Begin of: Main content

Forum topic

Fifa 10 (All Platforms)

Terug naar topic overzicht | Terug naar Forum Home
671 replies [Laatste bericht]
afbeelding van ViciousOne
Rookie

Demo vanaf vandaag beschikbaar voor pc, PS3 en XBOX360. Net gedownload voor PS3, morgen even testen.

afbeelding van nine
Rookie

volgens mij best leuk maar FiFa is altijd wel goed vaak verbeteringen

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

thanks voor de tip.

afbeelding van Brigadier
Rookie

ik ben van de fifa, jarenlang is het hetzelfde gebleven, vorig jaar was eccht weer een goede versie van fifa, hopen dat ze doorbouwen op die formule.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

damn Fifa is echt heel erg snel geworden, te snel als je het mij vraagt. wel dope dat je in die demo kan trainen en unlimited potjes achter elkaar kan spelen. Dat kon bij 09 niet toen.

afbeelding van Brigadier
Rookie

ooh jij bent er al mee bezig?

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

ooh jij bent er al mee bezig?

afgelopen nacht gedownload en toen gespeeld ja

afbeelding van nine
Rookie

lijkt me echt een leuke nu is die ook mooier geworden

Rookie

Gisteren toch nog maar even gespeeld… (PS3)

Vooraf werd er aangekondigd dat de gameplay van Fifa 09 vrijwel intact zou worden gelaten voor Fifa 10. Er zou gewerkt worden aan detailverbeteringen. De grootste verandering zou de 360 graden movement worden.

Had gisteren toch echt het gevoel dat ik speelde met een (in alle opzichten) nog verder geoptimaliseerde totaal gameplay.

-De ‘swung’ / beweging waarmee een speler alleen al een bal over 5 meter naar een tegenstander speelt ziet er veel beter uit. Kan me nog de tijden van eerste voetbalgames herinneren waarin een speler als een paal bleef staan zodra je een pass uitvoerde. De realistische beweging van standbeen neerzetten, armzwaai, geplaatste bal binnenkant voet spelen en nawijzen vind ik erg mooi uitgewerkt;

-De passeerbewegingen zijn beter uit te voeren. In Fifa 09 moest je echt 2 meter voordat je bij je tegenstander kwam je schijnbeweging inzetten om ‘m succesvol uit te kunnen voeren. In Fifa 10 kun je a la Ronald de Boer in z’n beste dagen praktisch vanuit stilstand nog een mannetje voorbij. Zeker in het geval van een Messi ofzo ziet dat er zeer fraai uit;

-De voorzet en steekpass door de lucht zijn veel beter uitgewerkt. Bij voorzetten vanaf de flanken was de kan op succes vaak zeer gering dat ie ook aankwam. Topspelers in Fifa zag je ook altijd breien door het midden met kort pass werd en een-tweetjes. Denk dat er voor een nieuwe speelstijl nu veel meer ruimte is omdat voorzetten echt goed uitkomen bij je targetman. Met Barca enkele malen Ibrahimovic op die manier goed in stelling kunnen brengen en fraai kunnen afronden. Daarnaast kwam de dieptepass door de lucht zelden goed aan in Fifa 09. Over de grond was ie wel effectief, maar nu dus ook door de lucht kan ik mensen veel vaker vrij zetten;

-De aangekondigde verbeteringen lijken ook echt te zijn doorgevoerd: in balbezit kun je tegenstanders al dribbelend met je armen beter afhouden. Met name de CPU had hier in de demo veel aan tegen mij, je merkt toch dat je vaker een overtreding maakt. De duels in de lucht zijn ook verder aangescherpt. Timing is nog belangrijker. Was te moe om echt te zien of die 360 graden movement goed is uitgewerkt, maar de variatie aan goals die ik scoorde heeft daar misschien ook mee te maken. Zou dan zeer positief zijn;

-Ten slotte heb je meer overzicht bij hoekschoppen en vrije trappen omdat de camera iets hoger gepositioneerd is.

Nadelen:

-Grafisch is er niets veranderd. Op een vrij grote LCD breedbeeld tv vind ik de kleurafstemming in sommige gevallen nog steeds niet optimaal. Op een kleiner scherm zal dat ongetwijfeld beter uitzien, net als op de XBOX360 waar ik qua graphics ook al in 09 het iets beter vond uitzien;

-De gezichten vind ik nog steeds een minpunt t.o.v. PES. PES is op alle facetten voorbij gestreeft… zeker met Fifa 10 die in gameplay weer een stap heeft gezet, maar als ik PES naar die fantastisch uitgewerkte smoelen kijk is het toch wel min dat men bij EA hier geen aandacht aan besteed.

Gameplay vind ik echter dusdanig beter dat ik Ffia 10 voor de PS3 wel ga kopen. 09 lag na een drietal maanden in de hoek, maar Fifa 10 zal wel iets langer meegaan door nog meer variatie in de gameplay.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Na een paar potjes ben ik toch best wel enthousiast tot nu toe, het tempo ligt lekker hoog zodat je lekker kan counteren en hele snelle aanvallen kan opzetten. Zlatan in Barca is dodelijk :D die scoorde hier net 5x tegen Chelsea hehe.

Kan voor de rest nog weinig zeggen en wil PES sowieso toch weer een kans geven.

afbeelding van KaRelax
Rookie

wou dees topic laatst net openen. ben benieuwd naar deze fifa 09 vond ik zeer vette game. deze ga ik zowieso gelijk halen, pes kan nooit in een jaar tijd die achterstand ingehaald hebben denk ik. nja ik hoop van wel natuurlijk maar we zullen zien. jammer dat jullie niet zoveel fifa09 deden hadden we allicht weer een hijs footie toernooi kunnen doen.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

wou dees topic laatst net openen. ben benieuwd naar deze fifa 09 vond ik zeer vette game. deze ga ik zowieso gelijk halen, pes kan nooit in een jaar tijd die achterstand ingehaald hebben denk ik. nja ik hoop van wel natuurlijk maar we zullen zien. jammer dat jullie niet zoveel fifa09 deden hadden we allicht weer een hijs footie toernooi kunnen doen.

ik speelde die shit wel, maar vond het niet zo boeiuh

afbeelding van nine
Rookie

maar is de gameplay veranderd voor PC dus andere toetsen of nog steeds met wasd

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

geen idee, ps3 hier

afbeelding van KaRelax
Rookie

ik speelde die shit wel, maar vond het niet zo boeiuh

ja bedoel ik, veel mensen zeiden dat ze hem wel dope vonden maar bleven hem niet echt spelen. de verslavingsfactor was wat minder hoog ofzo. maarja volgende versie word dope en voor het eerst sinds pes6 dat real madrid weer fokking leip is met een footie hehe

afbeelding van nine
Rookie

geen idee, ps3 hier

ja ik heb PSP met fifa 08 vond ik wel fijn

maar deze komt op PC dus daarom

afbeelding van Bruin
Rookie

heb de demo vanmiddag even gedaan…best ok. Ik kan alleen geen voetbalspellen spelen met die pookjes, toen ik dat had omgezet (besturing zoals ik pes ook speel dus) vond ik FIFA vermakelijk. Maar dit jaar ga ik geen footie kopen, ik wacht op Gran Turismo

afbeelding van nine
Rookie

ik heb ff een vraagje waarom kan ik fifa 10 en nba 10 de demos niet downloaden?

afbeelding van Witflits
Adept

ben benieuwd; vandaag nog even mooie toernooitjes gespeeld (fifa09) en vooral Z-Z van de mat getikt.

afbeelding van Zorgvlied_Zuid
Adept

flikker

Rookie

Zo dan… dat wordt oefenen Zullen wel XBOX graphics zijn gezien de controls die worden uitgelegd, maar ook die zijn stunning

afbeelding van nine
Rookie

sorry hoor maar zelfs de schoenen zijn nu mooi uitgewerkt in vorige jaren echt lelijk

Adept

Die trucjes gebruik ik meestal niet. Ik tik ’t gewoon degelijk uit.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

die first kick flick is ill! de meeste anderen vind ik weinig toevoegen en gebruik ik ook niet, spelinzicht is het belangrijkste

ik mis de zeehond man

afbeelding van nine
Rookie

ik heb nog nooit trucjes gebruikt vanaf fifa 1999 niet

Rookie

Yid, jij hebt ook een PS3, hoe verhouden de graphics zich? Wat voor tv heb je? Ik probeer vanalles te tweaken maar krijg niet het gewenste effect.

afbeelding van Brigadier
Rookie

Ik speel hem op de pc, wacht wel even tot hij helmaal uit is.

afbeelding van soar
Rookie

die first kick flick is ill! de meeste anderen vind ik weinig toevoegen en gebruik ik ook niet, spelinzicht is het belangrijkste ik mis de zeehond man

hier zijn we het als PES spelers allemaal over eens.. het moet functioneel zijn…. de goals maken na een paar mooie combinaties.. daar gaat het om..

afbeelding van Brinkos
Rookie

WTF man die tricks zijn wel gek als je die allemaal mastered hehe. Als je die tegen een vriend zet is het sowieso pijnlijk

afbeelding van Brigadier
Rookie

gewoon het ouderwetse tik werk dan rijdt je die verdediging helemaal open.

afbeelding van nine
Rookie

ja vind ik ook alleen maar tikken driehoekjes opzoeken

afbeelding van The Biz
Adept

Ik wil weer een voetbal game in de vorm van crack. Vanaf 08 is het allemaal maar malt voetbal.

Rookie

? Het gaat met horten stoten in de Fifa reeks vanaf ’96 ofzo, maar 09 was toch echt wel een huge step. Als ik 10 zo bekijk denk ik dat je hier als footie-fan niet omheen kunt.

afbeelding van nine
Rookie

maar hoe download ik hem nu

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

het wordt nooit meer beter dan PES6 ze waren zo dichtbij om de perfecte footie te maken maar ja we weten wat er is gebeurd.

afbeelding van Brigadier
Rookie

wat dan

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

Damn die nieuwe PES is weer wack zeg, Fifa heeft mij definitief over de streep getrokken. Daarmee kan je soepel rondtikken en bij PES zijn het weer van stroperige spelers bah!

afbeelding van Brigadier
Rookie

Was jij een pesser?

afbeelding van nine
Rookie

ziek een pesser kom naar ons fifa

nee grapje ze zegge dat pes alleen in graphics uitblinkt

afbeelding van dai
dai
Rookie

nieuwe pes is alvast tien keer beter dan fifa 09 wat een kutgame is dat.

afbeelding van Yid
Yid
Ambassador

yeah right, die nieuwe PES is net zo kut als vorig jaar. Fifa10 is de voetbalgame, PES is finished.

Rookie

Provocatie is nice, totdat je jezelf volledig voor lul zet

afbeelding van nine
Rookie

PES is klote

afbeelding van Kutjong
Rookie

Haha die trucjes zijn wel meesterlijk,ik vind het altijd wel tof om die trucjes te gebruiken..Dol er meestal zorgvlied-zuid mee kapot

Adept

En dan pak ik uiteindelijk toch de bal af en counter ik je anus eraf. Zak.

afbeelding van Brigadier
Rookie

Wie is beter dan

Adept

1. Witflits

2. ik

3. Kutjong

Zo denk ik erover

afbeelding van Brigadier
Rookie

Hehe, ik zie die witflits nu als de wijze man die die 2 pubertjes zowel op hiphop als voetbal gebied even de broek wast.

Adept

Ik speel altijd mooier, maar die flikker tikt me dan toch vaker weg dan ik hem.

afbeelding van dai
dai
Rookie

Provocatie is nice, totdat je jezelf volledig voor lul zet

fifa 09 is gewoon dikke kut. geen controle over de bal, net alsof je met f’jes speelt. fifa 10 heb ik niet gespeeld. pes 09 was vrij nep ivm 08 maar 10 is killing it.

sneijder al naar liverpool?

afbeelding van Kutjong
Rookie

1. Witflits2. ik3. KutjongZo denk ik erover

Ben ik het natuurlijk niet mee eens.

1. Witflits

2. Kutjong en Zorgvlied-Zuid

Winnen allebei evenveel man,en als ik win doe ik het ook dik.

Begin of: Additional content