Begin of: Main content

Forum topic

Nieuw/Beginnende Beatcreators Post Je Beats Hier!

Terug naar topic overzicht | Terug naar Forum Home
974 replies [Laatste bericht]
afbeelding van DBS
DBS
Rookie

Alle beginnende en nieuwe producers/beatcreators posten eerst hun beats in dit topic om te kijken of het de moeite waard is. Hier krijgen ze ook feedback en opbouwende kritiek van mede HIJS producers.

Wanneer het niveau van je beat hoog genoeg is zal je door 1 van de MODãã"š¬ã"ž¢s worden uitgenodigd om in het gevorderde topic te posten.

Dit is niet als pesterij bedoeld maar simpel om te voorkomen dat er alleen maar negatief commentaar gegeven wordt op je productie en er onzinnig veel topics met "check mn beats" komen

Omdat er in het vorige topic vaak wel gepost maar geen feedback gegeven werd zullen de moderators van dit forum hier beter op gaan letten.

Post je steeds nieuwe tracks maar heb je het fatsoen niet om opbouwende kritiek/feedback te geven dan zal je post delete worden, dit om zo iedereen van commentaar te voorzien.

kortom:

Eerst geef je feedback op minimaal de laatste 3 beats DAARNA mag je je link plaatsen.

Posts met alleen een link worden verwijderd!

:hijs:

afbeelding van Dvide
Adept
afbeelding van Hunt'R
Rookie

Deluqz, voel je niet aangevallen ;)

En ik heb wel wat met die drums gedaan want anders klonk het wel een stukkie anders h

afbeelding van ZiekeSais
Rookie

www.soundclick.com/D-vide

Reverse beat

je drums lijken niet kloppen. probeer minder kicks en gewoon eerst simpele drumritmes. dus kick snare kick snare, dit klopt niet.

je sample die reverse loopt zit niet lekker op de maat. de sample moet gelijk lopen met de drums

verderop kom je met trance aanzetten. beter dan die reverse vind ik... het komt iig niet in de buurt bij een hiphopbeat. ik denk dat dat wel de intentie was, dus luisteren naar andere beats. hoe zitten die in elkaar en kijk hoe jij dat ook zou kunnen doen.

volumes: zorg dat je volumes lekker op elkaar afgestemd zijn. je kick overheerst enorm tegenover de sample die reverse hebt staan.

geen fruity drums gebruiken. dit hoort iedereen meteen en ze zijn lelijk. zoek op kazaa of limewire of internet naar goeie drumkits :|

nu heb ik rsi :|

afbeelding van deluqz
Rookie

Deluqz, voel je niet aangevallen ;)

En ik heb wel wat met die drums gedaan want anders klonk het wel een stukkie anders h

afbeelding van Xwisit
Rookie

That's cool Deluqz, maar als je volledige loopjes sampled met vanalles doorelkaar kunnen sommige geluiden zoals een piano kut klinken als je ze omhoog pitched. Of bijvoorbeeld violen. Dit is niet altijd zo. Maar je hebt trouwens gelijk je hoort gewoon te experimenteren.

Btw voor beginnende producers notice: Equalizen is niet de juiste oplossing als je een geluidje iets meer druk probeert te geven, je moet het alleen gebruiken als je iets, iets minder herkenbaar wil maken en als je laag of hoog een beetje weg wil cutten. Bij drumz kan je ze wel gebruiken als je maar niet overdrijft.

Ik gebruik EQ trouwens ook voor andere dingen maar die hou ik voor me.

afbeelding van ZiekeSais
Rookie
afbeelding van Hunt'R
Rookie

beetje slechte kwaliteit.. maar dat zal je wel expres doen, klinkt verder wel lekker

afbeelding van deluqz
Rookie

That's cool Deluqz, maar als je volledige loopjes sampled met vanalles doorelkaar kunnen sommige geluiden zoals een piano kut klinken als je ze omhoog pitched. Of bijvoorbeeld violen. Dit is niet altijd zo. Maar je hebt trouwens gelijk je hoort gewoon te experimenteren.

Btw voor beginnende producers notice: Equalizen is niet de juiste oplossing als je een geluidje iets meer druk probeert te geven, je moet het alleen gebruiken als je iets, iets minder herkenbaar wil maken en als je laag of hoog een beetje weg wil cutten. Bij drumz kan je ze wel gebruiken als je maar niet overdrijft.

Ik gebruik EQ trouwens ook voor andere dingen maar die hou ik voor me.

idd viooltjes zijn tricky daarmee... maar ik pitch sowieso bijna nooit op. Ik ben op de een of andere manier gevoeliger voor schelle geluiden dan anderen.

Bij EQ hou ik me aan de vuistregel dat frequenties weghalen beter is dan toevoegen. Besteed sowieso meer van m'n tijd aan beatliposuctie dan het oppompen van shit.

afbeelding van Hunt'R
Rookie

K'heb weer wat nieuws gemaakt

Ik wil wel nog een bas eronder zetten, maar dat doe ik pas nadat er zangvocalen op staan, kijken of ik een mic kan regelen:

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=300053&songID=3936377

afbeelding van deluqz
Rookie

probeer is een handclap of een lichte scherpe snare onder die snare de je nu hebt, zo dat je em net hoort? De drums klinken een beetje duf... bd ook, maar als je die bass erin doet is ie goed te pruimen.

pz

afbeelding van Hunt'R
Rookie

Dankje, er zit al een clap onder.. maar je bedoeld dat ik die n

afbeelding van deluqz
Rookie

Dankje, er zit al een clap onder.. maar je bedoeld dat ik die n

afbeelding van MC Escher
Rookie

hallo ik ben nieuw hier en wil graag mijn begginers beats door jullie laten beoordelen.

afbeelding van Schultenbrau
Rookie

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=223023

attack on tokyo, me eerste instrumental achtig iets

afbeelding van Lessini
Rookie

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=543862

staat nog ma een beat op eigenlijk een opzetje

@ Shultenbrau, ik vind het idee en de opzet niet verkeerd ma ik vind het echt een kutsound hebben. Verder zou er wat meer met de drums gespeeld mogen worden.

afbeelding van Lessini
Rookie

@ rara die eerst beat heb ik niks mee, vind het het druks en beetje rommelig klinken.

Die onderste beat vind ik wel lekker echt lekker funky, drums klinken lekker misschien ergens nog een trompet er doorheen flikkeren zodat je wat meer variatie krijgt. Dat is iets wat ik zelf ook nog onder de knie moet krijgen.

afbeelding van nox
nox
Adept

lessini ik zou een fijn string of cello ensemble neerzetten onder enkele pianostukken, dat bevordert de bedoeling van 't concept namelijk zwaar, wat orchestrahits aan 't begin van zeg maar 8 maten zou ook dope zijn.. verder lekker veel met ambient slagwerk tekeer gaan op deze yo, die drums lopen er maar wat genoodzaakt onder op deze manier.. concept vraagt om veel!

afbeelding van ZiekeSais
Rookie

zowiezo strings eronder... bass line eronder... knallende drums!

die sample kan je een gruwelijk blazende beat van maken als je wilt. hij klinkt nu vrij emo. misschien ook andere snare plukken en die eronder gooien. deze is te zacht en te "leeg"

afbeelding van bigsam
Rookie
afbeelding van DBS
DBS
Rookie

Als je commentaar wilt moet je ook even commentaar geven...

afbeelding van C-Code
Rookie

@t Schultenbrau: vage beat, veel valse noten en onsamenhangend teveel ideeen in 1 track lijkt het me.

@t Rara: 1ste beat is eveneens rommelig maar is wel iets wat wat kan worden, leuke ideeen alleen nog niet echt afwisselend genoeg....wel bizar !

2de beat van je: klinkt een stuk beter, lekker ritme bizarre subbass....heeft potentie.

afbeelding van C-Code
Rookie

Beatje van mezelf:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/shepke.mp3

Geen hip hop...wel brokenbeats.

afbeelding van WaterHead
Rookie

Lessini waar is de bassss!....

afbeelding van MC Escher
Rookie

@ ccode lekker hoor. ik hou wel van gebroken beats. het enige is dat die bass niet helemaal cool is. zoals die is op zn hoogtepunt had ie van mij wel onder die vocal gekunt, en daarna nog heftiger. bij rap kan je nog zeggen dat je rapper een lage stem heeft maar instrumentale beats mag ie wel lekker hard

o ja die eerste beat van mij was een 7/8ste beat daarom klingt ie zoiezo raar

afbeelding van bigsam
Rookie

@lessinie klinkt best lekker man ik zou snare wat harder zetten of andere

ik zou ook nog wat eigen instrumenten erbij doe. het klinkt wel dope props

@Rara www.dope2.nl/78-1.mp3 <--- bij die had ik beetje het gevoel wanneer begint het

heb je die sample van die stemmen erdoor heen gedaan zodat niemand hem steelt ofzo want voor de rest hoor ik de beat niet echt.

www.dope2.nl/beat_001.mp3 <--- deze vind ik wel lekker klinken als basis en die bass klinkt er lekker bij. dit kan wel een dope track worden denk ik piano sample is lekker.

props

@schultennogwat Attack on Tokyo opzich wel grappig

vind de drums alleen verweg klinken.

Je moet alles denk ik iets beter pannen. voor de rest wel lekker opzich.

Chilheid<---- deze vind ik dope man klinkt lekker misschien nog beetje leeg maar opzich best lekker.

Beat 31 maart <------- ook lekker man vind je beats best dope props

Hunt'R Van die ik-heb-problemen-beats<-- lekkere sample zeker misschien iets meer mee kunnen doen ? wel lekker ik zou een bass erbij doen klap inwisselen voor een kick een bassline zetten over je kick. dan is het echt een lekkere track zekerteweten props !!!

ik vind dat ik nu best wel goede feed gegeven heb toch ? :)

afbeelding van MC XL
Rookie

Beatje van mezelf:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/shepke.mp3

Geen hip hop...wel brokenbeats.

gaat wel erg snel, maar klinkt erg goed

hier wat van mij gewoon eff voor de grap gemaakt met hiphopmaker

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=07FC6869365E3981

afbeelding van bigsam
Rookie

jajoh verdien ik geen feed ik heb iedereen hier lopen feeden man :cry: :(

afbeelding van Aight*
Rookie

laat ik eerst feed geven voor ik post:

Rara@1e beat: ik vind hem nogal raar en ik erger me mateloos aan die stem hehe

voel het niet zo

Beat2:

www.dope2.nl/beat_001.mp3 <--- deze vind ik wel lekker klinken als basis en die bass klinkt er lekker bij. dit kan wel een dope track worden denk ik piano sample is lekker.

props

dat dus shit is lekker

@Swenus: je weet mijn mening al over die track, hij klinkt gewoon deup!

@c-code: klinkt ook wel lekker aparte style digg ik wel, je kan de drums mischien nog wat opvoeren om het meer feeling te geven maar dat ligt aan jou

hier de mijne: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=048AEA5A373D2DF7

afbeelding van bigsam
Rookie

ooow ik word overgeslagen ofzo :x

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=321845

doe maar eerst mijn soundclick checken voor ik jou ga feeden :idea: :|

afbeelding van Aight*
Rookie

niet op gelet jung niet gaan huilen

ik feed straks wel eerst ff sanctum luisteren hehe

afbeelding van bigsam
Rookie

niet op gelet jung niet gaan huilen

ik feed straks wel eerst ff sanctum luisteren hehe

huilen :lol: :idea:

afbeelding van MC Escher
Rookie

@Bigsam;

doe wat meer met je bass ik moet hem voluit zetten om hem te horen. probeer je beats wat minder strak te zetten. een beetje meer shuffle ofzo. zitten wel goeie ideeen tussen maar het moet nog wat beter afgesteld worden.

afbeelding van MC Escher
Rookie

@ aight de eerste twee maten met beat vond ik vet cool maar daarna werd het minder. probeer de eerste twee eens te loopen. het gaat nu wel erg vreemd. de beat zelf zit vind ik dan weer wel mooi.

@ mc xl probeer wat meer variatie in je beat te krijgen, en nog wat meer geluiden zo ook aardig zijn.

http://www.dope2.nl/justatest-bb-dope2.mp3

afbeelding van Anoniem
Anoniem

Ik heb nog eens een uitwisselingsproct gedaan tussen deze en de muziekcomputer dus:

feedback graag

afbeelding van Bouke

@ bigsam

heb al je beats zo ongeveer geluisterd, moet zeggen dat het veel behoorlijk op elkaar lijkt, veel met die waterige violen, wat niet echt mijn ding is. De best klinkende is nog 'beat battle af', puur qua sound wat mij betreft. Waar werk je mee?

afbeelding van 04&#039;WDE

eerste paar trax in FL gemaakt. even luisteren gewoon. :god:

http://www.soundclick.com/weproductions

afbeelding van Anoniem
Anoniem

http://www.dope2.nl/justatest-bb-dope2.mp3

Ik zou je attack wat vertragen en poly op 1 zetten en je noten laten overlappen.

Synth in chorus luider (of wat equalizen fzo dat ie er uit springt)

Ik digg het wel met nog 'iets' er bij. Zou niet weten wat precies, moet je maar ff mee gaan experimenteren (iets tegenritme "ping ping ping" fzo)

afbeelding van bigsam
Rookie

eerst andere mensen feeden dan doe ik het ook bij jou.

moest ik ook ... :)

afbeelding van Anoniem
Anoniem

Vibes zitten lekker, zeker weten. Al is het nog te gesequenced.

Maar werk op je sounds! Of wil je zo'n americaanse sample pack negert worden?

(beat 2 ,3 en 4 lijken ietsjes te hard op elkaar)

Heb je die drum rolls gesampled of van een pack? Want daar kun je wel fijne dingen mee doen denk ik.

afbeelding van Aight*
Rookie

eerst andere mensen feeden dan doe ik het ook bij jou.moest ik ook ... :)

:blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: :blush:

afbeelding van bigsam
Rookie

jezus het gaat hier echt heel langzaam met het feeden tegen de tijd dat iemand mijn beats heeft gefeed heb ik er al weer 20 andere enzo langzame forummensen hiero

afbeelding van livio
Rookie

Loop niet zo te janken man.

afbeelding van bigsam
Rookie

mwa nlhiphop is gewoon beter ik blijf voortaan daar wel :lol: :evil:

afbeelding van Anoniem
Anoniem

Ik heb nog eens een uitwisselingsproct gedaan tussen deze en de muziekcomputer dus:

feedback graag

afbeelding van MC Escher
Rookie

feedback graag

okeee check vette melding!! dat heb je vet gedaan!!

Blocked! Apparently wrong ID ! Please go back to www.soundclick.com

afbeelding van Xwisit
Rookie

Ik zou je attack wat vertragen en poly op 1 zetten en je noten laten overlappen.

Nooit equilizen, dat zorgt voor niks

afbeelding van DBS
DBS
Rookie

We gaan het anders doen hier want er wordt door een aantal geen of laat feedback gegeven.

Eerst geef je feedback op minimaal de laatste 3 beats DAARNA mag je je link plaatsen.

Posts met alleen een link worden verwijderd!

afbeelding van Anoniem
Anoniem

voici le vrai url

afbeelding van MC Escher
Rookie

voici le vrai url

dat ziet er meer uit als soundclick.

eigenlijk bij al je beats vind ik de bass te synth voor de organishe geluiden die je gebruikt. klingt daardoor vervreemdend. niet als een maar als een mix van geluiden. bij de laatste beat vond ik het nog kunnen maar de eerste drie adviseer ik je toch een wat andere bass te gebruiken.

beat 156 - mis ik een hihat(bij elke beat) hierdoor zal de off beat beter te trekken zijn. en de kick mag van mij wel wat korter. en voller.

beat 148 vind ik de snare wat te vriendelijk. en beetje vreemde combi van stijlen. vind zon club beat niet echt passen bij de andere samples

beat 146 die sub mag je van mij het eerste stukje weglaten zodat hij alleen laag klingt. samples passen wel goed bijelkaar.

beat 137 die bass loopt niet echt lekker. hij mag veel meer pompen. de beat lijkt zo wat leeg.

afbeelding van Anoniem
Anoniem

Nooit equilizen, dat zorgt voor niks

Bwa, als je LFO niet goed werkt en de Lo Pass Filters enzo is het toch handig bij synths hoor.

(edit: ook al heeft LFO eigenlijk niet dezelfde invloed als eq)

Begin of: Additional content