Forum topic
- login of registreer om te reageren
begginende producer veel mense vinden me beats dope maar feedback van jullie verw8 ik meer van duss alle feed is welkom
Mijne: www.myspace.com/veelen, het is vooral die bovenste maar op die andere wil ik ook wel feed als het kan :D
Sample is dope, tenminste neem aan dat het gesampled is. Alleen die nogal standaard kick & clap verneuken die shit.
neen, tis helemaal ingespeeld.
maar thx voor de comment :)
Ja, je moet wat aan je drums doen. Probeer wat realistischer samples en loopjes met wat swing ofzo.
Yo Heb eindelijk zo’n Myspace pagina, heb gelijk paar beast opgezet, ben benieuwd wat de andere mense ervan vinde, Ts niet mijn werk hoor beatz maken, Ts alleen een hobby..
Alle hulp is welkom ;p
Tjek het
@wesh43: veel mensen hebben dan geen smaak… tis echt slekt.
@u-no: lot of room for improvement maar op zich wel toffe sfeertjes in je beats.. drums vind ik vaak minders. Te standaard samplekittig.. zoiets als urbanyo vind ik gewoon lelijk.
@ark06: get a different name… it’s not concrete and it’s not noizy… niet slecht tho , vind het meer elektro dan hiphop maar dat is wel positief eigenlijk, alexander robotnick, moroder vibe. ik bedoel die exo beat, dus…
and now for something completely different:
http://download.yousendit.com/7CCA9B7C4A9A76B5
foute titel I know… maar t doel was dus om iets te maken wat ver van de standaard boombap shit afligt, ruizig is maar niet glitch/IDM achtig.
@ deluqz hoe krijg je die soort van kraakjes over je snares heen… timestretch? waarmee doe je t precies? je hoort t ook vaak in drum n bass en iedere keer vraag ik me af wat ze er voor gebruiken
over je beat… kwa mix zit t best lekker in elkaar… je laag komt lekker naar voren… technisch goed maar creatief gezien vind ik t allemaal een beetje onsamenhangend… ja t is een soort triphop maar dr mag wel iets aan melodie inzitten denk ik… naja tjek maar wat je er mee doet! ppp laater!
tis geen timestretch. Ik weet niet hoe ik het precies doe…
maar het trailende effect op die snares heb ik bij deze gedaan door er een reverb op te zetten met geen diffusie zodat het geluid echt weerkaatst wordt en niet geabsorbeerd en een beetje predelay.
Oh ja en ik heb ze als eerste effect door zo’n ultramaximer gehaalt. Zeg maar extreme limiter erop dan komt de achtergrond ruis naar voren…
verder doe ik niks speciaals volgens mij. Ik heb geen techniekjes, ik zou deze ook niet nog eens na kunnen maken. Tis allemaal onderbewuste shit ofzo..
Yo vette shit hier allemaal :p check mn nieuwe beat 3
Klinkt wel dik Samplekit, drumsamples en loopje misschien een beetje standaard… eigenlijk niet zo veel op aan te merken! Dope hoor.
Tjek deze: [url]http://eethoofd.herejezus.nl/fijnebeat.mp3[/url]
wrm zo een irritante etend gozer in de beat ![]()
omdat anders jatten
Mag ik feed op me laatste 2 beats.
mensen die zelf geen feed geven of zoiets als “ja man dooopnesss… check de mijnah” maken per definitie kutbeats… tis dat je het weet.
mensen die zelf geen feed geven of zoiets als “ja man dooopnesss… check de mijnah” maken per definitie kutbeats… tis dat je het weet.
wat ga je nou heilige kankerherder van jezus spelen.
als je geen feed wilt geven gewoon bek dicht houden nerd.
beetje jezelf groot maken op een site a sachbé, hou gewoon je bek dicht.
ik ben de beatcreator van jezus
mod-modus
@Petter.: het is dus de bedoeling dat elke keer dat je een beat post, je op minimaal de laatste drie geposte beats onderbouwde feed geeft. En een beetje normaler reageren op iemand anders kan ook (wat minder gescheld bijvoorbeeld ofzo…).
einde mod-modus
doe normaal kerel, je doet alsof hiphopinjesmoel je hele leven compleet maakt ![]()
gast, ga lekker door je mxl mic lopen blazen
gast, ga lekker door je mxl mic lopen blazen
k heb niet eens een mic, maar ik geef morgen wel feed op de laatse 3 beats.
@Wesh43 : je hebt er een paar tussen zitten waar je in moet gaan graven, en waar je meer uit kan halen dachtikzo! bijv : BouceBanGER, 4 Fouradi, classic style, sloww, old school swinger, smooth part 2, magic…enz
dat zijn goede concepten waar goede sampletjes / geluiden inzitten en denkikwel meer uitgehaald kan worden. alleen de sound klapt nog niet goed in, ik kan het weten want ik heb hetzelfde probleem met mijn beats. PeaCzes!
@Peterr. : Die liefdesbeat is een leuke gitaarsample alleen die beat erachter klopt voor geen meter, het loopt niet goed over elkaar heen. Fluweelbeat is wel erg makkelijk(1 a 2 samples en een beat erachter).
Wat ik vaak hoor is 1 bepaalde sample en dan ff een makkelijke beat erachter.
Ik snap het concept wel (omdat die sample dan zo vet is), uit 1 sample iets vets laten komen, wat dan goed in het oor klinkt.
@samplekit, dat zijn hele oude beats, k wou eigelijk feed op die andere 2 ![]()
petter eerst samples leren choppen dan een grote bek hebben tegen mij.. je nieuwere beats zijn ook behoorlijk ruk namelijk.
jonge ik sloop jou vriend hou gewoon je bek dicht.
ik ben toch ook aan het leren om beats te maken, ik zeg toch niet dat ik goede beats maak ofwel dan dus wat praat je kerel.
Ben alweer een tijdje met beat 4 bezig, heb hem net upgeload, ik hoor graag wat feed!
jonge ik sloop jou vriend hou gewoon je bek dicht.
ik ben toch ook aan het leren om beats te maken, ik zeg toch niet dat ik goede beats maak ofwel dan dus wat praat je kerel.
wat praat ik?? in ieder geval niet als zo’n opgefokt wannabe hiphopsletje like you..
en jij sloopt mij niet… fysiek niet, beats niet, lyrics niet…
zuig me, kreng.
one love yall
Mensuhh… ben nieuw hier en was benieuwd naar feed voor mn beats.
nr’s zijn niet compleet, behalve de intro. zal dalijk reactie op andere beats geven.
www.myspace.com/mindofstatemusic
hou het forum levend!!!!!!!!
@zimmie….goe bezig. Afmaken die handel!
@niv…bovenste is duidelijk een koppenknikker, weinig op aan te merken
@ark06..je doet je eigen ding..je geluiden moeten volgens mij wat voller
nou blij….3 reacties van een beginner, waar juh…uhhh weinig aan hebt
@Zimmie: dope samples, klinkt erg lekker.
@Mind of State: Sorry, ik vind het maar niks. Te trance achtig naar mijn smaak, misschien dat liefhebbers het meer waarderen. Probeer eens met samples te werken voor je melodies en ook goede drumsamples te vinden.
probeer eens met samples te werken? als iemand nou gewoon met synths wil werken?
Een goeie synth beat is veel moeilijker dan een samplebeatje… trouwens 3/4 kan volgens mij niet eens sampelen.
@ edo: best dope… 13 in het dozijn. Dit is degelijke hiphop zoals frans bauer altijd over delijke volksmuziekbeats heen mag zingen, snapde? Maar het loopt allemaal, zulke beats flowen makkelijk, dus gewoon degelijk.
SOEKIakaDRC je site loopt de heletijd vast bij mij..
@edo : vind de melodie wel lekker klinken. verder niet echt wat op te feeden klinkt dope
@ Mind of State: klinkt opzich wel leuk maar vind de samples erg standaard klinken
@ zimmi: ook niet echt wat op te feeden . vind het dope klinken!
http://www.zshare.net/audio/19950499640ffc
wou het een beetje oldskool laten klinken. moet nog wel afgemixt worden. en is nog snippet.
@ Shortylee, Je basslijntje is op zich leuk, het doet de naam waarmaken. Alleen wat je nu doet is telkens de noten ingedrukt houden tot de volgende noot komt (legato spelen). Maar wat je ook kan doen is telkens een nootje maar heel kort indrukken, dit brengt een effect dat madd funky is. Probeer maar eens de eerste noot van je basslijnttje te verkorten. Maar effe serieus, die gitaarsample (of banjo of whut), sjeez, die sample zou ik echt veranderen, hij klinkt echt te nep. Verder klinken je melodietjes dope, lekker vrolijk enzo, alleen zou ik nog effe aan me samplecollectie werken.
@ Edobeats, dope beat, kan er op zich niet veel op aannmerken want hij is gewoon al dope
wat je wel kan doen is experimenteren met de opbouwe en/of a/b gedeeltetjes, Gooie er zo af en toe wat bij, een extra partij ofzo, of verander zo af en toe de melodie om aan tegen dat je naar een eventueel refrein gaat.
@ mindofstate, Op een bepaald moment kom je met brokenbeat drums, dat vind ik niet zo dope ertussenpassen, verder hoor ik niet echt een appart basslijntje eronder. Wat je zou kunnen doen gezien de ‘trance-extracten’ die in je beat zitten, is de 2e-tel-bass, dit word in de trancemuziek bijna altijd gebruikt. Ze zetten de bassnoot dan niet op de 1e tel, maar op de 2e tel. dus op tel 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 telkens de bassnoot. Ik heb het een keer geprobeerd en het geeft een heel leuk effect. Zet tmf maar is aan en luister het eerste beste trancenummer en je zal het ook horen. Nu denk je mischien “ghuh wat geeftie trance advies” maar in hiphop is deze afterbeatbass ook heel goed te gebruiken. Als je hiphop drums op een ‘normaal’ tempo hebt en daar tranceextraxten overheen gooit krijg je iets heel leuks. Dope melodietje in je beat. Alleen dat rare hardcore geluid op de eerste paar tellen vind ik storend, en de rest van de mensen denk ik ook dus die zou ik weglaten. Verder een dope beat ![]()
@ Zimme, Leuk gedaan, alleen zou ik alles uiteindelijk nog effe door een hardlimiter en een compressor gooien, de volumeverschillen zitten vrij hoog in je beat, en dit kan super simpel verholpen worden.
Nah, hier een beat van mij dan:
tijdje geleden gemaakt, ik ga hier binnekort mee optreden op een uitvoering van me muziekschool, in het programma ableton live. De beat zelf heb ik gemaakt in reason en de zelftoegevoegde sampletje in recycle.
http://www.zshare.net/audio/12469992f7e155/
brand los zou ik zeggen ![]()
Shortstyle, niet zo’n hele vette beat. Drums steken erbovenuit, maar de melodie is zo bagger dat ik ’m
om zou ploegen en er een moestuin op zou planten. Dat terzijde, de basslijn ligt wat vaag in het oor,
en de kick kan beter afgemixt worden. De cymbal klinkt wel oké. Tips dus om te verbeteren óf voor
volgende keer : let op volumeverschillen, en of alles wel bij elkaar past.
Edo, die lol in twee piama’s.. ach, hij is dope. Drums, bass, alles klopt. Je hoort alleen wel een
kleine hinderlijke afwijking in de melodie. Als in, hij is niet helemaal zuiver. Maar dat zijn samples.
Luiaard zonder slaap, ik digg de sample niet. Opnieuw, er zit weer kwaliteit in, dat zeker.
Wel een beetje weinig afwisseling.
Jostea, ut intro is nogal vaag… verder, ik digg die melodie niet. Dope dingen erdoorheen gemixt,
maar het trekt alleen een beetje de aandacht weg. vanaf 1.45, vette sample. Had je wel meer
mee kunnen doen, snare, iets meer echo op zetten, of ietsjes harder. Hoor ook niet echt een kick ofzo.
vanaf 02.27 hoor ik niks meer, hij loopt vast ofzo. kut z-Share.
Anywho, ik ben net weer even bezig, ik geloof dat ik sinds beat BE_52 niks meer op HIJS gedropt heb,
dus ergens tussen 52 en 69 zou ik het dope vinden als mensen feed geven. En fok 63, daar even bij.
Die bass is verneukt, omdat ik hem er eerst was vergeten bij te zetten, daarna alleen in het refrein had
bijgezet, en nog te hard ook.
Dusdàh.. Oja, m’n soundclick : http://www.soundclick.com/freakinmc_music.htm
hey mensen,
ik ben nieuw hier en ben nu ongeveer anderhalf jaar muziek aan het maken, ik probeer echt die Amerikaanse “mainstream” hiphop feel te krijgen dus ik ben erg benieuwd naar de feedback,
http://www.soundclick.com/bands/pageartist.cfm?…
born4 horns is de meest professionele track in mijn opinie
wie raadt van wie de piano-sample afkomstig is uit het nummer “in the air” krijgt een koekje, en een A+ voor muziekkennis :p (een hint: het is blank en komt uit Canada :$)
verder staat er op mijn soundclickpagina: KING (dit is mijn laatste beat), een remix van Timboland, Justin Timberlake, en Nelly Furtado’s “give it to me” en “ring the alarm” die niet door mij is geproduceerd maar waar ik wel op rap-dus voor degene die daar benieuwd naar zijn..knock yourself out.
ben benieuwd…
groetjes Peter
Ai, ik feed wel even. Eigenlijk is het wel de bedoeling dat je de laatste 2 à 3 beats ook nog even feed voor je
zelf een link dropt.
Here goes: ik vind de sample van Born4Horns zeker dope, hoe je die ’koor’-vocal er dan naast zet, is erg knap.
Ik vind die snarefill die je erin hebt zitten niet echt passend. Ook mis ik een beetje een highhat. Intro is flex,
onder die kick zit een voor mij wel iets te techno soundje, geknipt uit de sample zelf ofzo? De kick zelf trouwens,
mag wel een stukje voller zijn. Op sommige stukken wordt de beat erg druk, en ik vraag me af of er dan nog wel
plek is voor de rapper zelf. Want de beat is dope, maar hij mag nooit te vol zijn natuurlijk, want de rapper zelf
moet ook nog het grootste deel van de inbreng in de track leggen.
Kortom, de sample is heel dope (mag ik vragen welke sample?), goed opzichzelf gebruikt, maar op gebied van drums etc,
had je er met jouw kwaliteit meer mee kunnen doen. Props ervoor!
Ken de sample van in the air niet btw.. intro lijkt op Krezip–i would stay hehe…
P’z, F.
die sample is ook gebruikt door vsop. we zijn weer terug. precies hetzelde geflpit ook nog
o sorry je hebt gelijk…hier mijn feeds:
@ Shortylee–de fuuunky beat klinkt wel goed, alleen lijkt t alsof je de basslijn in een ander toon hebt gespeeld dan de sample, dit wringt soms een beetje naar mijn mening, verder is ie inderdaad erg funky, klinkt wel fris.
@ Edo–echt goeie beats man, beetje melangolisch, vooral “waar is mijn fiets” vond ik super dope, vooral wanneer, tussen 7 en 11 seconden aan het einde van die gitaarrif, de beat op gang komt met bass, echt heel lekker, misschien had de3 beat vanaf die 11 seconden iets “harder” mogen inkomen, maarja erg dope iig, heb er echt minstens 5 keer achter elkaar naar geluisterd. (jammer dat ik m niet kan downloaden)
@ Josti–beat is wreed origineel, echt leuk gedaan ook met die effecten op de vocalen, rond 1 minuut wanner volgens mij het chorus begint vind ik de beat het sterkst, erg leuk gedaan!
@ freakin’ MC–damn kid, krijg echt een sterk Non Phixion (RIP) gevoel bij je beats, vooral nummer 63 had zo op The Future is Now kunnen staan (en dat is 1 van mn favo albums, dus echt een huge compliment), net als bij Edo het geval is, zijn je beats een beetje melangolisch, erg lekker!
soms krijg ik zelfs een beetje een old scool Mobb Deep (RIP) feeling bij je beats.
Nr 61 is mn favoriete beat, heeeerlijk die piano roll met die rauwe gitaren! volgens mij ben je een enorme cratedigger ofniet?
iig ook erg bedankt voor je feed, wat betreft de hihats, dat klopt die moet ik er nog onder zetten, track is nog niet helemaal af, moet nog een hele boel tweaken.
de sample komt van een nummer van Rohff (Franse mc), ik kreeg de sample van een mc die wilde dat ik er een beat mee maakte, het koor heb ik gesampled van DMX’ “Lord Give Me A Sign”, natuurlijk wel flink geflipt.
Ik hoor geen techno sound achter de kick, maar ik heb dan ook geen dikke monitoren ofzo, misschien dat je iets hoort wat ik niet hoor, de snares wilde ik eigenlijk een beetje licht houden omdat de track zelf al zo zwaar is.
@ RaRa–ik zweer je dat ik dat nummer (of ongeveer elk ander nummer) van VSOP nog niet gehoord had, luister echt nooit naar die kerels dus de overeenkomsten berusten echt puur op toeval, ga m nu downloaden dus ben erg benieuwd…
iig bedankt voor de reacties!
1
damn RaRa, heb net de track geluisterd (we zijn terug), is inderdaad dezelfde sample, maar ik kende m alleen van Rohff, vind mijn versie toch net iets anders, iets hypere drums, en ik heb er toch iets meer aan toegevoegd ze hebben het echt getjopt en in de sampler gepleurd, daarbij hebben ze de sample korter gemaakt, vind het juist vet hoe die trompetten wat lager gaan en dan weer opkomen maarja, dope track trouwens zoiezo (mn eerste VSOP ervaring die langer duurt dan een gemiddelde magnetron maaltijd bereiding), baal hier wel gruwelijk van, maar ach was toch een beat on demand dusja…
tnx voor de heads up!
iemand al enig idee van wie de sample komt in “In The Air” ?
nog een tip: (we hadden al blank en canada) de man is een klasieke one hit wonder (sample komt overigens niet uit dat nummer) : )
groetjes
1
de sample komt van een nummer van Rohff (Franse mc), ik kreeg de sample van een mc die wilde dat ik er een beat mee maakte, het koor heb ik gesampled van DMX’ “Lord Give Me A Sign”, natuurlijk wel flink geflipt.
Thanks voor de feed man… en ja, ik digg crates zoveel mogelijk als ik kan.. heb alleen weinig hier thuis staan,
maar loop veel rond in a’dam om te diggen. Net ook weer even, die Rohff track geluisterd..
Het was een intro van hem, de sample komt van the Beegees–Living together
( http://momonox.free.fr/divers/beegeeslt.mp3 )… dope sampletrack wel!
P’z! Why aint we livvingggg!
@ freakin’ MC–no problemo, lagge man om het terug te horen in een beegees nummer, hoe ben je daar achter gekomen, of kende je het al?
ikzelf probeer eigenlijk zo weinig samples mogelijk te gebruiken, het is ook een heel ander proces als ik dat wel doe, als ik ga cratediggen word ik meestal na een uurtje al helemaal gek van alle mogelijkheden, een beetje een creative overkill ofzo, maja, leuk dat je het hebt gevonden in ieder geval.
@ Aardappel–je beats zijn wel leuk in elkaar gezet alleen ik mis (vooral bij de eerste) een beetje de samenhangendheid, ze hebben nog een beetje “lijm” nodig als je begrijpt wat ik bedoel (slechts mijn mening natuurlijk) verder vind ik de beat met de “we bringin’ that boombap” sample erg leuk gevonden.
keep it up
groetjes
1
@IllRockaa, ah… nouja, dat heb ik eigenlijk nooit, maar vooral ook omdat ik alleen hele dope
samples gebruik. Als ik er bij ééntje maar een kleine fout vind, of iets wat de beat niet perfect
maakt, dan gebruik ik hem niet. Verder ben ik ook niet zo’n muzikaal wonder, je merkt bij mij
ook niet dat er strings, of synth tussen zit snap je. Vaak is m’n bass ook heel simpel, simpel
weg omdat ik niks anders kan hehe. Die BeeGees sample opgezocht op een franse site,
via Rohff z’n album (dat ik toevallig heb hier.. franse hiphopfan !).
P.S… PM me je e-mailadres eens, ik moet iets van je leren
.. hehe.
Later.
Hey,
ik ben een beetje bezig met beats maken, en ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Deze beat heb ik van de week gemaakt:
http://www.zshare.net/audio/2268537590865b
Ik heb overigens maar een stukje van de beat gepost en er een acapella van 2pac op gegooid.
tis maar om ff te kijken,
laat maar horen wat je dr van vind
@ Vanilla Cigars–mmm niet slecht, het heeft alleen nog wel wat nodig, probeer er eens wat strings doorheen te gooien, vaak is dit een fijne manier om je beat wat meer sfeer te geven, ook moet het iest voller, probeer je sounds te layeren met andere instrumenten, ook kun je hetzelfde instrument een vollere sound geven door hetzelfde patroon te kopieren en een octaaf hoger of lager te plakken, geeft het meer diepte, of gebruik een stereo plug om ze wat meer de ruimte te geven (meer een 3d effect).
ik hoop dat je wat aan mn feed hebt…now return the favor B)
1

Die clap vind ik niet zo vet, mischien wat meer reverb erop.
Verder klinkt het geheel een beetje leeg vind ik , mischien moet je er een dikke subbas onder zetten.
Mijne: www.myspace.com/veelen, het is vooral die bovenste maar op die andere wil ik ook wel feed als het kan :D