak en gaat het om de inhoud.

Adept

Ja precies wat je zegt Vicious One, dat is 't vervelendste. Dat die knoppen om terug naar het topicoverzicht en het forumhome te gaan de ene keer wel in een topic aanwezig zijn en de andere keer niet.

Die snelheid die er niet is is ook wel klote, maar zolang er toch niet veel geplaatst wordt op 't forum heb ik daar ook niet zo veel last van. Dus ik zou zeggen, zorgt dat in elk topic die knoppen komen te staan om snel naar 't forumhome of topicoverzicht te gaan en stuur Brigadier een mailtje dat ie uit z'n nest komt. Dan komt 't wel goed.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Thanks voor de feed, we gaan kijken of dat te realiseren valt.

Begin of: Additional content