Forum topic
muziek luisteren
- login of registreer om te reageren
Ik doe het heel veel, ik zit elke dag ruim 3 uur in de trein en heb zowieso altijd mijn minidisk bij.
Vaak zet ik deze ook lekker hard, zodat ik optimaal kan genieten.
Maar soms bedenk ik wel eens....wattefak als ik zo door blijf gaan ben ik op me 30ste stokdoof.
Maar ik kan het niet laten...ik moet...muziek....luisteren.
hebben jullie dat ook?
deze topic is al is geweest maar....
jaaaaa
ik neem mn discman/mp3 speler overal mee naar toe hoor zelfs als ik ff een brief op de post moet doen
en als ik op school aan t werk ben heb ik um ook op
ik baal echt als mn batterijen leeg zijn ofzo echt zo irri
t is echt niet goed voor je oren ook al die concerten checken enzo...misschien moet ik is goeie oor doppen fixen...alleen ik vind t echt niet chill om met oordoppen naar een act te luisteren..hmmm...
ik denk dat iedereen die van muziek houdt dit 'probleem' heeft
correcto mundo
haha ik heb hem zon 9 uur per dag op. Zelfs op mn werk zet ik hem alleen maar af als iemand een vraag heeft :o
mijn schema:
Als ik wakker word,
als ik aant bikken ben
onderweg naar school
op school
uit school weg
in de shop
als ik thuis kom
als ik savonds bij vrienden ben
als ik naar bed ga
Yep, je kent dat suizen in je oren wel he, dat je hebt nadat je een concert bezocht hebt. Dat heb ik dus 24/7 maar volgens de dokter wordt ik daar niet doof van.......maar tis wel kut opzich. Ik kan niet meer tegen stiltes waardoor ik nog meer muziek luister dan ervoor.....NOG meer
Ik doe het heel veel, ik zit elke dag ruim 3 uur in de trein en heb zowieso altijd mijn minidisk bij.
Hoe laat en in welke trein? Kan ik misschien een keer meegenieten ;)
Sommige gasten zetten hun oordoppen op z'n hardst, best irritant. Kan me ook niet voorstellen dat dat lekker aanvoelt aan je oren tenzij je al half doof bent. Verder moet harde muziek thuis en bij het uitgaan kunnen.
Het is altijd feest in de 'Cyrusmobiel' met CD wisselaar. 8)
Ik heb doordeweeks altijd me discman bij me, ik kan ook echt niet zonder!
Vandaag in me discman: Outkast - ATLiens :thup:
hehe ik neem meestal me laptop mee naar me werk :P Heb ik lekker veel keus. En dan me minidisc voor op de fiets..
Geluidsniveaus in decibel
Pijnlijk,
schadelijk 170
Vuurwapens, sirenes, straaljagers, ontploffend vuurwerk
140
Startend vliegtuig op 50m, autoradio's op maximumvolume
130
Rockconcerten, luide passages van klassiek concert
120
Schreeuwende kinderen, toeterende auto's, stereo-keten op max.
Hinderlijk,
kans op beschadiging 115
Radio's, cassettespelers op maximumvolume, bromfiets
105
Drilboor, kettingzaag, metro, kermis, lunapark, grasmaaier
90
Passerende trein
Zeer luid 85
Rumoerige klas, schoolbus, speelplaats
80
Drukke verkeersweg, wekkeralarm
75
Scheerapparaat, haardroger, stofzuiger, huishoudtoestellen
Matig 70
Sportzaal
60
Normaal gesprek, raam aan straatkant
50
Regen
40
Rustige kamer, kantoor
Stil 30
Gefluister, tikkend uurwerk, slaapkamer
20
Leeszaal in een bibliotheek, woestijn
10
Vallend blad, windstille dag in een rustig bos
tijdsduur
max.onbeschermde blootstelling
80 decibel
8 uur
83 decibel
4 uur
89 decibel
1uur
95 decibel
15 minuten
101 decibel
3,75 minuten
107 decibel
56 seconden
113 decibel
14 seconden
119 decibel
3,5 seconden
opletten dus :P
ik luister ook heel de dag muziek....nu veel cypresshill
Yaaw, k luister ook de hele dag muziek, door school enzow, k heb bijnaaltijd mn mp3 speler mee, EN een reserve batterij dus ik zit noooooit zonder :o
Flauwekul, hangt van de oordopjes af, die ik nu heb kunnen keihard en hoor je amper wat om heen, hiervoor konder lang niet zo hard en hoorde je duidelijk om me heen geluid.
Flauwekul, hangt van de oordopjes af, die ik nu heb kunnen keihard en hoor je amper wat om heen, hiervoor konder lang niet zo hard en hoorde je duidelijk om me heen geluid.
ik denk dat ik zoiets ook maar eens ga aanschaffen....
Ik hoor altijd wel muziek in mijn kop, heb geen discman ofzo nodig. Is alleen verrekte irritant als er in de buitenwereld eens een keer een dope track voorbijkomt... :|
never leave the house without music :|
never leave the house without music :|
no doubt 8) :gasp:
als je doof wordt moet die discman gewoon nog harder kunnen. :lol:
Ed: het bewijs dat schreeuwende kinderen en klassieke muziek schadelijk zijn voor je oren. En de laatste dus nog meer.
Ed: het bewijs dat schreeuwende kinderen en klassieke muziek schadelijk zijn voor je oren. En de laatste dus nog meer.
tis maar een gare tabel, kon geen betere vinden. sorry. t was ook meer voor de gein bedoeld..
maar 't gaat vooral om de hardheid van het geluid en de duur.
en dat kan je wel vanuit die tabel halen ;)
ja dat heb ik ook!! ....,
maar batterijen is altijd een probleem.....
of andere dingen die aan md of discman stuk gaan omdat ik ergens aan ben geknalt omdat ik iets van een stuiptrekking had ofzo
Ik verdome t om weer een MD aan te schaffen, ik leen nu steeds discman's van mensen :) Die van me vriendin magk nu zo lang als ik wil lenen :)
:lol:
Deeltje voor deeltje worden de trillingen doorgegeven. Het lijkt heel lang te duren door de lange
afstand, maar toch bereikt het mijn oor in een ontelbare seconde.
Ik denk dat geluid altijd een belangrijke factor in mijn leven is geweest. Van het gekreun van een klaarkomende vrouw tot het luisteren van klassieke muziek.
Maar toch voel ik nu de klanken onwerkelijk aankomen. zijn de klanken die ik hoor nu wel deze klanken?
Gaan bepaalde tonen niet veloren gedurende de reis? Mijn oren differencieren misschien wel de echte waarheid. Maar als ik de valse waarheid voel en die klinkt heerlijk, hoe zou dan de echte waarheid zijn?
volgens mij zou een gehorentest veel schokkende feiten opleveren :shock:
ik denk toch wel dat muziek voor iedereen hier heel belangrijk is. ik denk het altijd voor de jongeren altijd de sjit is. ik kan het me niet voostellen dat ik gewoon geen muziek zou kunnen horen :shock: :shock:
Ed je gaat wel heel erg diep he :D
Ed je gaat wel heel erg diep he :D
is een 'dwaas' verhaaltje dat eigenlijk nergens op slaat maar eigenlijk ook weer wel :gasp:

ja