Forum topic
Gevorderde Beatcreators Topic
- login of registreer om te reageren
is dat nou nog wel nodig…? Hij is best deprimerend nu…
lol, de fok is dit, kan je niet eens html meer fixen
http://www.noxstudios.nl/gif%20mixdown%20mp3(1).mp3
zo dan
shiiit
dan maar die hele link copy pasten bitches
die knip ik nog wel waarschijnlijk, er komen ook nog allemaal wazige effecten onder een dub van de vocal en cuts op de pauses
charlie the baboon heeft weer van zich laten horen, zo met lightspeed vanaf pluto naar de aarde geschoten
Gif
<—Dit is die track van Nox dus…
Voor de luie mensen die niet willen copy-pasten…
Edit: Beat trek ik wel, alleen de MC vink niet altijd even tof komen.
href=”http://www.myspace.com/syce1beats”>www.myspace.com/syce1beats[/url]
Die rapper op die beat “turk” Zat hij toevallig eerst bij “Frontline” ?
Ik was een paar jaar geleden een keer bij een hiphop feestje in Emmen, maten van me hadden net opgetreden en daarna wouden we weer terug maar een paar gasten die daar waren zeiden dat er ergens anders ook nog een hiphop party was. Nou wij daar dus heen.
En daar moest Frontline ook, demotje gehaald van die gasten maar die stem van die kerel lijkt er precies op. Ik ben de cd inmiddels kwijt dus kan het niet meer vergelijken. Maar destijds wel vet veel gedraaid die cd
Yo wzzup iedereen?
Check m〙n beats op soundclick:
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?b…
Peace!
@ JBV: Nee die gast van the frontline toen je in emmen die show checkte is hairo… Dit is Turk. geen meningen over de muziek verder?
Ik weet niet of jullie mij nog steeds tot beginnende beatcreator rekenen… Maar zit hier al aardig lang op HIJS en ben ondertussen ook al lang bezig met beats dus.. Ben benieuwd wat jullie als gevorderde van de beat op mijn myspace vinden… Tjek de track liefde voor op www.myspace.com/bkwadraat
vette beats johny.
jeah woord
Dank u, dank u..
Ik heb er net weer 2 nieuwe tracks op geshizzled. Geluidskwaliteit is wat minder tho..
http://www.myspace.com/theinfonetic
Eindelijk de page weer ververst met nieuwe beats. Een greep uit de producties van de afgelopen 3 weken.
ps. weet iemand de diel met die bitrates? 192 klinkt op de een of andere manier veel brakker op myspace dan 128.
omdat myspace de 192 versie zelf nog eens downcompressed naar 128, en aangezien die conversie daar fokkin brak is ben je better off om ze zelf gewoon op 128 te uploaden zodat er niks mee gedaan wordt
Dank Nox. Weet ik dat voor de volgende keer ![]()
de vraag “downloaden jullie je samples of maak je ze zelf?” op het beginnersforum, bracht me toch maar hier
Helaas Bouke, iedereen zal moeten beginnen in de “beginnende beatcreators” ook al maak je al jaren beats.
Als je goed genoeg ben wordt je vanzelf uitgenodigd in deze groep.
ok, doen we dat
voor clips ![]()
Drie nieuwe tracks in de playert. Kruistocht en Tis Gewoon Lekker zijn afkomstig van het perCeptie album. Releasepart is op 14 december in de Ekko in Utrecht. Inf–134 is gewoon een nieuwe biet….
al heb ik niks kunnen maken voor de halve finale, ik ben wel bezig geweest aan iets voor m’n concept album, to be released rond oktober volgend jaar
http://www.noxstudios.nl/dwarfplanet%20takeover…
’t is nog in geloopte vorm
klinkt lekker lauw nox, vind het begin wat droogjes, alleen als die begin sample bij de basics komt dan klinkt het wel relaxt,!
INF, zeer vet! vooral nummer die bovenaan staat! dope
Verse Inf beats op het perCeptie album….
Klinkt erg lekker INF! ![]()
Dank u wel!
Helaas Bouke, iedereen zal moeten beginnen in de “beginnende beatcreators” ook al maak je al jaren beats.Als je goed genoeg ben wordt je vanzelf uitgenodigd in deze groep.
hahaha, lachwekkend, doe gewoon en geef die jongen zn antwoord!!!
Been a while…maar eindelijk weer nieuw spul op myspace ![]()
vette beats inf, die van sneaky pete heeft echt wel iets
inf… die 162 is deup! waar heb je die synth uitgehaald?
@ Xwisit & Sais: Thanks!
@ Sais: check je pm.
www.spityogame.com/AMP geef me wat feedback, ik ben 16
AMP, vind je styl maar niks,, verder ga ik er dus ook nisk over zeggen..
ik ben ook 16
nouja morgen 17
]www.myspace.com/dehrdejong
dit zijn er een paar van mi
CHECK DIE ALBUM SNIPPETS!!
en biets natuurlijk
AMP, vind je styl maar niks,, verder ga ik er dus ook nisk over zeggen..ik ben ook 16nouja morgen 17]www.myspace.com/dehrdejongdit zijn er een paar van mi
trippy shit mayn
CHECK DIE ALBUM SNIPPETS!!en biets natuurlijkWWW.MYSPACE.COM/IGGYBIETS
Vibe van Zwarte Schaap is bijzonder dope! Po!
Qua mix mag het allemaal wat dikker. Maar de vibe is nice!
die eerste beat op je snippet heeft een heerlijk drumpatroontje iggy! lekker bezig
take a look, dikke beats
http://www.humlevoice.com/thymozie
ey boys, hoe weet je nou , en hoe kom je erachter dat je goede beats maakt, ik maak al een jaar beats met FL Studio 7 XXL en ik heb al een aantal nummer erop opgenomen en ook al beats verkocht, maar wat zijn nou punten waar je Extra op moet leten bij de beoordeling van je instrumentals
in mijn ogen vooral de mix, je kunt musicaaltechnisch wel goed bezig zijn maar als t kut klinkt is t vaak kut
ey boys, hoe weet je nou , en hoe kom je erachter dat je goede beats maakt
tja,dat is een lastige. Helemaal omdat smaken behoorlijk verschillen. Maar, als je positieve feedback van je helden krijgt, dan ben je goed bezig ![]()
En ook wat Chris zegt. Als je zowel muzikaal als productietechnisch de dingen onder de knie hebt. Hoewel dit weer niet geldt als je iemand hebt die al je beats nog mixt en mastered.
Toch is feedback de beste graadmeter. En dan met name feedback van onbekenden die verstand hebben van muziek (zowel muzikaal als technisch). Het krijgen van die feedback is super belangrijk. Helemaal als deze negatief (opbouwend zo u wilt) is. Dan weet je namelijk waar je aan moet werken. Ik denk dat je als producer constant bezig moet zijn om je sound te ontwikkelen.
Post eens een beat. Ben nu wel benieuwd ![]()
ik hecht ook veel waarde aan mensen die juist niet met beats bezig zijn, mensen die weten hoe iets technisch in mekaar zit kunnen nogal eens gaan mierenneuken over details (‘ietsje teweinig reverb op die 2e hihat’’). Als mensen met verstand t goed vinden en mn vrienden ook vind ik t goed. En voor de laatste groep telt alleen of t knalt in principe (ik heb ze nog nooit gehoord over sidechainingcompressie om de kick met de basslijn te mixen in ieder geval haha). De autorijtest zegmaar
toch is mix ook niet alles, kijk maar naar de eerste paar wu platen of ouwe cypress hill, t sloeg audiotechnisch nergens op. Dus verlies ook weer niet t gevoel uit t oog aan de andere kant
is mix ook niet alles, kijk maar naar de eerste paar wu platen of ouwe cypress hill, t sloeg audiotechnisch nergens op. Dus verlies ook weer niet t gevoel uit t oog aan de andere kant
Ha, ja daar zit wat in Christov. De feel is super belangrijk. Volgens mij is er geen muziek stroom die zo op sound belust is. Ik bedoel, soms bestaat een hiphop track uit een loop die af en toe wordt onderbroken. maar toch blijft het fris en vet. Meestal door de sound.
Toch heeft die sound ook met de tijdgeest te maken. Neem bijvoorbeeld Times Up van OC. Vroeger was die beat DOPE! Nu is ie nog steeds dope, maar qua techniek valt mij nu wel op dat er een pitje in het begin zit als de sample herhaald wordt, vlak voor dat OC gaat spitten. En over de drumcomputer van Phil Collins zei men in de jaren 80 dat het net als een echt drumstel konk (terwijl iedereen nu het verschil overduidelijk hoort).
Sowieso heb ik nu vaak dat als ik oude hiphop producties luister ik ook de gebreken hoor. Rommel van zuchtjes en pitjes achter de snare, slecht uitgefade single kicks…en soms zelfs valse basslines ![]()

een beatje dan[/url]