Forum topic
Het Frikandel speciaal-topic
- login of registreer om te reageren
Op verzoek van Brigadier is hier het “frikandel speciaal-topic”.
Vertel hier wat deze snack voor jou betekent.
Nog meer mensen buiten mij en Kutjong die het aantal genuttigde frikandellen speciaal in het jaar 2008 geteld hebben?
Mijn teller staat op het moment op 126.

haha ik scoor er zo 1 in de 2 weken, meestal op Vrijdag voor ik naar voetbal ga ff thuis 1tje klaarmaken. Bij die combinatie komen smaken vrij die je nooit kan beseffen ik zie het als een soort trip. Sowieso het eerste wat je moet doen als je terug komt uit het buitenland.
Respect voor Kutjong en Zorgvlied big up, props ,holla at the boys, Keep up the good work.
Ik heb er echt helemaal niks mee. Tijden geleden dat ik ze at. Misschien wel tien jaar. Damn ik word oud hehehe. Maar ik weet wel dat ik altijd voor die grove versie ging. Ik weet niet of die ook grover gemalen ofzo was maar de structuur was wat minder penis.
Misschien ben ik een cultuur barbaar als Overiessels boertie in de ogen van de bovenstaande brabantse Bourgondiërs maar die saus doet het hem ook. Is ook lekker bij bijv een patatje of gebakken aardappels. Al blijft de ultieme trip met een frikandel.
qua saus ben ik echt van de pindasaus. een lekkere stevige iets pittige. en dan lekker met friet dopen.
Frikandel Speciaal is king. Hier moet ik er altijd bij zeggen dat ’ie met curry moet.
Blijft een klassieker. Nu nog een broodje kroket met mayo topic.
Blijft een klassieker. Nu nog een broodje kroket met mayo topic.
Nee, man. Broodje Kroket óók speciaal.
Haha jemig JPK wel eens een kroket voor de gein in mijn speciaal sausje gedipt, dat stoot elkaar af als Bloedgroep a dat bij bloedgroep B doet, nee Kroket naturel of met een heel heel klein kloddertje mosterd/mayonaise.
Haha jemig JPK wel eens een kroket voor de gein in mijn speciaal sausje gedipt, dat stoot elkaar af als Bloedgroep a dat bij bloedgroep B doet, nee Kroket naturel of met een heel heel klein kloddertje mosterd/mayonaise.
Het beste:
Mayo, curry en ui eerst door elkaar mixen en dan op die Broodje Kroket.
Haha jemig JPK wel eens een kroket voor de gein in mijn speciaal sausje gedipt, dat stoot elkaar af als Bloedgroep a dat bij bloedgroep B doet, nee Kroket naturel of met een heel heel klein kloddertje mosterd/mayonaise.Het beste:Mayo, curry en ui eerst door elkaar mixen en dan op die Broodje Kroket.
Ja! Ja! Ja! Maar dan wel lekker nep met een groentekroket hehe
@ JPK Jij komt natuurlijk niet uit het noorden van het land, je moet weten dat daar de metsel techniek erg populair is zowel bij de professionele zaken als de huis tuin en kuiken–frikandel special makers.
Hier de omschrijving:
een goede dot Mayonaise vervolgens de uitjes lekker fijn eroverheen strooien met een goede polsbeweging, en dan lekker uitleven na smaak met de curry fles (over de uitjes en de mayonaise heen gespoten).
Dus: Mayonaise, uitjes, curry zodat je als het ware een soort hemelse muur creëert,
In het zuiden en westen is de roer methode veruit populairder, in het noorden en oosten des lands, wordt die techniek afgezworen omdat zoiets op die rare kant-en-klare speciaalsaus lijkt.
En frikandel speciaal = met curry, met kutchup is hetzelfde als een cafeïne vrije kop koffie.
goed topic. frikadel is gewoon altijd goed weetje kroketje kan je soms tegenvallen frikadel is bijzonder.
als ik beetje culinaire bui ben doe ik er van die Samba saus bij van Calve, is een beetje romig pittig creme kleur sausje maarja liever gewoon speciaal natuurlijk
Op verzoek van Brigadier is hier het “frikandel speciaal-topic”.Vertel hier wat deze snack voor jou betekent.
eigenlijk heel veel,..ik moet altijd al heel hard huilen als ik de uitjes snijd, ik denk dan altijd met weemoed terug aan de tijd dat ik nog keukentje speelde in de achtertuin en taarten bakte van aarde, kiezelstenen en slakkenhuizen
dat was altijd wel smullen geblazen
haha die opmerking is niet nodig, iedereen weet dat curry beter is dan ketchup helemaal met frituur shit, ook met tostis enzo maar het gaat hier over de frikadel.
ZZ je moet keer die samba saus kopen auwe
Met tosti’s vind ik dat ketchup het toch echt wint hoor, voor al het overige: curry
haha die opmerking is niet nodig, iedereen weet dat curry beter is dan ketchup helemaal met frituur shit, ook met tostis enzo maar het gaat hier over de frikadel.ZZ je moet keer die samba saus kopen auwe
Moet hier toch opmerken dat het natuurlijk wel weer uitmelken van het concept wordt he.
In de trant van: Perendrop en weet ik veel waar weer varianten op komen. Ik streef persoonlijk naar de ouderwetse die de Hollanders al aten toen hun stadje belegerd werd door de spanjaarden achter de stadsmuren.
Goed om te lezen dat de frikandel speciaal hoog gewaardeerd wordt. Thuis bak ik ze altijd per 2, bij de friettent altijd samen met een frietje oorlog of soms met een kroketje met mayo als ik meer in een snackbui dan in een frietbui ben.JPK krijgt een gratis frikandel speciaal als Kutjong en ik over een aantal jaar onze eigen cafetaria geopend hebben. Dit vanwege zijn curry-opmerking. CURRY > ketchup
he zorgvlied, volges mij weet ik hoe ik jou heel erg bang kan maken:

![]()
Frikandellen speciaal eten vind ik lekkerder dan klaarkomen
Ik heb er dit jaar denk ik 116 op
gewaagd
Mooie frikandel op je plaatje ZZ

Haha Mike Starink, Fellatio je bent mijn held van vandaag
Ik schrik niet van groente Dr. Fellatio, ik gooi toch ook juine op m’n delleke speciaol.Het gaat echt om de combinatie hè. Als ik er weer ene op heb en er liggen nog uitjes in m’n bakske dan eet Kutjong in de meeste gevallen mijn bakje leeg. Da’s niks voor mij.
![]()
dan is Kutjong wel een handige sidekick, ik zag laatst een zwerver in den haag allemaal frietbakjes enzo uit een vuilnisbak halen en ze mooi schoon likken, misschien was dat Kutjong wel dan. Of is Kutjong geen zwerver?
Kan ik zeggen dat hier 2 stromingen zijn.
De extreem conservatieve stroming, die houdt van de traditie en de olderwetse manier.
En de meer extravagantere gematigde vernieuwde groep die open staat voor: Ketchup, samba saus en kroketten.
Haha Mike Starink, Fellatio je bent mijn held van vandaag
mike starink is de meest onderschatte bn’er ooit, ik las een keer in een interview met hem dat hij ooit eens een oud vrouwtje uit een brandende vouwwagen heeft gered terwijl hij eigenlijk een belspel moest presenteren, toen kwam hij dus te laat bij de studio aan en hadden er al meer dan 100 mensen gebeld om het antwoord te geven, toen heeftie al die mensen persoonlijk terug gebeld om zijn excuses aan te bieden. Dan ben je best wel een held vind ik
Kan ik zeggen dat hier 2 stromingen zijn.De extreem conservatieve stroming, die houdt van de traditie en de olderwetse manier.En de meer extravagantere gematigde vernieuwde groep die open staat voor: Ketchup, samba saus en kroketten.
frikadelle on crack is ook fijn
Haha Mike Starink, Fellatio je bent mijn held van vandaagmike starink is de meest onderschatte bn’er ooit, ik las een keer in een interview met hem dat hij ooit eens een oud vrouwtje uit een brandende vouwwagen heeft gered terwijl hij eigenlijk een belspel moest presenteren, toen kwam hij dus te laat bij de studio aan en hadden er al meer dan 100 mensen gebeld om het antwoord te geven, toen heeftie al die mensen persoonlijk terug gebeld om zijn excuses aan te bieden. Dan ben je best wel een held vind ik
haha
Haha Mike Starink, Fellatio je bent mijn held van vandaagmike starink is de meest onderschatte bn’er ooit, ik las een keer in een interview met hem dat hij ooit eens een oud vrouwtje uit een brandende vouwwagen heeft gered terwijl hij eigenlijk een belspel moest presenteren, toen kwam hij dus te laat bij de studio aan en hadden er al meer dan 100 mensen gebeld om het antwoord te geven, toen heeftie al die mensen persoonlijk terug gebeld om zijn excuses aan te bieden. Dan ben je best wel een held vind ik
Ja precies, hij zou eigenlijk een lintje moeten krijgen maar in plaats daarvan krijgt hij alleen wat glazige blikken toegeworpen die zeggen ‘starink wie?’. Schande, de arme jongen word zwaar ondergewardeerd. ![]()
Onze aller Larixk geeft trouwens zeer verdienstelijke Mike imitaties! Zeer aan te raden voor al je feesten en partijen
Yo listig post de laser-starink eens
@ JPK Jij komt natuurlijk niet uit het noorden van het land, je moet weten dat daar de metsel techniek erg populair is zowel bij de professionele zaken als de huis tuin en kuiken–frikandel special makers.Hier de omschrijving:een goede dot Mayonaise vervolgens de uitjes lekker fijn eroverheen strooien met een goede polsbeweging, en dan lekker uitleven na smaak met de curry fles (over de uitjes en de mayonaise heen gespoten).Dus: Mayonaise, uitjes, curry zodat je als het ware een soort hemelse muur creëert, In het zuiden en westen is de roer methode veruit populairder, in het noorden en oosten des lands, wordt die techniek afgezworen omdat zoiets op die rare kant-en-klare speciaalsaus lijkt. En frikandel speciaal = met curry, met kutchup is hetzelfde als een cafeïne vrije kop koffie.
Ja mooi allemaal. Die klassieke metsel-methode is ook koning, maar je moet wel je klassiekers kennen. Die mix-meth is ouder dan die kant-en-klare pre-fab saus. Ik mixte die shitz al in 1984 met 5 liter tegelijk. Met carnaval in de cafetaria. En dan waren er altijd wel een paar puristen die om die classic vroegen. Verder alleen maar complimenten voor mijn culinaire moves.
Ik vind dat er eigenlijk ook een topic moet komen voor Huzarenslaatjes.
Daaraan herken je de ware kwaliteit van een snackbar. Mijn quotum zit op minimaal 100 per jaar. ![]()

Frietje waterfiets, echte Nijmegenaren weten whats up ![]()
en voor de onwetenden: 2 frikadellen (speciaal) en dan een zooi patat, mayo, curry en uitjes eroverheen ![]()
ik rockte vroeger heel veel broodjes frikandel het resultaat kan je nu nog steeds zien hehe

kunnen we niet een keer een ‘HIJS All-you-can-eat Frikadellen contest’ houden
Frietje waterfiets gaat er ook altijd goed in, vind eeen zo’n speciaal meestal net te weinig.
Voor zo’n waterfiets betaal je zo een eurotje of 7 of niet?
Zak patat kopen en zelf bakken doos van 20 frikandellen uitje hakken en klaar.
back in de days toen ik nog een frituurpan had hehe
geen speciaal zonder
Voor zo’n waterfiets betaal je zo een eurotje of 7 of niet?Zak patat kopen en zelf bakken doos van 20 frikandellen uitje hakken en klaar.
Nee man, ik weet nog van toen ik in Nijmegen woonde, daar had ik cafetaria Family (ofzo) op de hoek en daar haalde je zo’n unit voor een euro’tje of 3,5.
geen speciaal zonder
Hela is de King of Curry. The best there is!
Better recognize.
ecktuh ecktuh weten dat
namens glenn die niet op dees forum zit zeg ik ook even: jeh inderdaad
glenn is dus ook een man met klasse.
Beter gaat Pimpkapsel Glenn wel hier op het ecktuh ecktuh forum komen dan.
oorlogje waterfiets bij die turk op keizer karel
iemand wel eens broodje bakkal gehad?
Ik schrik niet van groente Dr. Fellatio, ik gooi toch ook juine op m’n delleke speciaol.Het gaat echt om de combinatie hè. Als ik er weer ene op heb en er liggen nog uitjes in m’n bakske dan eet Kutjong in de meeste gevallen mijn bakje leeg. Da’s niks voor mij.
![]()
dan is Kutjong wel een handige sidekick, ik zag laatst een zwerver in den haag allemaal frietbakjes enzo uit een vuilnisbak halen en ze mooi schoon likken, misschien was dat Kutjong wel dan. Of is Kutjong geen zwerver?
Jawel maar niet in den haag.

126 gezult uwe dikke kop wel houwe ja haha
deze gast……….